Twijfel aankoop kaart, retourneren?

Pagina: 1
Acties:

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2025
Hallo Tweakers!

Afgelopen zaterdag heb ik een Sapphire R9 290X Vapor-X 4GB gekocht. In principe ben ik best onder de indruk van de kaart, toch een redelijke verbetering op mijn HD7850, koelt goed, en de kaart ziet er echt prachtig uit _/-\o_ (ook zeker niet onbelangrijk voor mij, een van de redenen dat ik voor deze ben gegaan ipv een 390(X)/970).

Maar ik moet zeggen dat het "wauw" effect in games wat ik had verwacht toch niet echt is gekomen. Ik had gehoopt Fallout 4/mijn extreem zwaar gemodde Skyrim te kunnen draaien op de hoogste settings en 60FPS, maar dat valt wel tegen (maar dan moet ik wel zeggen dat mijn CPU waarschijnlijk de performance negatief beinvloedt (FX6100 @4.4GHz, ben binnenkort van plan te upgraden), de Creation Engine van Fallout 4/Skyrim ook gewoon wat brak is, en ik de kaart niet overclocked heb), terwijl de game er ook niet echt zo slecht uit zag of slecht draaide op mijn oude HD7850 2GB.

Nou vraag ik me af of het misschien verstandig is de kaart te retourneren en te wachten op Arctic Islands/Pascal. Als ik zou moeten wachten tot December 2016 dan zou ik toch graag de kaart houden, maar als ik in Juni al nieuwe kaarten kan verwachten dan zou ik toch geen probleem hebben met nog een half jaartje wachten. Ik snap dat dat grotendeels speculatie is, maar ja, ik moet zeggen dat ik er toch geen volledig goed gevoel bij heb.

Verder vind ik het moeilijk te voorspellen wat de CPU upgrade gaat doen met de performance. Ik heb maar 14 dagen retourrecht waarvan er al 2 voorbij zijn, en ik ben pas van plan rond de feestdagen van plan mijn CPU te upgraden. :/

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Er zitten de komende maanden geen updates van VGA kaarten aan te komen.
Houwen dus :P.

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
Cpu is het probleem ja

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Tjeh, dit is het alombekende riedeltje: "moet ik niet nog een half jaartje wachten zodat...."
De techniek gaat nog steeds iedere dag vooruit, wachten heeft misschien nut als je weet dat het nieuwe spul binnen enkele weken beschikbaar is maar niet als zoiets nog niet bekend is.

Je CPU hoeft het probleem helemaal niet te zijn, ik draai Skyrim (toegegeven, nog niet getest met de GTX970 t.o.v. 280X) ook gewoon op ultra met texture mods. Fallout 4 draait ook probleemloos 60FPS op ultra, alleen in de drukste gedeelten van de stad zelf heb je enkele framedrops naar 30-40 maar die heb je met een 980Ti en Fury X ook.

Dat mijn CPU 2 extra cores heeft en 200Mhz sneller draait (en bovendien dezelfde achitectuur heeft, FX8320) kan helpen, maar ik betwijfel dat dit een enorme impact heeft.

Gaat je CPU nog een tik harder? Denk dat iedere 100Mhz toch meegenomen is, met de juiste koeling kun je ook nog wel (disclaimer: ik neem geen enkele verantwoordelijkheid voor eventuele schade) 1.55V draaien zonder het ding binnen 2 jaar te slopen. Ligt meer aan je moederbord en bijbehorende VRM's, die zullen het eerder begeven. Dit loopt echter niet zo hard van stapel met een 6-core.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Rhin
Ik ben het zeker met je eens dat de CPU op zich nog niet zo'n ramp is (behalve in Arma 3 haha maar ja dat is wel bekend |:( ). Ik heb hem pas zaterdag geoverclocked, hij heeft 4 jaar lang op standaard frequentie gedraaid 8)7 . Ik heb nooit echt behoefte gehad aan een overclock, de meeste games draaiden namelijk prima, al heb je met een 7850 wel wat lagere eisen dan met een 290X. Ik weet niet of ik hem nog iets verder kan krijgen, maar het voltage is nu al vrij hoog, helaas. Heb wel enkel het voltage en de multiplier aangepast moet ik zeggen, zou ik door andere dingen (base clock, CPU-NB?) aan te passen nog verder kunnen komen?

