Hallo beste Tweakers.
Ik wil een nieuwe game pc zelf samenstellen en in elkaar zetten, maar ik heb jullie hulp nodig om de juiste hardware uit te kiezen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games zoals Star Wars Battlefront en Fallout 4 op ultra kunnen draaien op een 24 inch FHD monitor. Hierbij wil ik het spel soepel kunnen spelen met bijv 60fps. Battlefront draait heerlijk op de x-one, maar fallout 4 daarentegen is vastgezet op 30 geloof ik. Voor mij als oud pc-gamer is dat gewoon zwaar irritant, vandaar dat ik de handdoek in de ring gooi voor mijn x-one. Pc gaming stays best.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1200 Euro. Als ik voor 100 Euro extra al mijn bovenstaande wensen kan laten vervullen dan heb ik er geen moeite mee om 100 Euro bij te leggen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alleen een monitor en muis, dus ben alleen nog opzoek naar de juiste desktop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe i5 of een verouderde i7 om de prijs niet te duur te maken.
Gef 970gtx of hoger, maar dan wordt het 200 Euro duurder als ik het goed heb begrepen heb.
16GB RAM geheugen
256SSD + min 1TB harde schijf.
(een vriend had dit systeem voor me uitgezocht voor 1150 Euro:
Intel i5-6600 3,3/3,9Ghz
Asus Trooper B150 D3 moederbord
16gb ddr3-1600 (2x 8gb)
Msi gtx 970 gaming 4g
Samsung 850 EVO 250gb ssd
Toshiba 3TB HDD
Sharkoon VS4-V behuizing
Voeding(geen verdere details))
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd een Geforce videokaart gehad en nooit een van Radeon, dus misschien daardoor liever een Geforce kaart.
Ga je overklokken?
Nee, nog nooit gedaan.
Alvast bedankt voor jullie advies/hulp/inzet/tijd!
Ik wil een nieuwe game pc zelf samenstellen en in elkaar zetten, maar ik heb jullie hulp nodig om de juiste hardware uit te kiezen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games zoals Star Wars Battlefront en Fallout 4 op ultra kunnen draaien op een 24 inch FHD monitor. Hierbij wil ik het spel soepel kunnen spelen met bijv 60fps. Battlefront draait heerlijk op de x-one, maar fallout 4 daarentegen is vastgezet op 30 geloof ik. Voor mij als oud pc-gamer is dat gewoon zwaar irritant, vandaar dat ik de handdoek in de ring gooi voor mijn x-one. Pc gaming stays best.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1200 Euro. Als ik voor 100 Euro extra al mijn bovenstaande wensen kan laten vervullen dan heb ik er geen moeite mee om 100 Euro bij te leggen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alleen een monitor en muis, dus ben alleen nog opzoek naar de juiste desktop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe i5 of een verouderde i7 om de prijs niet te duur te maken.
Gef 970gtx of hoger, maar dan wordt het 200 Euro duurder als ik het goed heb begrepen heb.
16GB RAM geheugen
256SSD + min 1TB harde schijf.
(een vriend had dit systeem voor me uitgezocht voor 1150 Euro:
Intel i5-6600 3,3/3,9Ghz
Asus Trooper B150 D3 moederbord
16gb ddr3-1600 (2x 8gb)
Msi gtx 970 gaming 4g
Samsung 850 EVO 250gb ssd
Toshiba 3TB HDD
Sharkoon VS4-V behuizing
Voeding(geen verdere details))
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd een Geforce videokaart gehad en nooit een van Radeon, dus misschien daardoor liever een Geforce kaart.
Ga je overklokken?
Nee, nog nooit gedaan.
Alvast bedankt voor jullie advies/hulp/inzet/tijd!