Behuizing gezocht voor specifieke build

Pagina: 1
Acties:

• FutureGameDev
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik zoek een?
Behuizing voor mijn game pc

Wat is je budget?
100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
een nette kast met mischien een simpel rood led lichtje, maar hij moet vooral goed functioneren. iets in de richting van (pricewatch: BitFenix Ronin) lijkt me heel mooi. alleen heb ik gehoord dat er problemen zijn met de koeling. aangezien dit de eerste build is vraag ik me af of dit probleem ook van toepassing is op mijn build.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 264,51€ 264,51
1MSI Z170A GAMING PRO€ 126,75€ 126,75
1MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G€ 541,95€ 541,95
1Scythe Mugen 4€ 36,95€ 36,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 107,95€ 107,95
1Cooler Master GM G550M€ 64,-€ 64,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 80,33€ 80,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.222,44

iedereen hartelijk bedankt voor het helpen!

[ Voor 83% gewijzigd door FutureGameDev op 24-11-2015 11:09 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-02 12:14
Niet helemaal van toepassing, maar is 200 euro bovenop de 970 voor die 15 procent prestatiewinst de moeite waard? Imho nuet

Ook zou je naar de fractals cases kunnen kijken: die worden vaak aangeraden als degelijke cases

• FutureGameDev
Ardjee schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:38:
Niet helemaal van toepassing, maar is 200 euro bovenop de 970 voor die 15 procent prestatiewinst de moeite waard? Imho nuet

Ook zou je naar de fractals cases kunnen kijken: die worden vaak aangeraden als degelijke cases
Bedankt voor je hulp, fractals ziet er goed uit alleen ben er nog niet over uit.

wil heel graag een BitFenix Shadow/ghost/comrade/shinobi/nova
alleen ik weet niet of dat ik met mijn build in de problemen ga komen kwa ruimte en koeling.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Met een build van 1200 euro zou ik een iets duurder kastje inplannen dan een Comrade of Nova. Probleem met de Ghost/Shadow/Ronin/Shinobi is dat ze wel wat ouder zijn, dus je mist daar net wat van de 'sexy' truukjes van nieuwere cases. Ronin, als je die mooi vindt, is overigens best een prima keuze waar je je systeem echt wel in kan koelen. Dus als dat je smaak is, go for it.

Wat dacht je evt van
pricewatch: NZXT H440 New Edition Zwart/Rood
pricewatch: NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood

H440 heeft meer fans en een fan-hub,en is kwalitatief net f wat dikker. Maar goed, duurder. Iets boven je budget, maar m.i. wel het overwegen waard.

pricewatch: Scythe Ashura Shadow
past niet in de S340, wel in de H440. Spotgoedkoop gezien dit de laatste paar zijn die voor dumpprijzen worden aangeboden. Ziet er wel beter uit dan een Mugen en prestatie technisch ontloopt het elkaar niet veel. Moet je wel snel zijn, als die laatste 5 weg zijn is het 'op'.

Hoewel de G550 best een leuke voeding is zijn de kabels wel gekleurd, dus als je een window hebt zou ik wat anders pakken. Je zou een V-serie van CM kunnen overwegen voor strakkere kabels, maar die zijn een stukje duurder (~100, wel een dikke voeding overigens), of een goedkoper alternatief van Seasonic die wel van zwarte kabels is voorzien.
pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

[ Voor 3% gewijzigd door Foritain op 24-11-2015 12:55 ]

• FutureGameDev
Foritain schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:53:
Met een build van 1200 euro zou ik een iets duurder kastje inplannen dan een Comrade of Nova. Probleem met de Ghost/Shadow/Ronin/Shinobi is dat ze wel wat ouder zijn, dus je mist daar net wat van de 'sexy' truukjes van nieuwere cases. Ronin, als je die mooi vindt, is overigens best een prima keuze waar je je systeem echt wel in kan koelen. Dus als dat je smaak is, go for it.

Wat dacht je evt van
pricewatch: NZXT H440 New Edition Zwart/Rood
pricewatch: NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood

H440 heeft meer fans en een fan-hub,en is kwalitatief net f wat dikker. Maar goed, duurder. Iets boven je budget, maar m.i. wel het overwegen waard.

pricewatch: Scythe Ashura Shadow
past niet in de S340, wel in de H440. Spotgoedkoop gezien dit de laatste paar zijn die voor dumpprijzen worden aangeboden. Ziet er wel beter uit dan een Mugen en prestatie technisch ontloopt het elkaar niet veel. Moet je wel snel zijn, als die laatste 5 weg zijn is het 'op'.

Hoewel de G550 best een leuke voeding is zijn de kabels wel gekleurd, dus als je een window hebt zou ik wat anders pakken. Je zou een V-serie van CM kunnen overwegen voor strakkere kabels, maar die zijn een stukje duurder (~100, wel een dikke voeding overigens), of een goedkoper alternatief van Seasonic die wel van zwarte kabels is voorzien.
pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W
Heel erg bedankt voor deze nuttige informatie, ik had inderdaad die NZXT al zien staan en leek me ook wel heel mooi. Zou ook inderdaad mijn 2e optie zijn geweest. Nu wil ik dan wel voor de Ronin gaan maar nu ben ik niet zeker of ik nu een andere fan moet hebben of meer? hopelijk kan je me daar nog iets verder in helpen.

