Toon posts:

Macbook air, opname geluid maar van 1 kant?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem FaceTime en Skype gesprekken die ik met de Macbook Air voer soms op met QuickTime (scherm of geluid opname) wanneer het een interview betreft. Ik deed dit zowel met en zonder gebruik van oordopjes.

Recentelijk ervoer ik problemen toen ik oordopjes gebruikte (daarvoor niet). Ik kon de andere kant/gebruiker wel horen, maar de persoon aan de andere kan mij niet. In de geluidsopname was hetzelfde te horen: ik hoor mezelf, maar de andere kant hoor ik niet. Ik dacht dat de oordopjes misschien kapot waren en heb nieuwe gekocht. In tests leek dat goed te gaan.

Bij gesprekken zonder gebruik van oordopjes lijkt het goed te gaan. Beide kanten kunnen elkaar horen (zoals het hoort) en de eventuele scherm of geluidsopname laten ook beide kanten horen.

Nu heb ik gisteren een interview van 20 minuten gedaan met nieuwe (!) oordopjes. Dit leek goed te gaan, want ook de andere kant kon mij horen (en bij oudere oordopjes kon de andere kant mij niet horen) en andersom. Echter, in de geluidsopname gaat het toch mis: ik hoor alleen mezelf en de andere kant/lijn niet.

Wat gaat er mis? Software of hardware? Of een combinatie ervan? Wat kan ik eraan doen? Bij de instellingen van Geluid is niets veranderd of iets raars te zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:15
Hier al gekeken of alles goed staat?

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/351zw41.png