Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
Het is alweer een tijdje geleden sinds ik een showcase heb geplaatst, dus bij deze maar weer eens proberen :) Hier 8 foto's van mijn afgelopen road trip door USA. Ik ben van Denver naar San Francisco gereden, en heb een aantal Nationale Parken bezocht. Door tijdgebrek ben ik overal maar heel kort gebleven, maar dit was wel genoeg om het 1 en ander te kunnen vast leggen. Alle commentaar is welkom :)

1. Dead Horse State Park
Erg indrukwekkende canyon naast Canyonlands.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ogy9wPt.jpg

2. Mesa Arch, Canyonlands:
Bekende plaat bij fotografen. Ziet er op de foto spectaculairder uit dan dat het in het echt is. Zonsopgang met 30 fotografen op een rij die allemaal zitten te dringen om een plekje, is geen pretje. Toch even afgevinkt uiteraard :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xDT8Ju5.jpg

3. Monument Valley, tijdens eclipse:
Deze plaat is geschoten tijdens de lunar eclipse, waardoor de lucht zo donker was dat de melkweg erg goed zichtbaar was. Panorama van 3 foto's naast elkaar met de 55mm
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mte4kOl.jpg

4. Monument Valley, sunrise:
bekende spot voor foto's van de zonsopkomst bij Monument Valley. Geprobeerd er toch een wat originelere plaat van te maken door een wijder shot met voorgrond te pakken.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wERW8mP.jpg

5. Mono Lake:
Bekend zoutwater meer in California. Mooie rots/kalkformaties waar je als fotograaf helemaal los kan :D
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cPY7sn3.jpg

6. Mammoth Lakes:
Voor naar Yosemite een stop gemaakt bij de Mammoth Lakes. Helaas maar 1 nacht, had hier graag wat langer gebleven. Prachtige natuur en meren, en ook veel beren!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6d3QRkf.jpg

7. Yosemite:
genomen vanaf Glacier Point. Bekende spot wederom. Weer een toch wat origineel standpunt geprobeerd te maken door de voorgrond.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gBN12QH.jpg

8. Bay Bridge:
eindpunt van de reis: San Francisco. De brug kon dus niet missen. Dus niet gaan zeuren dat de brug niet in de serie past omdat de rest puur natuur is :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JgWjMhL.jpg

Hoor graag wat jullie ervan vinden!

Mijn info (mag dit?):

Website
Facebook
Instagram

Albert

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Goed, mijn commentaar:
1. De lucht lijkt een beetje nep zo (met F.lux aan ( :9 ) lijkt het oranje haast felroze, maar ook met F.lux uit ziet het er wat neppig uit). Qua compositie naar mijn mening ook de minste van de serie. Die bocht in de rivier valt niet echt op om dat de stenen op de voorgrond er deels voor liggen, maar die zijn dan weer niet zo interessant om naar te kijken. Nou ja, misschien is "minder indrukwekkend dan de rest van de foto's" een gepastere bewoording :+

2 t/m 8: _/-\o_ Nice! Hele gave serie, stuk voor stuk prachtige foto's met mooi heldere kleuren! Goed getimed met het aanwezige licht, dat maakt deze overbekende foto's (no offence) net even wat specialer dan de rest. Absoluut een showcase waard.

Zijn dit allemaal HDR's, heb je met GND's gewerkt of zijn het allemaal single exposures? :) En heb je vaak vroeg op moeten staan?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
tja je plaatst hier duidelijk platen waar je zo trots op bent dat je voorziet van een vreselijk logo, jammer. Want het zijn echt wel mooie platen maar dat hoef ik je niet te vertellen. Vindt ze wel wat overprocessed alles is goed belicht maar dat is mijn mening. Zie liever wat meer diepte en puur natuurlijk licht.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
tobiasvs schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:36:
Goed, mijn commentaar:
1. De lucht lijkt een beetje nep zo (met F.lux aan ( :9 ) lijkt het oranje haast felroze, maar ook met F.lux uit ziet het er wat neppig uit). Qua compositie naar mijn mening ook de minste van de serie. Die bocht in de rivier valt niet echt op om dat de stenen op de voorgrond er deels voor liggen, maar die zijn dan weer niet zo interessant om naar te kijken. Nou ja, misschien is "minder indrukwekkend dan de rest van de foto's" een gepastere bewoording :+

2 t/m 8: _/-\o_ Nice! Hele gave serie, stuk voor stuk prachtige foto's met mooi heldere kleuren! Goed getimed met het aanwezige licht, dat maakt deze overbekende foto's (no offence) net even wat specialer dan de rest. Absoluut een showcase waard.

