Video en audio iOS device streamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik zoek een?
Manier om video en audio te streamen naar mijn TV en audio te streamen naar mijn audio-set.

Wat is je budget?
200-300?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Films:
Het beeld en geluid van mijn iPad draadloos 1:1 op de TV te krijgen. NB.Het zou handig zijn als daarbij het scherm van de iPad niet de hele tijd aan hoeft te blijven (het beeld verschijnt immers al op de TV).

Muziek:
De audio die ik afspeel wil ik graag draadloos naar mijn audio-set sturen (zonder tussenkomst van de TV),

Wat heb je zelf al gevonden?
Het lijkt erop dat Apple TV voor films doet wat ik wil. Ik kan alleen niet vinden of ik het scherm van de IPad uit kan zetten tijdens het kijken.
Wat echter niet kan met de Apple TV is alleen audio streamen naar mijn audio-set. Dat kan de Airport Express weer. Heb ik dan beide apparaten nodig? Overigens ben ik niet zo kapot van het simpele hoofdtelefoonuitgangetje van de Airport Express, als er een meer audiofiele oplossing bestaat hoor ik dat graag.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is er een alles in één oplossing? Dan bedoel ik een apparaat die Airplay compatible is, en èn HDMI uit heeft (audio en vide), èn fatsoenlijke tulpstekkers voor audio uit. Ik heb er nog geen kunnen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

"Wat echter niet kan met de Apple TV is alleen audio streamen naar mijn audio-set."
Dat kan die wel

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 08:17
Het is niet geheel duidelijk wat je situatie is, heb je bijvoorbeeld een reciever die HDMI ondersteunt?
Dan kun je prima voor een nieuwe generatie Apple TV gaan.
Heb je een reciever die wat ouder is maar wel een optische aansluiting heeft dan kun je een Apple TV 3 overwegen.

En ja je kunt (volgens mij..) je iPad scherm uitzetten als je airplay configureert als extra scherm en niet als mirroring (1:1). Kan het vanavond even voor je testen.

Ik kan overigens tv uitzetten als ik via Apple TV audio stream. Maar omdat mijn reciever Airplay ondersteund is dat probleem er niet.

Kortom graag wat meer informatie over je audiosysteem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
Ook nog een optie:
http://www.bax-shop.nl/co...EFW_8s6FBq8lsOBoCsvHw_wcB

(Wel een extra apparaatje..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Sorry, ik zie inderdaad dat mijn info nog niet volledig is.
Het gaat om een oude versterker (maar wel een goede!) zonder HDMI of streamingmogelijkheden. Digitale/optische ingangen heeft hij ook niet, alleen tulpingangen.

De TV is ook niet supermodern, maar heeft gelukkig wel HDMI (full HD).

Misschien zou het kunnen met het apparaat wat rikhartman noemt. Inderdaad wel jammer dat dat nog een extra apparaat is (dat ook stroom verbruikt). Maar stel, ik zou een Apple TV 3 combineren met de Konig omvormer, geeft de Apple TV3 dan altijd audio èn via HDMI èn via de optische poort tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
Er zijn we oplossingen, eventueel met een HTPC waar je een airplay server op draait. Maar ik weet niet of je zoiets zoekt.
Het is eigenlijk altijd zo dat je 1 uitgang kiest, dus via HDMI of anders via optisch. Niet samen.

Wat ga je precies streamen? Moet het per se je hele beeld zijn of gaat het om een bepaalde film.
En op audiogebied, is dit bijvoorbeeld via iTunes of Spotify? Je hoeft namelijk helemaal niet vast te zitten aan airplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
@rikhartman: Bedankt voor je input.
Niet tegelijkertijd audio via HDMI en optisch? Hoe switch je dan?

En het hoeft niet per se 1:1 zijn, het gaat erom dat als ik een film selecteer op de ipad dat deze wordt weergegeven op de TV.
1:1 lijkt mij dan de meest handige optie!

Audio zal voornamelijk Spotify zijn, misschien later ook nog audiobestanden van mn PC (via Plex o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
Je switch of op de Apple TV (1 van de 2 uitzetten) of op de TV (HDMI-audio uitzetten).

Chromecast is fantastisch voor Spotify. Ook vanaf de iPad.
Je hebt dan alleen nog geen beeld:p

Plex werkt met zowel Apple TV (4 native) als chromecast.

De in 1 één keer klaar oplossing is een Apple TV denk ik... Ook een leuke is een Chromecast TV en audio te combineren (flink goedkoper).

Je hebt dan echter wel een app nodig die kan streamen naar Chromecast (die zijn er genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Bedankt! Met Chromecast ben ik niet bekend, Ik ga me er eens in verdiepen. Weer een hoop geleerd in ieder geval!
Wat mij betreft mag het topic nog even open blijven, ik ben benieuwd of er nog meer suggesties zijn.

Edit:
Hier staat dat HDMI en de optische poort tegelijk audio geven. Dat is dus gunstig!
https://discussions.apple.com/message/18487711#18487711

[ Voor 25% gewijzigd door tbenschop2 op 25-11-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
Heb ook nooit gezegd dat het niet kon:)
Praktische is het alleen vaker niet dan wel wenselijk, al ben jij waarschijnlijk een uitzondering, haha.
Pagina: 1