Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:20
Zijn er ook cloud storage oplossingen met een RSYNC server in de EU? Ik heb goede ervaringen met Adrive.com alleen is de overdrachtssnelheid niet best.

Rsync over Webdav zou ook wel een oplossing zijn alleen is Rsync over SSH wel zo makkelijk, veilig en snel.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 20:13

E-Rick

I love it :7

Kijk eens naar Stack. Data staat in nederland, en je kan er via webdav bij. Geen idee of ze ook rsync over ssh ondersteunen.

topic: [Cloud storage] "Stack" van TransIP

[ Voor 17% gewijzigd door E-Rick op 24-11-2015 10:10 ]

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Ja, probeer al een tijdje een key te scoren ze zijn veruit het goedkoopst als het neerkomt op storage met webdav toegang.

Nog andere webdav cloud storage voor minder dan 10 euro p/m (binnen eu het liefst)?

[ Voor 26% gewijzigd door Furfoot op 25-11-2015 22:58 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-10 11:54

weebl

YARR!

Ik gebruik ook Stack. Heb hem als WebDAV share gekoppeld op m'n linux server. Vervolgens maak ik met rsync backups naar die share. En dat werkt prima!
Zorg er wel voor dat je de lokale cache van de WebDAV share ruim genoeg instelt, anders krijg je errors :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Heb nu zitten testen met webdav naar adrive en naar opendrive en merk idd dat performance niet best is in vergelijking met rsync over ssh.

Zit door davfs2.conf heen te bladeren en zijn er ergens aanbevelingen voor rsyncen over webdav? Wil dagelijks job draaien die zo'n 1TB rsyncd op een dual core arm 1ghz met 256mb ram.

(die cache is idd een goede tip)

Instagram