Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin021
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-04-2021
Hallo Tweakers,

Ik zat zojuist te browsen naar een nieuwe monitor voor gaming. Nu zocht ik een goedkope monitor met IPS, 1440p, redelijke response time en 27 inch. Nu kwam ik de Hannspree HQ271HPG Zwart tegen. Deze is zeer goedkoop en lijkt goede specs te hebben, alleen lijkt het te mooi om waar te zijn.

Ik heb naar reviews gezocht, maar kon helemaal niks vinden. Weet iemand hier iets meer van, of hebben gebruikers andere voorstellen voor een monitor?

Gr,

Nieuwe Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin021
Niemand die ervaring heeft met deze monitor, of met Hannspree monitors in het algemeen? :?

Verder sta ik ook open voor andere voorkeuren. Mijn Budget is 300-400 euro _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-07 08:50
Ik ken dit merk niet maar als ik google kom ik deze review tegen
http://www.expertreviews....00244/hannsg-hs271-review

Heb je zelf al een keuze kunnen maken voor een andere monitor via de reviews van Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin021
Maffie500 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:54:
Ik ken dit merk niet maar als ik google kom ik deze review tegen
http://www.expertreviews....00244/hannsg-hs271-review

Heb je zelf al een keuze kunnen maken voor een andere monitor via de reviews van Tweakers?
Dankje voor het reageren Maffie, die review ben ik ook tegen gekomen tijdens het googlen, alleen is dat de HS271, en niet de HQ271. Verschil is dan ook dat de HS 1080p is en de HQ 1440p (waar ik opzoek naar ben)

Het is inderdaad ook een merk dat ik zelf niet ken. Dit is daarom ook een van de redenen voor dit topic. Ik heb al een tijdje lopen zoeken naar een monitor, alleen kan ik niet zo snel iets vinden wat binnen mijn budget past, vandaar dat ik deze monitor zo mooi vond. Naast deze monitor zou ik zelf kiezen voor de pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart. Ik vind het alleen jammer dat deze monitor 25 inch is, lijkt me toch iets te klein voor 1440p.

Als ik dan weer kijk naar de pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zwart is deze ook weer een stuk duurder, voor dezelfde specs als die van hannspree. (Zo'n 190 euro meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
Ik ben tot nu toe zeer tevreden over mijn dell schermen.
Een goeie monitor kost wel wat geld he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Interresant topic, want ik kwam deze laatst ook tegen en wil hem ook gaan bestellen.
Echter denk ik niet dat de bouwkwaliteit geweldig is. toch zou ik hem uit nieuwsgierigheid al bijna bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin021
Maffie500 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:39:
Ik ben tot nu toe zeer tevreden over mijn dell schermen.
Een goeie monitor kost wel wat geld he.
Ik heb niks slechts gehoord over Dell schermen, ik zat er ook aan te denken om de 25 of 27 inch te nemen. Ik snap dat een goede monitor geld kost, alleen over de Hannspree monitor zie ik geen reviews of iets dergelijks, vandaar dat ik dit topic startte om te kijken of toevallig hier iemand meer van wist.

Ik kan een goede monitor kopen die duurder is, maar als het nou blijkt dat de Hannspree monitor geen problemen geeft met dezelfde specs dan kies ik natuurlijk voor de goedkopere.
NO_Excuses schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:55:
Interresant topic, want ik kwam deze laatst ook tegen en wil hem ook gaan bestellen.
Echter denk ik niet dat de bouwkwaliteit geweldig is. toch zou ik hem uit nieuwsgierigheid al bijna bestellen.
Ik denk namelijk hetzelfde, dat er toch iets achter zit waardoor de prijs vrij laag is, vandaar dat ik iemand zoek die hem misschien ooit heeft gebruikt. Zou hem ook wel uit nieuwsgierigheid willen bestellen.

Er zit verder geen haast bij dus wacht ik wel totdat er misschien iemand is die hier meer van weet dit topic bekijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
Je kunt er eentje kopen en een knaller van een review schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin021
Maffie500 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:45:
Je kunt er eentje kopen en een knaller van een review schrijven :)
Uitgebreide reviews schrijven is niet echt mijn ding :P . En het heeft geen haast. Ik zat gewoon wat monitors te browsen en toen kwam ik deze tegen, die mij erg opviel.

