Hulp nodig bij samenstellen Game PC

Pagina: 1
Acties:

• Alonzozo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-11 10:28
Hallo beste Tweakers.

Ik wil een nieuwe game pc zelf samenstellen en in elkaar zetten, maar ik heb jullie hulp nodig om de juiste hardware uit te kiezen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games zoals Star Wars Battlefront en Fallout 4 op ultra kunnen draaien op een 24 inch FHD monitor. Hierbij wil ik het spel soepel kunnen spelen met bijv 60fps. Battlefront draait heerlijk op de x-one, maar fallout 4 daarentegen is vastgezet op 30 geloof ik. Voor mij als oud pc-gamer is dat gewoon zwaar irritant, vandaar dat ik de handdoek in de ring gooi voor mijn x-one. Pc gaming stays best.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1200 Euro. Als ik voor 100 Euro extra al mijn bovenstaande wensen kan laten vervullen dan heb ik er geen moeite mee om 100 Euro bij te leggen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alleen een monitor en muis, dus ben alleen nog opzoek naar de juiste desktop.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe i5 of een verouderde i7 om de prijs niet te duur te maken.
Gef 970gtx of hoger, maar dan wordt het 200 Euro duurder als ik het goed heb begrepen heb.
16GB RAM geheugen
256SSD + min 1TB harde schijf.

(een vriend had dit systeem voor me uitgezocht voor 1150 Euro:

Intel i5-6600 3,3/3,9Ghz
Asus Trooper B150 D3 moederbord
16gb ddr3-1600 (2x 8gb)
Msi gtx 970 gaming 4g
Samsung 850 EVO 250gb ssd
Toshiba 3TB HDD
Sharkoon VS4-V behuizing
Voeding(geen verdere details))

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd een Geforce videokaart gehad en nooit een van Radeon, dus misschien daardoor liever een Geforce kaart.

Ga je overklokken?
Nee, nog nooit gedaan.

Alvast bedankt voor jullie advies/hulp/inzet/tijd!

Verwijderd

Met een Gef 970gtx krijg je die spellen niet op ultra en min 60 fps. Je zult wel wat drops ervaren

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Handleiding Pricewatch zet je build in een wenslijst..

• Alonzozo
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:25:
Met een Gef 970gtx krijg je die spellen niet op ultra en min 60 fps. Je zult wel wat drops ervaren
Als ik met een paar tweaks toch aan die 60 kom dan neem ik wel genoegen met de 970gtx.

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 09:45

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Alonzozo schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:01:
[...]
Als ik met een paar tweaks toch aan die 60 kom dan neem ik wel genoegen met de 970gtx.
Je geeft aan dat je een FHD monitor gebruikt (Full HD = 1080p). Op ultra settings en 1080p is het mogelijk om 60 fps constant te draaien in F4 met een GTX 970 behalve in de stad en diverse andere gebieden (aannemend dat er met de huidige componentenlijst geen andere bottlenecks optreden).

Omdat je Fallout 4 wilt gaan spelen en op aanwijzing van een medetweaker weet ik dat Fallout 4 gebruik maakt van Nvidia Hairworks, dus je bent gebonden aan een Nvidia kaart. Met 1200 euro zou ik max. een GTX 970 aanraden aangezien de GTX 980 geen goede prijs/kwaliteit betreft en bij een GTX 980 Ti al gauw op 1500 euro of meer uitkomt. Tweedehands zou je een GTX 780 Ti kunnen overwegen, al zijn ze wel schaars. De GTX 970 is daarom ook ongetwijfeld het meest populaire videokaart op dit moment.

In het lijstje (welke je nog steeds niet volgens de richtlijnen van het DAA Beleid hebt gemaakt) ontbreekt een CPU koeler. Nu neem ik aan dat je de stock koeler wilt gebruiken die bij je i5-6600 boxed inbegrepen zult zijn, dit zal voldoende zijn voor de meeste games. Ik heb tot dus verre nog geen ervaring met het CPU gebruik van den Frostbyte engine, dus ik weet niet in hoeverre de processor warm kan worden bij het spelen van Battlefront, misschien weet een medetweaker of een aftermarket koeler vereist is.

