Aankopen geluidskaart met SPDIF.

Pagina: 1
Acties:

• Kenackwurst
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-02 18:16
Ik zoek een?
Ik heb nogal last van die vervelende ruis als je de muis beweegt, als de pc wat harder moet werken enz. oplossing voor dit probleem heb ik al gevonden, simpelweg een geluidskaart er in hangen. (ja alles al geprobeerd ;) ) ik gebruik nu mijn onboard geluid om ook mijn Sony MDR-DS6500 met SPDIF aan te sturen. Hier trouwens geen ruis op, alleen op alles met een jackplug.
Vraag is dus, is er een expliciet verschil tussen kwaliteit van Spdif uitgangen op geluidskaarten? En voor welk merk zou ik dan moeten gaan voor de juiste ondersteuning voor 7.1

Wat is je budget?
Zo rond de 70

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het moet wel een PCI zijn, heb namelijk geen plek meer op PCIe ivm. MSI R9 390 die ik in crossfire heb staan (ja misschien teveel van het goede, maar leuk is het wel :9 ).
Moederboard: A88X-Gamer https://www.asus.com/nl/Motherboards/A88XGAMER/

[ Voor 3% gewijzigd door Kenackwurst op 24-11-2015 10:47 ]

Kwaed weer...

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat voor moederbord heb je?

• Kenackwurst
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-02 18:16
Heb m'n post aangepast ;)

Kwaed weer...

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dan zou ik gewoon de onboard SPDIF gebruiken. Digitaal=digitaal.
Je zou alleen nog kunnen kijken naar een geluidskaart als je bijvoorbeeld surround geluid van games naar een surround receiver wilt brengen. Waar je dan naar wilt zoeken is DD Live of DTS Connect. Zo te zien zit dat niet op moederbord dus dan krijg je in games stereo. Films in surround blijven uiteraard wel surround, met de kanttekening dat het 'standaard' DD en DTS blijft, de HD varianten werken alleen over HDMI.