Zijn dit allemaal HDR's, heb je met GND's gewerkt of zijn het allemaal single exposures? :) En heb je vaak vroeg op moeten staan?
Thanks! Enige foto die 'HDR' is is de sunrise van monument valley. Deze bestaat uit 2 exposures, een aparte voor de lucht dus. Ik heb vrij vaak vroeg op moeten staan ja :D Maar dat viel vooral in het begin, mede door jet lag, alles mee. Af en toe met filters gewerkt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Frogmen schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:38:
tja je plaatst hier duidelijk platen waar je zo trots op bent dat je voorziet van een vreselijk logo, jammer. Want het zijn echt wel mooie platen maar dat hoef ik je niet te vertellen. Vindt ze wel wat overprocessed alles is goed belicht maar dat is mijn mening. Zie liever wat meer diepte en puur natuurlijk licht.
Ha! Jij bent eigenlijk de eerste die mijn logo 'vreselijk' noemt :D Dat is jou goed recht, smaken verschillen :) Klopt, zit zeker veel processing aan vast. Dat is nou eenmaal mijn stijl. Ik kan heel goed begrijpen dat mensen van wat de wat 'puurdere' vorm houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:34
Super platen adros! Terecht showcase wat mij betreft :)

Het is moeilijk om mijn favoriet te kiezen want ze zijn allen mooi. #6 vind ik de minste omdat daar het mooie licht ontbreekt wat de rest wel heeft.
Je logo vind ik persoonlijk juist een van de subtielere die ik voorbij zie komen.

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:11
Erg leuk om te zien, zelf dit jaar ook een rondreis gemaakt door Amerika en erg gaaf om andere foto's te zien. Behalve #3 wel foto's die je regelmatig ziet voorbij komen als je Amerika rondreis foto's bekijkt, maar ze zien er geweldig uit.

Ben jaloers op #8, we hadden jammer genoeg bewolkt weer in San Fransisco, waardoor het er toch minder mooi uit ziet op een foto.

#6 vind ik zelf ook een prachtige foto, juist omdat het een groot contrast is met de rest en heel herkenbaar.

#7 vind ik de minste foto, juist door de voorgrond. Lijkt te veel op een foto die iedereen kan maken.
Ook ben ik van mening dat je er wel meer uit kunt halen in de nabewerking. Er zitten paar donkere plekken zoals bij de steen links en rechts onder en de boom aan de linker kant lijkt een donker vlak.
Ben geen professional en aan je foto's te zien heb je waarschijnlijk veel meer verstand van fotografie, maar heb even een voorbeeld gemaakt van wat ik bedoel. Als je het niet op prijs stelt verwijder ik hem direct weer!

Het zijn maar subtiele wijzigingen, maar door die plekken aan te pakken en iets meer contrast toe te voegen geeft het een heel ander beeld naar mijn mening.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nykG4of.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Andyk125 op 24-11-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 21:53

Karel V

Een simpele ziel

Ik kan me goed vinden in het commentaar van Mavi. Ook vind ik het knap hoe je beroemde hotspots op originele wijze op de foto hebt gekregen. Met name foto 1 kan ik vanaf een andere gezichtshoek dromen en daarom vind ik je compositie zo prettig om naar te kijken. Geeft duidelijk een ander beeld van de omgeving daar.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 20:49
Nr 4 is mijn favoriet, mooie compositie en mooie kleuren. Leuke serie.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie platen Adros!
Een paar puntjes zoals ik die ervaar:

N1: Je hebt hier 2 keer een groene struik, 1 helemaal onder en 1 ietsje verder. Het wordt nu een beetje kiezen voor mij als kijker. Als je bijv een iets ander standpunt had ingenomen waardoor het onderste struikje niet zichtbaar was zou de middelste struik meer een onderwerp worden. De plaat wordt dan wat rustiger en kijkt makkelijker. Voor de rest wel een machtig uitzicht met mooie belichting op de voorgrond!

N2: Ik zou de opening rechtsboven weg hebben gelaten. Op die manier gaat er wat meer aandacht naar het uizciht in het midden en oogt het wederom iets rustiger aan aangenamer voor mij. In dat geval misschien ook wat van de onderkant aflaten voor de juiste balans.

N4: Prachtig lucht, comp en uitzicht, mijn favoriet! Zelf zou ik de saturatie van het rood op het land iets omlaag doen en de lucht zo laten. Vooral de weg oogt iets te veel saturatie.

