Homeplug naar zolder, passthrough?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 12:20
Ik ben bezig een homeplug aan te schaffen voor op zolder.
De laatste beschikbare doorvoer op zolder heb ik moeten gebruiken voor de installatie kabel van mijn omvormer naar de meterkast (zonnepanelen).

De omvormer heeft geen wifi, vandaar dat ik deze wil gaan aansluiten via een homeplug.

Alle stopcontacten zitten vol, dus ik kan er kiezen voor 1 met een doorlusbaar stopcontact, maar voor een paar euro kan ik ook mijn stopcontacten op zolder uitbreiden (opbouw).

Deze homeplugs heb ik gevonden: http://tweakers.net/price...;391042;335923/categorie/

In de toekomst ga ik van zolder misschien een kantoortje/slaapkamer maken, het mooiste is dan een directe utp naar beneden voor meer snelheid bij kopieren naar mijn Synology Nas, maar voor nu moet ik het maar bij een homeplug laten.
Nu zie ik in de vergelijking staan:
Extra functie: Verlengt 802.11 b/g/n 2.4GHz WiFi signalen via powerline
Pass-through adapter met stopcontact
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Ik vermoed dat het bij de ene gewoon een wifi repeater is en hij het signaal opvangt en weer doorstuurt en de andere het signaal van mijn router omzet in een wifi-signaal net zoals de wifi van mijn router (stabieler omdat het niet door de lucht gaat maar over het stroom).

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Het is geen repeater. Je moet het zien als een regulier AP plus een aantal ethernet poorten. Er zit dus een wifi ingebouwd in de homeplug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dus geen van allen doen repeaten maar zijn een eigen AP?
Het verschil tussen de linker en rechter set is dan alleen het doorlus stopcontact en de extra ethernetpoort?

De duurste (middelste) werkt dan precies hetzelfde maar heeft op elke homeplug een doorlusstopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Of je neemt meteen de beste en goedkoopste oplossing, het trekken van een utptje, ben je iets meer installatie tijd kwijt maar wel het beste resultaat

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-05 11:55

Mavamaarten

Omdat het kan!

shure-fan schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:26:
Of je neemt meteen de beste en goedkoopste oplossing, het trekken van een utptje, ben je iets meer installatie tijd kwijt maar wel het beste resultaat
Inderdaad. Ik heb zelf thuis ook homeplugs, en heb er echt spijt van.
De snelheid is goed genoeg om te surfen zonder problemen, maar als je dingen naar de NAS probeert te kopiëren dan loop je erg snel tegen de limiet aan (7 - 8 MB/s in mijn geval, vaak rond de 3 - 4 MB/s)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Snap ik, maar voorlopig is het alleen maar voor de communicatie met de omvormer en als ik op zolder ben voor de wifi.
Als ik echt grote bestanden moet overzetten dan gebruik ik beneden altijd even een losse utp kabel naar de laptop.
In een ander huis heb ik ook nare ervaring gehad met de homeplugs, maar dit was nog een heel oude set.

Voor een UTP kabel moet ik een doorvoer maken langs een koof, de koof is helemaal weggewerkt helaas. Als ik op zolder de boel ga ombouwen naar een slaapkamer/werkkamer dan moet die koof er ook aan geloven en komt er UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Ik heb zelf ook lang een powernet setje gebruikt. Maar kort gelden toch besloten om een UTP kabel te trekken. De powernet verbinding werkt, maar daar was alles wel mee gezegd.
Nu is de draadloze verbinding met de AP weer de bottleneck ipv de powernet verbinding. Echt een verademing.
Qua kosten ben je vrijwel zeker goedkoper uit met een UTP kabel. Een middagje om de kabel netjes weg te werken is eigenlijk het enige wat nodig is (en natuurlijk een rol UTP kabel ;) )
Ik heb voor het wegwerken overigens kleine kunststof kabelgoot gebruikt. En daar ik een bloedhekel heb aan boren en spijkeren in muren, heb ik dubbelzijdig tape gebruikt om die kabelgoot (iets van 1 bij 1,5 cm 2m lang, 10 lengtes) aan de muur te bevestigen. Verder ging de kabel vooral door de holle plint langs de muur.

[ Voor 25% gewijzigd door 26779 op 24-11-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ken het helemaal, heb zelf de wereld UTP bekabeling getrokken, ook wel vaan UTP+coax door een buisje. Helaas is het mijn huis voor nu veel te veel werk. De omvormer stuurt zelf maar een paar KB aan data weg.
Voor het wifi gedeelte heb ik ook niet zoveel eisen, het gaat mij erom dat ik gewoon via wifi op de smartphone kan werken en ik op zolder bereik heb. Misschien voor een toekomstige IP-camera dome in de nok van het huis.

Ik zit alleen nog even te kijken welke set ik nodig ben, heb genoeg aan 1 ethernet aansluiting op elke homeplug. Het gaat me meer om de passthrough. Maar als het bij de 3 setjes gewoon hetzelfde is dan hoef ik hier dus niet naar te kijken.
Pagina: 1