Ook draait Skyrim op ultra met texture mods prima bij mij, echter zodra ik mijn ENB/SweetFX toggle zakt de performance ver in (maar zoals ik al zei is dit misschien wel helemaal niet aan de GPU te verwijten en waarschijnlijk in dit geval evenmin in de CPU). Fallout 4 is echter een ander verhaal en misschien wel gewoon een slecht voorbeeld van mij om aan te halen, want het maakt voor Fallout 4 gewoon erg veel uit wat voor CPU je hebt. Draait verder ook prima bij mij afgezien dat Godrays en Shadows een gigantische impact hebben op de performance, en er geen goede AA is.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:33
De kaart functioneert dus gewoon naar behoren. De prestaties van de computer vallen je op dit moment nog iets tegen, maar je geeft aan dat je over een maand je processor gaat upgraden. Waarom zou je dan nu je videokaart retourneren? Behalve dat ik de logica er niet van in kan zien, is het mijns inziens ook niet netjes om een webwinkel op die manier op extra kosten te jagen. De zichttermijn is niet bedoeld om dure videokaarten te bestellen en slechts te testen hoeveel frames per seconde je uit je systeem kunt trekken. Wees gewoon blij met je aankoop. Het is een mooie videokaart en over een maand met nieuwe processor heb je weer prestatiewinst.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01 09:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Rhin schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:11:
Hallo Tweakers!

Afgelopen zaterdag heb ik een Sapphire R9 290X Vapor-X 4GB gekocht. In principe ben ik best onder de indruk van de kaart, toch een redelijke verbetering op mijn HD7850, koelt goed, en de kaart ziet er echt prachtig uit _/-\o_ (ook zeker niet onbelangrijk voor mij, een van de redenen dat ik voor deze ben gegaan ipv een 390(X)/970).

Maar ik moet zeggen dat het "wauw" effect in games wat ik had verwacht toch niet echt is gekomen. Ik had gehoopt Fallout 4/mijn extreem zwaar gemodde Skyrim te kunnen draaien op de hoogste settings en 60FPS, maar dat valt wel tegen (maar dan moet ik wel zeggen dat mijn CPU waarschijnlijk de performance negatief beinvloedt (FX6100 @4.4GHz, ben binnenkort van plan te upgraden), de Creation Engine van Fallout 4/Skyrim ook gewoon wat brak is, en ik de kaart niet overclocked heb), terwijl de game er ook niet echt zo slecht uit zag of slecht draaide op mijn oude HD7850 2GB.

Nou vraag ik me af of het misschien verstandig is de kaart te retourneren en te wachten op Arctic Islands/Pascal. Als ik zou moeten wachten tot December 2016 dan zou ik toch graag de kaart houden, maar als ik in Juni al nieuwe kaarten kan verwachten dan zou ik toch geen probleem hebben met nog een half jaartje wachten. Ik snap dat dat grotendeels speculatie is, maar ja, ik moet zeggen dat ik er toch geen volledig goed gevoel bij heb.

Verder vind ik het moeilijk te voorspellen wat de CPU upgrade gaat doen met de performance. Ik heb maar 14 dagen retourrecht waarvan er al 2 voorbij zijn, en ik ben pas van plan rond de feestdagen van plan mijn CPU te upgraden. :/
Op wat voor resolutie speel je?

Dat is namelijk de bepalende factor of een 290x voldoende gaat zijn voor de meeste games.

Game je op 1080p/1440p? Lekker houden die kaart en later je CPU upgraden

Game je op 3440x1440 of 4k? Dan gaat de 290x niet voldoende zijn voor je en kan je beter een snellere kaart aanschaffen.

