PS3 Blue Ray speler leest geen schijfjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-09 18:16
nadat ik een game update heb geïnstalleerd lijkt mijn BD speler geen schijfjes meer te herkennen.

Ik weet niet of het puur toeval is, of dat het inderdaad te maken heeft met de geïnstalleerde game update.

Iemand een suggestie wat ik zo kunnen proberen om de schijfjes weer te kunnen lezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 23:34

Nemesizz

Untouchable

Piet400 schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:44:
nadat ik een game update heb geïnstalleerd lijkt mijn BD speler geen schijfjes meer te herkennen.

Ik weet niet of het puur toeval is, of dat het inderdaad te maken heeft met de geïnstalleerde game update.

Iemand een suggestie wat ik zo kunnen proberen om de schijfjes weer te kunnen lezen ?
Als die helemaal geen schijfjes meer leest (weet niet of je meerdere geprobeerd hebt) is de kans groot dat de laser kapot is. Dit komt helaas vaker voor (in het algemeen, niet alleen bij PS3).
Dat het na een update komt is waarschijnlijk puur toeval.

Als je zelf een beetje handig bent zou je kunnen proberen de laser te vervangen. Wel even goed nagaan welk model PS3 (en vooral, welk model BD-drive) je hebt en dan de juiste laser bestellen.
Zoals gezegd, wel goed kijken welk model drive je hebt, want er zijn verschillende drives en de lasers zijn onderling niet uitwisselbaar.