Intel sucks!!!! again!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:54
ik hoor altijd verschillende verhalen over de cellyII, dat hij bij de ene maar 34 graden wordt (overgeklocked) en met gemak de 850Mhz haalt terwijl de andere weer net de 707Mhz haalt met 45 graden!!!

Nou heb ik er zelf inmiddels 2 in handden gehad(1 was van me zelf), een goede/koele en een hete zal ik maar zeggen :) :

De ene haalde de 707Mhz met 45 graden en een Orb, en de andere de 850Mhz met 34 graden!!!

Dus ik dacht mischien ligt het aan de week, maar nee het zijn allebei uit week 18 proc's.

Dus ik de proc's eens goed bekeken en vergeleken en wat bleek de core was bij de Koele vlak van boven en bij de hete was een klein beetje bol!!

dit kon je zien door de onderkant van een winkelhaak er op te leggen en hem dan tegen het licht houden!!!

Lappen is ook niet mogelijk!!

Wat is dit voor geklooi bij Intel?????

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:23

RvV

Als ik zo'n thermometer op de sink plak staat tie op 27-28°C. (637Mhz 1,5V)
Maar het is dus gewoon geluk/pech hebben...

Y'24

Verwijderd

en als ie op 935 40/45 graden wordt?? (full load) heb je dan geluk of pech >:)

• RvV

RvV

oei...ik kijk net hoe warm mijn voodoo 3 3000 is. 56°C, is dat niet een beetje erg heet?

Y'24

• Animal_X
  • Laatst online: 01:54
He RvV probeer je temp sensor eens zo dicht mogelijk ok de core te plaatsen,
wedden dat ie dan warmer is, de heatsink is altijd koeler dan het midden van je core.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

hier Cel2 566@ 892 2volt! 32C
Het probleem met die soort proc is dat iedereen er vaak (te)veel van verwacht.
Je moet maar zo denken:
Iedere mhz meer is meegenomen en tja sommige hebben pech en de anderen weer geluk.
Ik heb zelf nog niet echt "pech" gehad met het overklokken van een proc P2 266 deed 350 Cel366 deed 580 en nu de Cel2 566 @ 892

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:04

Wimo.

Shake and Bake!

stelletje mazzelaars :) mijn celly 2 (net 2 uur oud) loopt niet op 100fsb :( .. Ik heb een bp6 met een neo s370.. als ik 100fsb selecteer dan boot ie niet ik krijg gewoon een zwart scherm :(.. en dan nog het ergste die $%%&*^##% bp6 heeft een max voltage van 1.7 ! Dus ik heb er weinig aan..

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als die celeron echt bol is moet je gewoon terug gaan naar de winkel. zeg je gewoon dat ie niet stabiel loopt en veelste heet word omdat ie bol is. desnoods laat je m een tijdje lopen zonder fan zodat ie door over verhitting stuk gaat en dan ga je dan terug :)

Verwijderd

gewoon ff laten lopen zonder koeling, hopen dat die hars zacht wordt en rechtmaken :)

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:48
Ik heb gehoord dat ze kunnen zien of een processor nagekeken kan worden of ie overgeclocked is geweest als ie kapot is. Dit zouden ze dan aan de schade kunnen zien. Is dit waar? Mij lijkt het zeer stug.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

rvv ik heb net ook eens sensor op me v3 geplakt.
wordt 37 graden ergens aan rand van heatsink gemeten en met fan erop
nou wordt warmer dan ik d8 hoor

• RvV

RvV

Ik heb hem dus precies in het midden zitten op de v3. Op dit moment 54°C, misschien toch wel een keer tijd voor een fannetje.

Y'24

• Ceaser
  • Laatst online: 07-09 08:47
Mijn heatsink staat wel schuin op de die :(
Ik gaat ook eens kijken of de core bol is.

Verder denk ik dat het probleem gedeeltelijk verholpen kan worden door een stevige laag prut, hele goede prut.

op 833 met met 1.85V 68C worden is toch ook niet echt gezond he

Verwijderd

Heb.. hiero 2x een 533a en 1x een 566 ingebouwd, lopen allemaal op 100 mhz fsb zonder problemen met standaard cool... 0 crashes :9
Pagina: 1