De cpu zal je echter ook mee moeten pakken. Games als Skyrim en Fallout 4 zijn toch best wel aardig CPU limited in mijn ervaring, zeker als je door grote landschappen met dik uitzicht gaat banjeren of wanneer er veel ventjes door je scherm fietsen. :P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:31

Nemesizz

Untouchable

Ik zie in je inventaris dat je een Asrock Extreme 3 moederbord gebruikt.
Die borden zijn nou niet bepaald bekend om hun goede prestaties met overklokken (te weinig VRM fases, word dus te heet, en gaat de CPU thermal throttelen).

Ik zie dat je je CPU al hebt overgeklokt, dikke kans dat er al thermal throttle aan de gang is.
Want zoals iemand anders al aangeeft, kan het wel soepel draaien met een vergelijkbare CPU.

CPU upgraden kun je ook wel vergeten met een Extreme 3, ondanks dat octacores zogenaamd ondersteunt word door de fabrikant, werken die dingen vaak al niet goed op stock speed, laat staan overgeklokt (ook weer thermal throttle).

Dus ik heb het vermoeden dat de videokaart wel goed is, maar dat je PC gaat throttelen waardoor je niet de performance krijgt die je verwacht. Kijk eens wat je CPU snelheid doet onder load.

• Rhin
Even voor de goede orde: er is niets mis met de videokaart en ik heb ook niet gezegd dat er wel iets mis is. Ik heb het hier niet over RMA, maar gewoon retourneren onder de Wet Kopen op Afstand/Bedenktijd. Games draaien lang zo slecht nog niet, maar dat is dus het hele punt - de games die ik speelde draaiden ook prima op mijn oude videokaart. Ik ben er niet meer zeker van dat het me 350 euro (+ de kosten van de CPU/mobo upgrade later) waard is om op wat hogere settings te spelen. Veel games die ik speel zijn al wat ouder. Ik speel nu wel Fallout 4, maar als ik er over nadenk speel ik eigenlijk juist zelden (nieuwe) "AAA-Title" games. Ik denk dat ik gewoon wat meer tevreden ben geworden met wat ik had :9 , ik zou namelijk eigenlijk toch niet zo'n probleem hebben nog een jaartje door te gaan met het systeem zoals het tot vorige week was.

Bij internetaankopen is het soms lastig om een goede verwachting te stellen van het product. De WKoA is er niet voor niks. Ik snap dat het wat ongemakkelijk is, maar ik ga denk ik toch vanavond contact opnemen met de webshop waar ik hem heb gekocht.

Verwijderd

Ik snap dit forum topic niet, wij kunnen je bij deze keus duidelijk niet helpen. Dit is voor jezelf een afweging van kosten/baten. Wat jij vindt kunnen wij anders zien.

• Rhin
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:30:
Ik snap dit forum topic niet, wij kunnen je bij deze keus duidelijk niet helpen. Dit is voor jezelf een afweging van kosten/baten. Wat jij vindt kunnen wij anders zien.
Tsja, dat ben ik met je eens. Ik was benieuwd naar meningen, maar ik heb nu wel mijn keuze gemaakt.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

offtopic:
Hmm jah, ik vind persoonlijk wat je doet niet meer onder testen vallen. Je wekt nu de indruk al 3 dagen gegamed te hebben.

• Rhin
KillerAce_NL schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:36:
offtopic:
Hmm jah, ik vind persoonlijk wat je doet niet meer onder testen vallen. Je wekt nu de indruk al 3 dagen gegamed te hebben.
Nou ik snap totaal niet waar je die indruk vandaan hebt, want de videokaart zit alweer in de doos. Als ik niet "testte" of de kaart me beviel, zou ik dit topic niet gemaakt hebben. Beetje een ongefundeerde opmerking van je.

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Je vraagt of het verstandig is om je kaart te retourneren, nadat deze jou niet is bevallen (iaw je twijfelt of je wel een goede koop hebt gedaan). Besef wel dat je met jou 'testen' een stuk verder bent gedaan dan de WKOA bedoelt wordt. Hierin staat dat je een product mag testen op dezelfde manier als je in een winkel kunt.

