Download map verdwenen na verplaatsen naar andere schijf

Pagina: 1
Acties:

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Hoi,

Ik heb 2 interne hard drives (C:) en (H:)
Ik heb alle bestanden in mijn Downloads map (vanaf C:) verplaatst naar de H: schijf.
Dit heb ik gedaan door in properties de locatie te veranderen van de downloads map.

Nu is deze Downloads map verdwenen en nu zitten de bestanden in H:
Ik wil alle bestanden weer terugzetten maar het wil maar niet lukken.
Als ik de locatie naar C:/Downloads probeer te wijzigen dan krijg ik de melding ''Acces denied''.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bestaat de map C:\Downloads nog en kan je die niet openen? Zoek eens naar Take Ownership, waarschijnlijk kom je er weer bij.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-12 19:47

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Mees789 schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:15:
Hoi,

Ik heb 2 interne hard drives (C:) en (H:)
Ik heb alle bestanden in mijn Downloads map (vanaf C:) verplaatst naar de H: schijf.
Dit heb ik gedaan door in properties de locatie te veranderen van de downloads map.

Nu is deze Downloads map verdwenen en nu zitten de bestanden in H:
Ik wil alle bestanden weer terugzetten maar het wil maar niet lukken.
Als ik de locatie naar C:/Downloads probeer te wijzigen dan krijg ik de melding ''Acces denied''.
Welk besturingssysteem?
Het is tegenwoordig bij een beetje besturingssysteem normaal dat je niet zomaar (zonder administrator rechten) in de "root" van je HD kan rommelen.....

Speedtouch freak

• Mees789
Outerspace schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:37:
Bestaat de map C:\Downloads nog en kan je die niet openen? Zoek eens naar Take Ownership, waarschijnlijk kom je er weer bij.
Hij is nergens meer te vinden, het lijkt erop dat C:/Downloads is veranderd in H: op een of andere manier...

• Mees789
lSltAlKeR schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:43:
[...]

Welk besturingssysteem?
Het is tegenwoordig bij een beetje besturingssysteem normaal dat je niet zomaar (zonder administrator rechten) in de "root" van je HD kan rommelen.....
Ik gebruik Windows 10.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12 19:50

DarkSide

theres no place like ::1

Mees789 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:28:
[...]

Hij is nergens meer te vinden, het lijkt erop dat C:/Downloads is veranderd in H: op een of andere manier...
Dus gewoon een Downloads map aanmaken op de C schijf. Zorgen dat je daar in kan komen.
En dan de gegevens van de download map daar na toe verwijzen.

(overigens staat de downloads map normaal gesproken in je user profiel (c:\users\usernaam\downloads)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-12 12:06
Mees789 schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:15:
Hoe heb je dat gedaan? In properties kan ik alleen de locatie zien, niet aanpassen?
Nvm, de downloads map van je profiel natuurlijk.
Mees789 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:28:
[...]

Je had hem toch verplaatst? Dan vind ik het niet gek dat hij niet meer op C staat?

[ Voor 41% gewijzigd door heggico op 24-11-2015 15:37 ]

• Mees789
DarkSide schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:32:
[...]

Dus gewoon een Downloads map aanmaken op de C schijf. Zorgen dat je daar in kan komen.
En dan de gegevens van de download map daar na toe verwijzen.

(overigens staat de downloads map normaal gesproken in je user profiel (c:\users\usernaam\downloads)
Dankjewel. De bestanden staan nu weer in C:/users/Mees/Downloads
Het enige probleem is dat hij links in het scherm nog steeds H: heet, alleen deze wordt wel erkend als de Downloads map, en ik kan de naam niet veranderen

• Mees789
heggico schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:32:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? In properties kan ik alleen de locatie zien, niet aanpassen?
Nvm, de downloads map van je profiel natuurlijk.

[...]

Je had hem toch verplaatst? Dan vind ik het niet gek dat hij niet meer op C staat?
Ja klopt, maar H:/Downloads bestaat ook niet, maar ik zou verwachten bij het verplaatsen dat de Downloads map ook meeging, maar die naam is dus veranderd in H:

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-12 12:06
Ah zo. Nee, die downloads map moet gewoon wijzen naar een echte map, dus ik neem aan dat bij de Downloads map nu staat locatie H:\? Daarmee geef je aan dat standaard downloads in H:\ komen. Hiermee word de map zelf niet overgezet. Standaard staat het ook op C:\Users\name\Downloads (of C:\Gebruikers\naam\Downloads)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12 19:50

DarkSide

theres no place like ::1

Weet niet hoe je verplaatst hebt. Maar als ik gewoon move location doe kan ik aangeven waar de nieuw downloads map moet komen. En blijft de quickacces gewoon downlaods heten.

als ik restore kies staat alles weer zoals het was

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Mees789
Het is allemaal gelukt en opgelost. Heel erg bedankt iedereen voor de hulp!
Pagina: 1