EDIT de ronin is helaas in nederland nergens verkrijgbaar. Ik zal daarom dan maar voor de S440 gaan. mochten de fans uitverkocht zijn tegen de tijd dat ik hem ga halen (ergens deze week) is het dan nog steeds beter om ze te halen voor een wat hogere prijs?

[ Voor 6% gewijzigd door FutureGameDev op 24-11-2015 13:14 ]

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

pricewatch: BitFenix Spectre Pro Led Rood, 120mm

Als je wat rode verlichting aan de voorzijde erbij wilt? :) Heb je en je rode lichtje, en wat meer koeling.

of
pricewatch: Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition Rood Twin Pack, 120mm

• FutureGameDev
ooh ja dat is inderdaad een leuk idee, zijn deze dan inplaats van de 3 fans die te zien zijn aan de voorzijde van de kast? of zijn deze extra? en zijn die drie fans dan inbegrepen die zwarte die op het plaatje te zien zijn? het is de eerste keer dat ik ga bouwen dus als het kan zou ik het heel erg fijn vinden als je me op een noob level uitlegt hoe het met de fans zit. heel erg bedankt nogmaals je hebt me heel goed geholpen!

[ Voor 20% gewijzigd door FutureGameDev op 24-11-2015 15:17 ]

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Sorry, ik had je edit niet gezien, ik linkte die fans voor de Ronin ;) Die lijkt inderdaad EOL.

Bedoel je S340 of H440? S340 heeft twee fans, H440 vier standaard. Aan de stock koeling van de H440 hoef je echt niets toe te voegen, tenzij je echt een LED fan wilt aan de binnenkant.

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-11-2025
FutureGameDev schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:18:
Ik zoek een?
Behuizing voor mijn game pc

Wat is je budget?
100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
een nette kast met mischien een simpel rood led lichtje, maar hij moet vooral goed functioneren. iets in de richting van (pricewatch: BitFenix Ronin) lijkt me heel mooi. alleen heb ik gehoord dat er problemen zijn met de koeling. aangezien dit de eerste build is vraag ik me af of dit probleem ook van toepassing is op mijn build.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 264,51€ 264,51
1MSI Z170A GAMING PRO€ 126,75€ 126,75
1MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G€ 541,95€ 541,95
1Scythe Mugen 4€ 36,95€ 36,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 107,95€ 107,95
1Cooler Master GM G550M€ 64,-€ 64,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 80,33€ 80,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.222,44

iedereen hartelijk bedankt voor het helpen!
Om te beginnen: jouw build is een dertien in 1 dozijn. Dat is een voordeel, omdat fabrikanten zich op standaardconfiguraties richten. Die Ronin die je noemde is ècht prima. Wil je meer airflow, dan plaats je 1 extra intake (bodem of front) en 1 extra outtake bij (normaal zitten er al één intake en één outtake voorgeïnstalleerd). Naar mijn idee hoef je geen extra fans toe te voegen. Omdat het jouw eerste build is ben je extra voorzichtig en dat is een natuurlijke houding.

Zoals mensen eerder hebben aangegeven dien je met CPU-cooler hoogte rekening te houden en lengte van videokaart. Dit is vaak eenvoudig te achterhalen op website van de fabrikant. Een behuizing kies je veelal naar eigen smaak en dat is moeilijk om te adviseren. Maar de belangrijkste take away is dat je niet bezorgd hoeft te zijn over de koelcapaciteit bij uitzoeken van jouw ATX behuizing. Richt je eerder op maximumhoogte CPU-cooler en maximumlengte van videokaart.

Over die Ronin bijvoorbeeld van website fabrikant:
Q: What is the maximum clearance for CPU coolers on Ronin
Ronin maximum CPU cooler height = 165mm

Q: What is the maximum clearance for VGA cards on Ronin
Maximum 300mm with hard drive cage installed.

Daarnaast zag ik bij Anandtech.com dat zonder hard drive cage de maximum lengte 420mm bedraagt.

• FutureGameDev
Foritain schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:25:
Sorry, ik had je edit niet gezien, ik linkte die fans voor de Ronin ;) Die lijkt inderdaad EOL.

Bedoel je S340 of H440? S340 heeft twee fans, H440 vier standaard. Aan de stock koeling van de H440 hoef je echt niets toe te voegen, tenzij je echt een LED fan wilt aan de binnenkant.
Ja ik bedoel h440, aangezien de ronin nergens te vinden is wat ik wel erg jammer vind. Dus geen koeling op de h440? ook niet voor de cpu?

• FutureGameDev
steff85 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:31:
[...]

Om te beginnen: jouw build is een dertien in 1 dozijn. Dat is een voordeel, omdat fabrikanten zich op standaardconfiguraties richten. Die Ronin die je noemde is ècht prima. Wil je meer airflow, dan plaats je 1 extra intake (bodem of front) en 1 extra outtake bij (normaal zitten er al één intake en één outtake voorgeïnstalleerd). Naar mijn idee hoef je geen extra fans toe te voegen. Omdat het jouw eerste build is ben je extra voorzichtig en dat is een natuurlijke houding.

