Beste Tweakers,
Ik loop al enige tijd tegen het probleem aan dat mijn audio niet werkt na het installen van windows 10. Hij geeft me constant een code 10 error (This device cannot start). Hij ziet mijn audio device wel in device manager, maar dan weer niet onder Sound, video and game controllers. Het geen dat hij wel kan zien is de NVIDIA virtual Audio Device. Deze problemen doen zich voor op mijn laptop (Asus K73SV).
Wat heb ik geprobeerd:
Als ik de puzzelstukken naast elkaar leg zou ik haast zeggen dat de laptop mijn onboard niet kan vinden op een of andere manier. Hij kan niet logisch schakelen met de drivers die ik probeer te installeren. Hij blijft maar aangeven dat er geen audio device geïnstalleerd is.
Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Ik loop al enige tijd tegen het probleem aan dat mijn audio niet werkt na het installen van windows 10. Hij geeft me constant een code 10 error (This device cannot start). Hij ziet mijn audio device wel in device manager, maar dan weer niet onder Sound, video and game controllers. Het geen dat hij wel kan zien is de NVIDIA virtual Audio Device. Deze problemen doen zich voor op mijn laptop (Asus K73SV).
Wat heb ik geprobeerd:
- Asus website: Ik heb de drivers nagelopen om te kijken of ik er eentje miste die relevant is aan dit probleem. Tevens heb ik geprobeerd om de Realtek drivers te installeren van de site. Dit werkt overigens niet (mijn idee is dat deze drivers out of date zijn.
- Realtek website: Meerdere keren de nieuwste codecs gedownload en geinstalleerd. Zonder enig succes.
- Google: Google wordt inmiddels gek van me.. veel sites met dezelfde tips and tricks die ik allemaal wel nagelopen heb.
- BIOS: Gekeken naar een audio setting in mijn bios (om mijn onboard uit/aan te zetten).. zonder succes.
Als ik de puzzelstukken naast elkaar leg zou ik haast zeggen dat de laptop mijn onboard niet kan vinden op een of andere manier. Hij kan niet logisch schakelen met de drivers die ik probeer te installeren. Hij blijft maar aangeven dat er geen audio device geïnstalleerd is.
Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?
PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692