Nu zie ik niet erg snel een situatie waarbij je een winkel binnen stapt, je een videokaart in JOUW systeem stopt en even volop gaat gamen om te kijken of de performance bevalt. Dit is het risico wat je neemt als je componenten gaat kopen (via internet of fysieke winkel zit hierin weinig verschil). Ik denk ook dat je tegen eventuele kosten aan kunt lopen omdat de videokaart al gebruikssporen bevat en de webshop jou hier verantwoordelijk voor houdt. Dat jij een aankoop doet en achteraf erachter komt dat het misschien niet zo'n slimme aankoop was, daar kan een webshop maar weinig tegen doen.

Advies is gewoon deze kaart houden en je cpu+mobo in de toekomst te gaan upgraden, aangezien hier, zoals hierboven al is aangegeven, ook nog wel wat te halen valt.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Pff ga een beetje de moraalridder lopen uithangen met zijn allen.

De TS houdt zich aan de wet koop op afstand. Hoe lang hij met de kaart heeft gespeeld om tot die conclusie te komen is niet relevant zolang hij maar binnen de wettelijke zichttermijn de kaart terug stuurt. Dus verder niet mekkeren, lekker terugsturen want het mag.

Edit: en waar je vandaan haalt dat hij tegen kosten aan kan lopen is mij een raadsel. Nog nooit in mijn carrière van terugsturen ben ik daar tegenaan gelopen. Mits je een beetje bij een redelijke webshop bestelt natuurlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Blaat op 24-11-2015 16:23 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
Wolf schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:21:

De TS houdt zich aan de wet koop op afstand. Hoe lang hij met de kaart heeft gespeeld om tot die conclusie te komen is niet relevant zolang hij maar binnen de wettelijke zichttermijn de kaart terug stuurt. Dus verder niet mekkeren, lekker terugsturen want het mag.

Edit: en waar je vandaan haalt dat hij tegen kosten aan kan lopen is mij een raadsel. Nog nooit in mijn carrière van terugsturen ben ik daar tegenaan gelopen. Mits je een beetje bij een redelijke webshop bestelt natuurlijk.
Dus als ik het goed begrijp kan ik elke week van het jaar een pc bestellen en telkens terug sturen. Dan heb ik altijd een supersnelle pc zonder dat het mij 1 euro kost! Mooi is dat (wel veel werk qua installatie elke keer).

Ik denk dat de TS best uitzoekt of de tegenvallende prestaties aan de cpu of gpu liggen (gewoon eens kijken of de cpu/gpu maximaal belast worden tijdens het gamen, daar zijn genoeg log tooltjes voor te vinden. Voldoet de gpu niet, tja, dan is terugsturen een mooie optie, ligt het echter aan de combo moederbord/cpu dan upgraden.
Verkoop op afstand is leuk, maar niet overdrijven graag.

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-11-2025
Wolf schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:21:

Dit is deels onjuist. Zie overweging 47 van de EU-richtlijn tav het herroepingsrecht:
Sommige consumenten maken gebruik van hun herroepingsrecht
nadat zij de goederen meer dan noodzakelijk
gebruikt hebben om de aard, de kenmerken en de werking
ervan vast te stellen. In dat geval dient de consument
zijn herroepingsrecht niet te verliezen, maar aansprakelijk
te zijn voor het waardeverlies van de goederen.
Het uitgangspunt dient te zijn dat de consument, om de
aard, de kenmerken en de werking van de goederen te
controleren, deze slechts op dezelfde manier mag hanteren
en inspecteren als hij dat in een winkel zou mogen
doen. De consument mag dus bijvoorbeeld wel proberen
of een kledingstuk past, maar hij mag het niet langere tijd
dragen. De consument dient de goederen tijdens de herroepingstermijn
dus met gepaste zorg te hanteren en te
inspecteren. De verplichtingen van de consument bij herroeping
mogen de consument niet ontmoedigen zijn herroepingsrecht
uit te oefenen.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

catfish schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:06:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kan ik elke week van het jaar een pc bestellen en telkens terug sturen. Dan heb ik altijd een supersnelle pc zonder dat het mij 1 euro kost! Mooi is dat (wel veel werk qua installatie elke keer).
[...]
Ditzelfde zou je ook kunnen doen bij een normale winkel waar je in principe binnen 14 dagen mag ruilen met bon. Dat wordt toch ook niet gedaan? Ik zie niet helemaal waarom dit anders is.
catfish schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:06:
[...]