Zoals mensen eerder hebben aangegeven dien je met CPU-cooler hoogte rekening te houden en lengte van videokaart. Dit is vaak eenvoudig te achterhalen op website van de fabrikant. Een behuizing kies je veelal naar eigen smaak en dat is moeilijk om te adviseren. Maar de belangrijkste take away is dat je niet bezorgd hoeft te zijn over de koelcapaciteit bij uitzoeken van jouw ATX behuizing. Richt je eerder op maximumhoogte CPU-cooler en maximumlengte van videokaart.

Over die Ronin bijvoorbeeld van website fabrikant:
Q: What is the maximum clearance for CPU coolers on Ronin
Ronin maximum CPU cooler height = 165mm

Q: What is the maximum clearance for VGA cards on Ronin
Maximum 300mm with hard drive cage installed.

Daarnaast zag ik bij Anandtech.com dat zonder hard drive cage de maximum lengte 420mm bedraagt.
Heel erg bedankt voor je inbreng en het uitzoeken van de gegevens, ik heb het internet afgezocht en helaas geen ronins meer verkrijgbaar in nederland. Tenzij er opeens een verschijnt voor vrijdag zal ik dan ook gaan voor de NTZX h440. zoals Foritain voorstelde. Nogmaals bedankt als de ronin nog verkrijgbaar is is uw inbreng heel nuttig geweest

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

De H440 heeft 4 fans, je hebt een mugen op je cpu in de lijst (al zou ik een ashura of ashura shadow pricewatch: Scythe Ashura Shadow pakken voor de looks, of iets van Phanteks of Cryorig ofzo, ziet er beter uit in een H440). Meer is echt niet nodig.

Dit is mijn H440 nu, kan je een beetje beoordelen hoe het er uit komt te zien en evt je componenten op 'looks' nog wat aanpassen. Vooral zwarte voedingskabels zullen goed tot hun recht komen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

pricewatch: Fractal Design Define S - Window

Lijkt op de H440, maar zal wat betere airflow hebben, en een lagere prijs. Wel is bij de H440 de voeding echt weggewerkt, dat is bij de Define S niet het geval.

People as things, that’s where it starts.

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

RobinHood schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:05:

Lijkt op de H440, maar zal wat betere airflow hebben, en een lagere prijs. Wel is bij de H440 de voeding echt weggewerkt, dat is bij de Define S niet het geval.
Goede suggestie. Mooie case ook. evt 'rode' elementen moet je wel zelf invullen. H440 komt echter met 4 fans tov 2, en met een pwm fan hub, dus ik betwijfel dat de Define S tov de nieuwe generatie h440 standaard beter gaat koelen.

• FutureGameDev
RobinHood schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:05:

nog bedankt voor de suggestie, ik ben erg fan van het rood/zwart. daar heb ik die paar tientjes wel voor over.
Dus ik blijf bij de H440.

• FutureGameDev
Foritain schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:12:
[...]

Goede suggestie. Mooie case ook. evt 'rode' elementen moet je wel zelf invullen. H440 komt echter met 4 fans tov 2, en met een pwm fan hub, dus ik betwijfel dat de Define S tov de nieuwe generatie h440 standaard beter gaat koelen.
Okay het is nu allemaal wel een beetje duidelijk, en een mooie pc heb je zeg :D ziet er erg netjes uit. hoop dat mijn build ook een beetje netjes word. Nog een laatste verzoek voordat ik het dan afrond.

Heb je mischien ipv de mugen een mooie fan die er bij past met een rode led? ik heb zelf even gekeken en geprobeerd maar ik ben erg voorzichtig aangezien deze pc een rip uit mijn lijf kost.

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-11-2025
FutureGameDev schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:28:
[...]

Okay het is nu allemaal wel een beetje duidelijk, en een mooie pc heb je zeg :D ziet er erg netjes uit. hoop dat mijn build ook een beetje netjes word. Nog een laatste verzoek voordat ik het dan afrond.

Heb je mischien ipv de mugen een mooie fan die er bij past met een rode led? ik heb zelf even gekeken en geprobeerd maar ik ben erg voorzichtig aangezien deze pc een rip uit mijn lijf kost.
Vind jouw gekozen case wel fraai! CPU-cooler kan tot 180mm hoogte (enorm) en de videokaartlengte tot 420mm (alle videokaarten zullen ruim passen). Nog over de koeler... Aangezien je fan bent van het zwart met rood: een zwarte heatsink lijkt mij fraaier staan dan een aluminiumkleurige. Je noemde eerder ergens de Scythe Ashura Shadow, die heeft een vrij donkere tint vergeleken bij het standaard aluminium.

Weet je zeker dat je een led-fan wil voor de processor? Die is dan erg aanwezig maar misschien is dat juist het effect wat je ermee wilt bereiken. :) Een voorbeeld: http://adrenalineentertai...om/2012/04/img_2434-1.jpg
Pagina: 1