Misschien ga ik hem wel in de toekomst halen als de prijs nog hetzelfde blijft, of misschien zelfs wordt verlaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin021
Helaas dat niemand meer hierop reageert. Had wel verwacht dat er tenminste iemand was die van dit product wist. Ik ga hem denk ik niet halen, de kans is te groot dat ik het beeldscherm weer kan terug sturen, omdat er iets mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
http://www.amazon.co.uk/H...llic-Copper/dp/B014JMIHOU

Op 2 december is er een reactie geplaatst op deze monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin021
Hey ncornelissa, bedankt voor de reactie. Het ziet er naar uit dat het beeldscherm niet zo'n goede review heeft. Er staat wel bij: "I suppose it might be a old display card issue, and I am getting a new one to test it, in which case I will update this comment"

Dus ik ga nog even afwachten. Tenminste is er toch iets opgedoken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:45

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Is even een trapje verkopen... Nog steeds niemand ervaring met deze monitor? Zoals al eerder is vermeld, it seems too good to be true...

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 21:42

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Yariva schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:17:
Is even een trapje verkopen... Nog steeds niemand ervaring met deze monitor? Zoals al eerder is vermeld, it seems too good to be true...
Vanwege de prijs en specs heb ik deze gisteren besteld om te testen. Hij is op dit moment met 289 euro ongeveer 110 euro goedkoper dan de eerstvolgende 27" 1440p monitor die geen TN paneel heeft.

Ik wil hem gaan vergelijken met de BenQ 24" 1080p TN die ik op dit moment gebruik (ongeveer 7 jaar geleden gekocht) en ik kan hem eventueel ook vergelijken met een Dell U2515H 25" 1440p IPS scherm.

Ik ben alleen helemaal geen expert op het gebied van monitors, en ook niet in staat om fatsoenlijke foto's ervan te maken, dus het is nog maar de vraag wat mijn review zal toevoegen.

Mijn doel is om hem te gebruiken voor werk, dus mij gaat het meer om de oppervlakte, resolutie, en rustigheid van het beeld dan de refreshrate en response latency. Ik hoop dat hij niet te veel last heeft van glare.

Heb je alvast vragen over de monitor dan hoor ik het graag, misschien kan ik die dan gaan beantwoorden.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen op 01-02-2016 14:37 ]

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:36:
[...]
Heb je alvast vragen over de monitor dan hoor ik het graag, misschien kan ik die dan gaan beantwoorden.
En wat zijn je eerste indrukken van het scherm. Ben ook erg benieuwd hoe het scherm zal zijn, het is zeker geen geld voor een 27" IPS monitor met deze resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:52:
[...]

En wat zijn je eerste indrukken van het scherm. Ben ook erg benieuwd hoe het scherm zal zijn, het is zeker geen geld voor een 27" IPS monitor met deze resolutie.
Hij wordt hopelijk morgen bezorgd! Ik weet alleen niet of ik thuis zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansM478
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:58
Ben ook wel nieuwsgierig. Mijn oude 24" Hanns-G (volgens mij van dezelfde producent) viel niet tegen, al had'ie zo nu en dan een vervelende hoge toon.
Google vertaalt Tsjechisch slecht, maar hier: http://www.czc.cz/hannspr...monitor-27/176469/produkt komt het scherm er ook niet zo goed van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Zelf heb ik de pricewatch: BenQ GW2765HT Zwart. Volgens mij kun je het niet echt goedkoper krijgen voor een bekend merk.

[ Voor 65% gewijzigd door Luxicon op 03-02-2016 15:10 ]

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Het scherm is binnen. Ik zal wel een korte review schrijven, maar de eerste indruk is wel prima. Het beeld is scherp en de kleuren mooi, niks valt direct op. De bouwkwaliteit is niet slecht met een poot van metaal (het kan wel beter), de voorkant van het scherm is vlak en netjes en de knopjes werken prima (gewoon drukknopjes op de achterkant met icoontjes aan de voorkant). Hij is in ieder geval zoals omschreven. Zwart kan eventueel wat dieper. Let wel, ik ben niet iemand die het heel erg ziet als kleuren niet goed zijn dus alles wat dat betreft heeft uit mijn mond niet veel waarde. Het is in ieder geval duidelijk beter dan mijn BenQ E2400HD maar dat is ook wel te hopen want dat is een TN paneel (en mat).