N7: Ik zou bij deze het licht op El Capitan iets lichter maken zoals ik wel zie in de verte op de andere bergen. Het oogt voor mij iets te donker oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:46:
Mooie platen Adros!
Een paar puntjes zoals ik die ervaar:

N1: Je hebt hier 2 keer een groene struik, 1 helemaal onder en 1 ietsje verder. Het wordt nu een beetje kiezen voor mij als kijker. Als je bijv een iets ander standpunt had ingenomen waardoor het onderste struikje niet zichtbaar was zou de middelste struik meer een onderwerp worden. De plaat wordt dan wat rustiger en kijkt makkelijker. Voor de rest wel een machtig uitzicht met mooie belichting op de voorgrond!

N2: Ik zou de opening rechtsboven weg hebben gelaten. Op die manier gaat er wat meer aandacht naar het uizciht in het midden en oogt het wederom iets rustiger aan aangenamer voor mij. In dat geval misschien ook wat van de onderkant aflaten voor de juiste balans.

N4: Prachtig lucht, comp en uitzicht, mijn favoriet! Zelf zou ik de saturatie van het rood op het land iets omlaag doen en de lucht zo laten. Vooral de weg oogt iets te veel saturatie.

N7: Ik zou bij deze het licht op El Capitan iets lichter maken zoals ik wel zie in de verte op de andere bergen. Het oogt voor mij iets te donker oranje.
Thanks foor het uitgebreid reageren. Dat kan ik erg waarderen :)

1. Snap je punt. Ik heb deze ook iets 'ingezoomder' waardoor dat onderste plantje er inderdaad niet op staat. Ik vond de plaat qua compositie op deze manier iets lekkerder kijken, maar snap dat je dan misschien wat wordt afgeleid.

2. De crop waar jij het over hebt heb ik ook zeker uitgeprobeerd :) Dit geeft een compleet andere plaat, die overigens ook erg goed werkt. Ik heb rechtsboven er nu expres opgelaten, zodat je nog goed kan zien dat het een arc is. De versie waar jij het over hebt kijkt misschien net wat lekkerder, het spande er bij mij om! Was ook een lastige keuze.

4. Genoteerd. Ik zit nog al eens op de grens qua saturatie, en wil er ook nog wel eens net overheen gaan :)

7. Duidelijk. Hierboven ook al een opmerking over de contrasten in deze foto. Deze foto was voor mij vrij lastig bewerken door de meerdere elementen en lichtval/contrast. Ben ook van mening dat er zeker nog veel te verbeteren valt in deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Erg mooie foto's Adros.
Absoluut showcase waardig.

Verwijderd

Het vroege opstaan heeft zeker zijn vruchten afgeworpen :)

Foto's 1 t/m 4 vind ik erg mooi en origineel. En ja foto 1 is over de top, maar wel op een goede manier. Het past bij de foto. Foto's 5 t/m 8 zijn ook keurige foto's, maar wat meer standaard qua onderwerp. Al kan ik ook wel begrijpen dat mensen foto 8 bijvoorbeeld aan de muur zouden willen hebben. En foto 7 kan naar mijn idee iets sterker worden met minder voorgrond.

Je logo is voor een logo zeker niet lelijk, maar het verpest wel je foto's. Ik zou zeggen, zet je gegevens gewoon lekker in de data van je foto's en niet op je foto. Het is er ook zo van afgephotoshoped als iemand dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-09 21:23

Lex2

Fotografieliefhebber

Wow! Fantastische platen, Albert! Een terechte showcase. Toevallig een week of drie, vier geleden (alweer) zelf ook in San Francisco en Yosemite en bij Mono Lake geweest. Ik moest in San Francisco zijn voor mijn werk, dus dan blijf je uiteraard een paar dagen langer (zeker als het je eerste bezoek aan de VS is).

Foto 5, 7 en 8 komen mij dan ook bekend voor ;-)

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gave serie adros, prachtige kleuren precies zoals ik het zelf graag zie :) Ook allemaal plekken die ik zelf ook bezocht heb :)

Eigenlijk vind ik alleen de Mammoth lakes plaat uit de toon vallen, vanwege het wat hardere licht/kleur tov de rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:35
Hele mooie serie!

Snap alleen dat logo erin niet zo: stoort en als iemand je foto's wil gebruiken shopt ie die er zo af :)

Haters everywhere but I don’t really care

Pagina: 1