Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Windows 10] Redirect policy pakt geheel profiel.

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views

Verwijderd

Topicstarter
Is vertrokken naar Expert Exchange, daar hadden ze direct antwoord zonder discussie en vage vragen en meningen.

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2015 17:17 ]

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het is me niet duidelijk wat je nu probeert te bereiken. Roaming profiles of enkel redirected folders van de mappen Desktop & Documents of een combinatie van allebei?

Wat staat er ingesteld qua roaming profiles in eventuele GPO's?

Verwijderd

Topicstarter
Alleen redirected folders, 2 stuks; Desktop & Documenten.
Roaming profiles wil ik verder niet omdat het te veel data bevat en onnodig is.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wat is nu je einddoel ?
Want folders redirecten doe je eigenlijk altijd icm roaming profile en daarop weer exclusions...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:21:
Alleen redirected folders, 2 stuks; Desktop & Documenten.
als ik een redirect policy heb met een gedeelde map en in de redirect policy aangeef dat ik op gebruikers niveau de Desktop & Documenten wil redirecten, dan hoef ik daar toch geen roaming profile policy aanvast te zetten?

Topic aangepast

Mijn doel is om 2 mappen te redirecten;
- Desktop
- Documents

Wat gaat er dus fout:
- Alle mappen worden in de redirect gezet terwijl die niet eens aanstaan.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2015 15:50 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik wil niet weten wat je exact nu wil, maar je einddoel... Welk probleem of welke oplossing tackel je met je redirected folders.... Want er is een reden dat er weinig met redirected folders icm local profiles gewerkt wordt en dan zijn het vaak ook nog mandatory profiles.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:38:
[...]

als ik een redirect policy heb met een gedeelde map en in de redirect policy aangeef dat ik op gebruikers niveau de Desktop & Documenten wil redirecten, dan hoef ik daar toch geen roaming profile policy aanvast te zetten?
Het hoeft niet... Maar als jij in je omgeving op je testuser object in de AD (of een GPO) aan hebt staan dat users een roaming profile heeft krijg je dit effect. Vandaar dat er terecht gevraagd wordt of je dit toevallig ingesteld hebt staan.

Daar komt bij dat je een redirected folder plaatst in een map die profiles heeft, en dat maakt het ook niet echt eenvoudiger om te begrijpen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Is vertrokken naar Expert Exchange, daar hadden ze direct antwoord zonder discussie en vage vragen en meningen.

Sluit topic maar.

[ Voor 168% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2015 17:18 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Beetje jammer dat je de topicstart leeg hebt gehaald, dan kunnen anderen er ook niets meer mee...

Dan kan dit ook wel dicht.

offtopic:
En met een site waar je 170,- moet betalen om vragen te mogen stellen en waar het niet gaat om wat goed is voor de vragensteller maar wat hij het leukste antwoord vindt, is niet echt vergelijkbaar 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door F_J_K op 24-11-2015 21:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.