Het scherm is binnen. Ik zal wel een korte review schrijven, maar de eerste indruk is wel prima. Het beeld is scherp en de kleuren mooi, niks valt direct op. De bouwkwaliteit is niet slecht met een poot van metaal (het kan wel beter), de voorkant van het scherm is vlak en netjes en de knopjes werken prima (gewoon drukknopjes op de achterkant met icoontjes aan de voorkant). Hij is in ieder geval zoals omschreven. Zwart kan eventueel wat dieper. Let wel, ik ben niet iemand die het heel erg ziet als kleuren niet goed zijn dus alles wat dat betreft heeft uit mijn mond niet veel waarde. Het is in ieder geval duidelijk beter dan mijn BenQ E2400HD maar dat is ook wel te hopen want dat is een TN paneel (en mat).
Het OSD is simpel en vrij standaard. De brightness gaat niet heel laag, maar goed genoeg. De rand om het scherm is behoorlijk breed. Het is een glossy scherm, dat maakt waarschijnlijk dat de kleuren feller zijn maar ik ben normaal altijd heel erg voor matte schermen.
De resolutie is heel fijn en op 27" is alles standaard nog goed leesbaar. Het is een goede upgrade van 24" 1080p. Hier staat de monitor naast mijn oude:
De stroomvoorziening gaat via een adapterblok en niet met een 230-kabel direct de monitor in. Het maakt de monitor wat kleiner en het ding is vervangbaarder, maar ook weer een extra blok tussen je bekabeling.
Deze monitor zou uit de gaming serie komen, maar waar dat in zit is niet heel duidelijk. Voor 189 euro heb je nu ook een
25" TN 1440p scherm met 5ms van LG of voor 256 euro een
29" 21:9 2560x1080 IPS scherm met 5ms van LG, ter vergelijking. Voor 305 euro heb je een
24" 75Hz 1440p IPS scherm met 5ms van Asus, dat is maar 2 tientjes meer al is het scherm wel kleiner.
Edit: Hier nog wat meer foto's van de ongelofelijke glare:
Ik denk dat ik hem terug ga sturen vanwege de glare, ik kan daar heel slecht tegen.
Over de voet: vanwege het gewicht van de monitor schudt hij heel erg mee bij bewegingen van het bureau. Het bureau waar ik nu aan zit is een
redelijk stabiele tafel, maar alleen al bij typen schudt de monitor. Het scherm hangt vrij losjes aan de voet, dus die trillingen komen er gewoon door.
Nu ik sterk overweeg om deze monitor terug te sturen, is de vraag wat ik zou willen opofferen om een andere monitor te kiezen: resolutie, afmetingen, of prijs? Ik heb nu dit mogelijk alternatief gevonden:
Dell 24" IPS 1440p voor nog minder geld. Ik heb grof even gemeten dat mijn ogen ongeveer 83cm van het scherm af staan nu, en dat zou betekenen dat als ik het scherm precies 10cm naar voren kan zetten dat de 23,75" van de Dell in theorie hetzelfde beeld geeft. Hier op het kantoor is dat wel een optie (thuis echter niet), dus mogelijk ga ik daarvoor.
[
Voor 32% gewijzigd door
Jeroen op 04-02-2016 11:51
]