Het OSD is simpel en vrij standaard. De brightness gaat niet heel laag, maar goed genoeg. De rand om het scherm is behoorlijk breed. Het is een glossy scherm, dat maakt waarschijnlijk dat de kleuren feller zijn maar ik ben normaal altijd heel erg voor matte schermen.

De resolutie is heel fijn en op 27" is alles standaard nog goed leesbaar. Het is een goede upgrade van 24" 1080p. Hier staat de monitor naast mijn oude:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/J0XUcCml.jpg

De stroomvoorziening gaat via een adapterblok en niet met een 230-kabel direct de monitor in. Het maakt de monitor wat kleiner en het ding is vervangbaarder, maar ook weer een extra blok tussen je bekabeling.

Deze monitor zou uit de gaming serie komen, maar waar dat in zit is niet heel duidelijk. Voor 189 euro heb je nu ook een 25" TN 1440p scherm met 5ms van LG of voor 256 euro een 29" 21:9 2560x1080 IPS scherm met 5ms van LG, ter vergelijking. Voor 305 euro heb je een 24" 75Hz 1440p IPS scherm met 5ms van Asus, dat is maar 2 tientjes meer al is het scherm wel kleiner.

Edit: Hier nog wat meer foto's van de ongelofelijke glare:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XIY2B1Il.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ums7VjSl.jpg

Ik denk dat ik hem terug ga sturen vanwege de glare, ik kan daar heel slecht tegen.
Over de voet: vanwege het gewicht van de monitor schudt hij heel erg mee bij bewegingen van het bureau. Het bureau waar ik nu aan zit is een redelijk stabiele tafel, maar alleen al bij typen schudt de monitor. Het scherm hangt vrij losjes aan de voet, dus die trillingen komen er gewoon door.

Nu ik sterk overweeg om deze monitor terug te sturen, is de vraag wat ik zou willen opofferen om een andere monitor te kiezen: resolutie, afmetingen, of prijs? Ik heb nu dit mogelijk alternatief gevonden: Dell 24" IPS 1440p voor nog minder geld. Ik heb grof even gemeten dat mijn ogen ongeveer 83cm van het scherm af staan nu, en dat zou betekenen dat als ik het scherm precies 10cm naar voren kan zetten dat de 23,75" van de Dell in theorie hetzelfde beeld geeft. Hier op het kantoor is dat wel een optie (thuis echter niet), dus mogelijk ga ik daarvoor.

[ Voor 32% gewijzigd door Jeroen op 04-02-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorhout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 16:38
De door jou genoemde alternatieven zijn kleiner, geen 1440p of veel duurder. De reflectie wordt veroorzaakt doordat je het scherm recht tegenover je raam hebt geplaatst. De meeste mensen doen dat niet, juist vanwege de kans op reflectie.

De AOC Q2778VQE voor € 289,- zou ook een optie kunnen zijn. Dit is weliswaar een TN-scherm, maar volgens de reviewer test hij als een IPS: http://hexus.net/tech/rev...493-aoc-q2778vqe-monitor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Dorhout schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:40:
De door jou genoemde alternatieven zijn kleiner, geen 1440p of veel duurder.
Dat klopt, dit scherm biedt als enige de combinatie van die dingen en dat is ook waarom ik hem had gekocht.
De reflectie wordt veroorzaakt doordat je het scherm recht tegenover je raam hebt geplaatst. De meeste mensen doen dat niet, juist vanwege de kans op reflectie.
Thuis stond het scherm aan het raam, op kantoor staat hij wel tegenover een raam maar op een afstand van 7 meter. Bovendien zie je ook heel duidelijk TL-balken en scheen de zon niet. Het ding is echt een onvoorstelbare spiegel, veer meer dan bijvoorbeeld een iMac:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8f3oQMa.jpg
De AOC Q2778VQE voor € 289,- zou ook een optie kunnen zijn. Dit is weliswaar een TN-scherm, maar volgens de reviewer test hij als een IPS: http://hexus.net/tech/rev...493-aoc-q2778vqe-monitor/
Da's een goeie tip!

Pagina: 1