Als PSU zou je een pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W kunnen overwegen. (520W is voldoende, goede prijs en volledig modulair). Alternatief: pricewatch: Cooler Master GM G550M (semi-modulair).

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-12 19:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Scy schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:59:
[...]

Als PSU zou je een pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W kunnen overwegen. (520W is voldoende, goede prijs en volledig modulair). Alternatief: pricewatch: Cooler Master GM G550M (semi-modulair).
Voeding is outdated voor Skylake (heb ik in DAA gelezen)

Review QNAP TS-230 NAS

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
De Asus Strix GTX 970 heeft een mooie backplate. Zonder backplate gaat de kaart hangen.
pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5

Qua prijs is de pricewatch: be quiet! System Power 7 500W een goede optie, alleen niet modulair. Wel 80+ Silver certificering.

En dat moederbord heeft maar 2x RAM sloten. Wil je dan RAM upgraden, moet je het vervangen. Pak je een MOBO met 4x RAM slots, dan kan je het natuurlijk wel gewoon bij je huidige set erbij prikken.
Naast dat het DDR3 sloten zijn. Ik zou als ik voor een Skylake CPU gaan, ook gelijk voor een DDR4 MOBO gaan om de nieuwe opties van Skylake te benutten.
Qua prijs van het RAM zal je nagenoeg hetzelfde betalen voor DDR4 als DDR3. En over een paar jaar is DDR3 schaarser en duurder.
Daarnaast lijkt mij dat een DDR4 systeem over een jaar of 5 beter verkoopt dan een met DDR3, vanwege die redenen.
Er zijn al games waar de snelheid van het geheugen een rol speelt.

Gekozen SSD, good.

Behuizing is persoonlijk

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 09:45

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Dutchredgaming schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:13:
[...]

Voeding is outdated voor Skylake (heb ik in DAA gelezen)
Bron? Nergens kan ik dat vinden zelfs niet op het wereldwijde web.
zeadope schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:29:
[...]
Daarnaast lijkt mij dat een DDR4 systeem over een jaar of 5 beter verkoopt dan een met DDR3, vanwege die redenen.
[...]
Hier sluit ik mij volledig bij aan, Skylake is zover dat het nauwelijks meer kost dan een DDR3 build. Bij budget PC's (onder 400-500 euro) loont het nog wel om voor DDR3 te gaan, omdat de componenten kosten anders loopt tov van DDR4.

De behuizing is inderdaad persoonlijke keuze. Er is wel een prestatieafhankelijk deel van de kast dat wel meetbaar is. Je zou voor airflow en geluidswering diverse reviews kunnen lezen om een indicatie te hebben over de prestatie van de kast.

• Alonzozo
Bedankt voor de info so far. Op het moederbord zal ik 2 x 8GB RAM geheugen aanbrengen waardoor ik toch hopelijk een paar jaar verder kan. Ik zal kijken voor DDR4.

De behuizing maakt mij vrijwel weinig uit en de aangegeven voeding heb ik genoteerd. Hopelijk wordt dit een leuk systeempje om van te genieten!

• Alonzozo
Wat vinden jullie van deze samenstelling voor €950,- Euro?

AMD FX-8350 4GHz
- MSI R9 390 (8GB)
- 2 x 4 HyperX Fury Rood geheugen
modules (1866MHz)
- MSI 970 Gaming moederbord
- Hyper TX3 EVO Processorkoeling
- Cooler Master G750M Voeding (750W)
- Sharkoon VG4-W ATX Rood Behuizing
(Rode LED's in verwerkt)
- Seagate 1TB HDD 7200RPM

Qua connectiviteit zijn er genoeg opties:
- 2 x Voor USB 2.0
- 2 x Voor USB 3.0
- 1 x Voor Analoog Audio Jack
- 1 x Voor Microfoon
- 14 x Achter USB 2.0
- 4 x Achter USB 3.0
- 6 x Achter Analoog Audio Jack
- 1 x Achter Optisch uitgang
- 1 x Display Poort 1.2
- 1 x HDMI 1.4
- 2 x DVI-D

Verwijderd

AMD is een slechte keuze voor Fallout 4. Een i3 doet het beter! http://www.techspot.com/r...t-4-benchmarks/page5.html
Pagina: 1