nieuwe hardware zomer 2016 wat kan ik verwachten/gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
Hallo ik ben volgend jaar juli.augustus van plan een compleet nieuwe pc samen te stellen[budget tot+/- 5000euro], en dan bedoel ik ook alles, kast, toetsenbord, muis, printer, monitor en de hele inhoud van de kast inclusief software zoals anti-virus.

Ik ga de pc vooral gebruiken voor games[fps. action] niet online, tv-series kijken films en internetten, dan heb je wel 90-95% van waar ik mij pc voor gebruik, en sinds ik dan ook kan beschikken over glasvezel internet, misschien dat ik op dat gebied nog iets in de gaten moet houden of speciaals voor is.

Maar nou vraag ik me af, sinds het me verstandig lijkt om pas volgend jaar te gaan denken wat voor hardware ik ga kopen.

Maar nou vroeg ik mij af wat voor nieuwe hardware/software er volgend jaar allemaal gaat uitkomen waar goede verbeteringen van worden verwacht en de moeite zijn qua prestaties/betrouwbaarheid/prijs ik weet dat er bv dx12 gaat komen en een nieuwe amd cpu gaat uitkomen en ik denk dat daar ook wel een paar moederborden samen mee gaan uitkomen?.

Wou ik hier vragen aan de tweakers wat jullie verwachtingen zijn en/of jullie verwachten wat er allemaal voor nieuws gaat uitkomen op cpu/psu/gpu/geheugen/casings/koeling, geheugen en goede software[en dan bedoel ik bruikbare zoals bv anti-virus] en wat nog meer op pc gebied, zoals bv toetsenborden, muizen, printers enz,enz.

Zodat ik toch wat voorwerk/research/onderzoek kan doen, en sinds ik een aardig groot budget heb, niet de fout maak om veel geld uit te geven aan het "beste" terwijl dat niet nodig is, maar ik wil wel kwaliteit want ik ben wel van plan om er een flink aantal jaren mee vooruit te kunnen, met hier en daar een upgrade zo nu en dan, sinds ik helemaal geen techie ben of veeleisend qua trends of bij moeten blijven of perse het snelste van het snelste of het nieuwste van het nieuwste moet hebben, als je begrijpt wat ik bedoel.

Bij voorbaat dank voor jullie tijd, moeite en advies.
m.v.g. Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
Mijn tip is dat het budget voor echt leuke hardware ook gehalveerd kan worden. 1 van de trends is namelijk dat hardware echt enorm veel goedkoper is geworden. Voor jouw budget koop je bijvoorbeeld al snel een topmodel iMac 27" met een 5K beeldscherm, en dan is deze ook echt heel dik uitgevoerd.

Zelf verwacht ik in Q1/Q2 2016 eigenlijk geen echt spectaculaire upgrades. Eerder een aantal iteraties. De tijden dat je om enigszins te kunnen samen op een PC elk jaar moest upgraden ligt alweer een tijdje achter ons. TV kijken, films kijken en internetten zijn zaken die ook wel lukken op een netbook van € 200,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:06
Je budget is echt complete overkill.
1000 a 1500 euro is normaal gesproken het maximum tussen prijs en kwaliteit.

Investeer nu in een goed toetsenbord, muis, monitor en een kast. Daar doe je meerdere jaren mee.
Een printer en een Retail versie van windows is ook een eenmalige uitgave.
Antivirus is op zijn hoogst 40 a 50 euro per jaar.

Daarnaast de rest van de pc voor laten we zeggen 1000 a 1200 euro.
verkoop na 1 jaar je videokaart en koop het nieuwe topmodel.

Na 2 jaar je gehele pc en koop een nieuwe.
Voor een fractie van de kosten heb je dan een top pc.

De ontwikkelingen in pc onderdelen gaan altijd door.
Het beste is pas zo laat mogelijk een lijst optestellen en de onderdelen te kopen.
(Skylake van Intel is nu nieuw en verhoudingsgewijs nog duur, kan wel iets zakken.)
wachten heeft alleen zin als er een nieuwe generatie uitkomt.

[ Voor 10% gewijzigd door D-dark op 24-11-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:10

br00ky

Moderator Harde Waren
petjax schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:29:
Hallo ik ben volgend jaar juli.augustus van plan een compleet nieuwe pc samen te stellen
Dan open je dan een topic :).
Maar nou vroeg ik mij af wat voor nieuwe hardware/software er volgend jaar allemaal gaat uitkomen waar goede verbeteringen van worden verwacht en de moeite zijn qua prestaties/betrouwbaarheid/prijs ik weet dat er bv dx12 gaat komen en een nieuwe amd cpu gaat uitkomen en ik denk dat daar ook wel een paar moederborden samen mee gaan uitkomen?.

Wou ik hier vragen aan de tweakers wat jullie verwachtingen zijn en/of jullie verwachten wat er allemaal voor nieuws gaat uitkomen op cpu/psu/gpu/geheugen/casings/koeling, geheugen en goede software[en dan bedoel ik bruikbare zoals bv anti-virus] en wat nog meer op pc gebied, zoals bv toetsenborden, muizen, printers enz,enz.
Je zoekvraag staat er al, ga daar zelf mee aan de slag. Tweakers daarvoor gebruiken is niet de bedoeling.

Dit topic is gesloten.