Ik denk dat de TS best uitzoekt of de tegenvallende prestaties aan de cpu of gpu liggen (gewoon eens kijken of de cpu/gpu maximaal belast worden tijdens het gamen, daar zijn genoeg log tooltjes voor te vinden. Voldoet de gpu niet, tja, dan is terugsturen een mooie optie, ligt het echter aan de combo moederbord/cpu dan upgraden.
Verkoop op afstand is leuk, maar niet overdrijven graag.
Ik vind een kaart terugsturen niet overdrijven. De TS heeft spijt van zijn aankoop, punt. Daar is de wet koop op afstand voor en dus kan de TS zijn kaartje lekker terug sturen. De reden waarom hij spijt heeft is niet relevant volgens de wet.
Lan Mandragoran schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:52:
[...]

Dit is deels onjuist. Zie overweging 47 van de EU-richtlijn tav het herroepingsrecht:

[...]
Dit is leuk met kleren die gaan stinken als je ze een dag draagt, maar voor stukken hardware die niet noemenswaardig slijten na een week gebruik is dat natuurlijk volledig kansloos.

Het ergste wat gezien kan worden is een afdruk van een schroefje in de bracket en slijtplekken van de PCI-E slot op de PCB. Maar ja, dit alles heb je ook al als je de kaart in je PC steekt zonder hem ook maar 1 seconde aan te hebben gehad.

Dus ik blijf bij mijn punt, niet de moraalridder uithangen en laat de TS gewoon zijn kaart terugsturen naar de webshop aangezien hij zich gewoon aan de zichttermijn houdt.

• Lan Mandragoran
Wolf schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:51:
[...]

Dit is leuk met kleren die gaan stinken als je ze een dag draagt, maar voor stukken hardware die niet noemenswaardig slijten na een week gebruik is dat natuurlijk volledig kansloos.

Het ergste wat gezien kan worden is een afdruk van een schroefje in de bracket en slijtplekken van de PCI-E slot op de PCB. Maar ja, dit alles heb je ook al als je de kaart in je PC steekt zonder hem ook maar 1 seconde aan te hebben gehad.

Dus ik blijf bij mijn punt, niet de moraalridder uithangen en laat de TS gewoon zijn kaart terugsturen naar de webshop aangezien hij zich gewoon aan de zichttermijn houdt.
Je zegt nu iets anders dan je eerst zei. Eerst verklaarde je (heel stellig) dat het allemaal niet relevant is wat en hoe, zolang hij het maar binnen de termijn terugstuurt (ook dit is onjuist overigens, het gaat enkel om de mededeling, maar dat terzijde). Nu verklaar je echter dat er weinig van het gebruik te zien is. Dat is natuurlijk een heel andere discussie.

Feit is natuurlijk gewoon dat TS zijn kaart prima kan terugsturen met een beroep op de WKOA. Echter is ook duidelijk dat de hele insteek van de WKOA is om producten op websites op gelijke voet te stellen als producten die in de winkelschappen liggen. Het moge duidelijk zijn dat TS een stuk verder gegaan is dan wat je mag verwachten in daadwerkelijke, fysieke computerwinkels.

Het is duidelijk dat het product in waarde verminderd nadat het is gebruikt, simpelweg vanwege het feit dat mensen minder bereid zijn te betalen als de doos reeds geopend is geweest. TS had ook even na kunnen denken voordat hij een computerwinkel op kosten jaagt voor de verzending, terwijl er geen cent wordt verdiend en het product ook nog eens in waarde vermindert.

