Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenD92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 10:09
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe case (NXTZ S340) en enkele weken geleden een nieuw moederbord (Gigabyte 970A-UD3P) en CPU koeler (Scythe Mugen 4) aangeschaft. Deze werkt in samen werking met de FX8350 :)

Ik was eens benieuwd naar de temperaturen van mijn PC tijdens het gamen. Wat me opviel zijn de relatief hoge temperaturen bij het moederbord, maar ik heb geen enkel idee naar welke temperaturen ik precies moet kijken.. Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Link

Met vriendelijke groet en alvast bedankt!

Jeroen

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenD92 op 24-11-2015 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de behuizing en de airflow?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:44

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

dat zijn je VRM's, Voltage Regulator Modules, dezen horen warm te worden; ik weet niet of dit binnen de grenzen valt, maar er zijn veel hogere waardes te vinden met dit moederbord. mocht je er niet zeker van zijn kun je er een kleine ventilator op richten en kijken of dat wat uithaalt.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 21:17
Ik zie ook geen "vreemde" waardes. Diverse componenten op je moederbord mogen gerust 60-70 graden worden. Je videokaart zelfs 100+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Nemesizz

Untouchable

VRM's kunnen inderdaad behoorlijk warm worden, hoe warm ze mogen worden kan verschillen (verschil in kwaliteit vaak). Maar meestal kun je het beste 90 of 95ºC als max aanhouden, sommige mogen wel 100+ , maar als je al richting de 90+ gaat moet je je toch wel zorgen maken / achter de oren krabben of je airflow wel goed zit.

Bij veel borden gaat de boel throttelen zo gauw het 95 of 100ºC aantikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenD92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 10:09
Bedankt voor de reacties.

Momenteel heb ik 2 fans voor in de kast zitten en een aan de achter kant.
De fan die aan de bovenkant (standaard) gemonteerd zit, werkt niet en heb daarom ook contact opgenomen met Azerty (ik kan overigens zonder problemen een nieuwe krijgen..).

Overigens zit ik er aan te denken om een een NZXT Kraken X31 in plaats van de Mugen 4, maar hier twijfel ik over en dit is ook Off topic.

Ik denk dat het wel goed zit met de airflow momenteel :)
Het komt er voor nu dus op neer, dat de temperaturen wel goed zijn?
Pagina: 1