Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat kan ik met de HP Pavilion ab131nd

Pagina: 1
Acties:

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Wat ga je met je laptop doen?
Ja het klinkt raar maar ik weet niet precies wat ik met de laptop ga doen. Hangt er van af wat ik krijg voor m'n budget.

Wat is je budget?
Max. €650,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja elke dag naar school

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
vind HP wel een degelijk merk met goede ervaring, geen Acer, verder Asus en Lenovo etc. mag ook wel. Toshiba heb ik geen ervaringen mee

Mijn grote vraag is eigenlijk. Ik zag deze HP pricewatch: HP Pavilion 15-ab131nd
Met AMD A10
Radeon R5
8gb RAM
8gb Flash geheugen

Nu wil ik weten waarvoor zo een laptop gebruikt kan worden.
Alleen office, internet etc.
Of ook games op low?,medium?,high?
Mij lijkt het wel een goede laptop aangezien A10 de hoogste processor van AMD is en de R6 ook.
Of zie ik dit totaal verkeerd??

Dus ik vraag niet specifiek naar advies welke laptop maar waarvoor deze laptop gebruikt kan worden. Hierna kan ik dan kijken wat ik met de laptop ga doen en een evt. Desktop nog bijv.

• History Maker
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 11:43
Kijk hier voor een overzichtje van games en aantal FPS die je met de R6 kan spelen.

Hier een vergelijking van de processor met een i5-5200u, uit hetzelfde prijssegment: http://www.cpubenchmark.n...php?cmp[]=2542&cmp[]=2440

Let er wel op dat die HP geen Full HD beeldscherm heeft. Ik weet niet of ik dat bedrag over zou hebben voor een laptop die slechts een 1366x768 scherm heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door History Maker op 23-11-2015 22:45 ]

• TweakTweet
History Maker schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:44:
Kijk hier voor een overzichtje van games en aantal FPS die je met de R6 kan spelen.

Hier een vergelijking van de processor met een i5-5200u, uit hetzelfde prijssegment: http://www.cpubenchmark.n...php?cmp[]=2542&cmp[]=2440

Let er wel op dat die HP geen Full HD beeldscherm heeft. Ik weet niet of ik dat bedrag over zou hebben voor een laptop die slechts een 1366x768 scherm heeft.
Full HD is niet echt een must voor mij denk ik. En aangezien 1366x768 vaak een stuk goedkoper is en de prestaties verhoogd..
Maarja misschien is de Asus X555LA-DM1677T dan beter voor mij? Mogelijk HDD vervangen voor SSD en de RAM uitbreiden. Hoewel dat dan waarschijnlijk wel flink duur wordt

• TweakTweet
History Maker schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:44:

Ik zat nog eens verder te kijken en toen vond ik deze laptop. http://store.hp.com/Nethe...EA&masteropt=ABH&sel=NTB&
Die kan ik met een flinke extra korting krijgen.
SSD 256GB
AMD A10
Full HD
8gb RAM
Zijn er wellicht 'slechte' dingen waar ik overheen kijk?
Mijn gebruik is voornamelijk
- Office
- Mail
- Internet
- En eventueel games op low/medium settings als dat kan?

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-11 17:27
Ik zou zelf voor een ander merk kijken, de HP Pavilions staan er om bekend dat ze HEEL warm worden i.c.m een A10 processor. Bron; ervaring van mijzelf, heb de p042-nd gehad.

Je kan beter kijken naar een i3 of i5 laptop imo.

[ Voor 19% gewijzigd door Desiler op 24-11-2015 13:45 ]

• TweakTweet
Desiler schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:44:
Ik zou zelf voor een ander merk kijken, de HP Pavilions staan er om bekend dat ze HEEL warm worden i.c.m een A10 processor. Bron; ervaring van mijzelf, heb de p042-nd gehad.

Je kan beter kijken naar een i3 of i5 laptop imo.
Kan dat niet verbeterd zijn in de loop der jaren of was het jouw type alleen? kan verder niet veel vinden daarover namelijk!

wat zou jij adviseren dan? Asus X555LA-DM1677T misschien??? lever ik wel RAM, videokaart en SSD in.

• Desiler
TweakTweet schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:43:
[...]

Kan dat niet verbeterd zijn in de loop der jaren of was het jouw type alleen? kan verder niet veel vinden daarover namelijk!

wat zou jij adviseren dan? Asus X555LA-DM1677T misschien??? lever ik wel RAM, videokaart en SSD in.
Google maar eens op HP gets hot, genoeg om over te vinden.

pricewatch: Asus R556LA-DM1873T

Ik zou voor deze gaan, een 15 inch beeldscherm, Full HD, snelle i5 processor en 8GB aan RAM. Videokaart zit in de processor ingebakken (Intel HD Graphics) maar deze is vergelijkbaar aan een R5.
Overigens zit er in de Pavilion een Hybrid HDD, en deze is het naar mijn mening echt niet waard. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Desiler op 25-11-2015 10:20 ]

• TweakTweet
Desiler schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:17:
[...]

Google maar eens op HP gets hot, genoeg om over te vinden.

pricewatch: Asus R556LA-DM1873T

Ik zou voor deze gaan, een 15 inch beeldscherm, Full HD, snelle i5 processor en 8GB aan RAM. Videokaart zit in de processor ingebakken (Intel HD Graphics) maar deze is vergelijkbaar aan een R5.
Overigens zit er in de Pavilion een Hybrid HDD, en deze is het naar mijn mening echt niet waard. :)
Ik heb de Pavilion ab140nd http://store.hp.com/Nethe...Mma8tiiq8kCFbM82wodTtQCWw besteld met 15% korting (640 euries) en ga ervaren of het wat is, anders stuur ik hem binnen de 14 dagen terug.
Als ik even snel kijk zie ik dat de oververhit problemen voornamelijk oudere posts zijn met oudere laptops, ik hoop dat ik er geen last van zal hebben.

Ik heb inderdaad naar die Asus gekeken maar het nadeel vind ik dat er geen SSD in zit, als ik die er zelf in moet zetten ga ik ver boven mijn budget komen terwijl de HP standaard een SSD heeft.

Tot nu toe zie ik op papier geen nadelen aan de HP

• Desiler
TweakTweet schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:37:
[...]

Ik heb de Pavilion ab140nd http://store.hp.com/Nethe...Mma8tiiq8kCFbM82wodTtQCWw besteld met 15% korting (640 euries) en ga ervaren of het wat is, anders stuur ik hem binnen de 14 dagen terug.
Als ik even snel kijk zie ik dat de oververhit problemen voornamelijk oudere posts zijn met oudere laptops, ik hoop dat ik er geen last van zal hebben.

Ik heb inderdaad naar die Asus gekeken maar het nadeel vind ik dat er geen SSD in zit, als ik die er zelf in moet zetten ga ik ver boven mijn budget komen terwijl de HP standaard een SSD heeft.

Tot nu toe zie ik op papier geen nadelen aan de HP
Mooie korting! Alleen de laptop die ik had is dezelfde serie als die jij nu hebt gekocht. Maar de tijd zal het leren inderdaad, misschien werd mijn model wel warmer dan de rest. In ieder geval enjoy! ;)
Pagina: 1