En ja, je kunt nu wel een beetje denigrerend doen over 'moraalridders en hun gemekker', maar ik vind dat eerlijk gezegd een beetje flauw en behoorlijk kinderachtig om simpelweg te zeggen: het mag toch? Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Lan Mandragoran schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:56:
[...]

Je zegt nu iets anders dan je eerst zei. Eerst verklaarde je (heel stellig) dat het allemaal niet relevant is wat en hoe, zolang hij het maar binnen de termijn terugstuurt (ook dit is onjuist overigens, het gaat enkel om de mededeling, maar dat terzijde). Nu verklaar je echter dat er weinig van het gebruik te zien is. Dat is natuurlijk een heel andere discussie.
Dat is jouw interpretatie van wat ik zei, maar niet wat ik zei.
Feit is natuurlijk gewoon dat TS zijn kaart prima kan terugsturen met een beroep op de WKOA. Echter is ook duidelijk dat de hele insteek van de WKOA is om producten op websites op gelijke voet te stellen als producten die in de winkelschappen liggen. Het moge duidelijk zijn dat TS een stuk verder gegaan is dan wat je mag verwachten in daadwerkelijke, fysieke computerwinkels.
Nee want in fysieke computerwinkels ga je de hardware niet testen voor je het meeneemt maar ruil je het om als het niet bevalt. Waarom probeer je die twee fundamenteel verschillende concepten gelijk te trekken?
Het is duidelijk dat het product in waarde verminderd nadat het is gebruikt, simpelweg vanwege het feit dat mensen minder bereid zijn te betalen als de doos reeds geopend is geweest. TS had ook even na kunnen denken voordat hij een computerwinkel op kosten jaagt voor de verzending, terwijl er geen cent wordt verdiend en het product ook nog eens in waarde vermindert.
Dat het product in waarde is verminderd is waar, maar het risico van het onderhouden van een winkel. Ja de TS had na kunnen denken maar dat is nu gewoon niet gebeurd. Het product valt tegen en de wet is er om dan te helpen.
En ja, je kunt nu wel een beetje denigrerend doen over 'moraalridders en hun gemekker', maar ik vind dat eerlijk gezegd een beetje flauw en behoorlijk kinderachtig om simpelweg te zeggen: het mag toch? Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Waar ik mij vooral aan stoor is dat op dit soort momenten (dus zodra iemand op een forum iets doet wat in een grijs gebied valt) iedereen opeens de "ik ben een jurist" pet op doet en de persoon in kwestie proberen te wijzen op "the wickedness of his ways".

Dat is pas denigrerend, flauw en kinderachtig! Doe normaal en hou dat soort meningen lekker voor je, niemand zit er op te wachten.

• Lan Mandragoran
Wolf schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:47:
[...]

Nee want in fysieke computerwinkels ga je de hardware niet testen voor je het meeneemt maar ruil je het om als het niet bevalt. Waarom probeer je die twee fundamenteel verschillende concepten gelijk te trekken?
En hier laat je perfect zien waarom je deze discussie niet begrijpt. Het hele doel van de WKOA is om de webwinkel op gelijke voet te brengen met een fysieke winkel. Echter is de uitwerking van de WKOA dat het een stuk verder gaat dan wat in veel winkels mogelijk is, waardoor webwinkels kosten moeten maken doordat mensen ondoordacht dingen bestellen. Je voorbeeld van het ruilen in een winkel is overigens volstrekt irrelevant, ruilen is een gunst die een winkel kan verlenen, en geen recht. Daar komt nog eens bij dat veel winkels niet akkoord zullen gaan met het ruilen van producten waarvan het te zien is dat ze gebruikt zijn, zoals bij een opengemaakte doos.

Maar goed, ik wek mezelf niet de illusie dat dit een goede discussie gaat worden, dus als jij het prima vindt om webwinkels op kosten te jagen omdat je onvoldoende onderzoek doet, dan is dat inderdaad je recht. Waarom je hier zo overdreven uit de hoek moet komen met je denigrerende opmerkingen is mij overigens een raadsel. Word je vaker aangesproken op het morele vlak ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door Lan Mandragoran op 25-11-2015 17:00 ]

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Lan Mandragoran schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:58:
[...]

En hier laat je perfect zien waarom je deze discussie niet begrijpt. Het hele doel van de WKOA is om de webwinkel op gelijke voet te brengen met een fysieke winkel. Echter is de uitwerking van de WKOA dat het een stuk verder gaat dan wat in veel winkels mogelijk is, waardoor webwinkels kosten moeten maken doordat mensen ondoordacht dingen bestellen. Je voorbeeld van het ruilen in een winkel is overigens volstrekt irrelevant, ruilen is een gunst die een winkel kan verlenen, en geen recht. Daar komt nog eens bij dat veel winkels niet akkoord zullen gaan met het ruilen van producten waarvan het te zien is dat ze gebruikt zijn, zoals bij een opengemaakte doos.

Maar goed, ik wek mezelf niet de illusie dat dit een goede discussie gaat worden, dus als jij het prima vindt om webwinkels op kosten te jagen omdat je onvoldoende onderzoek doet, dan is dat inderdaad je recht. Waarom je hier zo overdreven uit de hoek moet komen met je denigrerende opmerkingen is mij overigens een raadsel. Word je vaker aangesproken op het morele vlak ofzo?
En jij maakt in je eigen woorden nu ook precies het punt wat ik probeer te maken. Hoe de wet geïnterpreteerd wordt en hoe soepel ze kunnen zijn wordt door de winkels in kwestie bepaald, niet door de leden van GoT. Daar worden ter plekke allemaal rekensommetjes op losgelaten zodat de winkel niet financieel ten onder gaat. Dat gaat in dit soort situaties dus ook niet gebeuren. Daarom snap ik niet waarom hier een probleem wordt gegeneerd omdat de TS zogenaamd iets doet wat tegen de "bedoeling van de wet" in gaat. Als de webwinkel het artikel wat terug gestuurd wordt accepteert en 100% van de waarde terug geeft, wat is het probleem dan? De winkels zijn slim genoeg om te zorgen dat ze winst maken.

En nee ik word niet vaak aangesproken op moreel vlak. Ik kan alleen heel slecht tegen ogenschijnlijke hypocrisie.

Maar goed je hebt gelijk. Dit gaat nergens toe leiden. Let's agree to disagree.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:26

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wat zijn je moederbord temperaturen tijdens het gamen?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:39

OMD

[EDIT]

Goed zo, anders lees je eerst even het bele topic OMD voordat je wat post |:(

:+

[ Voor 82% gewijzigd door OMD op 26-11-2015 00:11 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-01 23:36

ikt

Ik had gehoopt Fallout 4/mijn extreem zwaar gemodde Skyrim te kunnen draaien op de hoogste settings en 60FPS, maar dat valt wel tegen (maar dan moet ik wel zeggen dat mijn CPU waarschijnlijk de performance negatief beinvloedt (FX6100 @4.4GHz, ben binnenkort van plan te upgraden)
Dit klopt heulemoal. Skyrim en FO4 leunen erg zwaar op de CPU, doe daar maar eerst iets aan. Ik zit op een R9 390 en ik kan Fallout 4 prima op bijna ultra spelen (schaduwafstand is een compromis, maar daar zijn mods voor), met de Godrays op low.

Bij je hevig gemodde Skyrim is het handig om te weten waarom die traag loopt. Heb je tientallen of honderden script mods? Heb je ENB Series draaien? Zijn je texture mods wel redelijk voor je VRAM? Skyrim met mods is eenmaal een moeilijk ding. Waarschijnlijk moet je daarvoor naar een GTX980Ti of beter kijken voor 60FPS. Maar de rest zou je i.c.m. een Core i5 (4690K) prima op bijna zijn hoogst moeten kunnen spelen.

Ik heb zo'n 270 actieve mods en dat hakt er behoorlijk in :+
Pagina: 1