Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Aangezien ik voortaan met een laptop ga werken, heb ik de volgende opstelling draaien..

asus rt-86ac, hier hangt d.m.v. de interne ftp server een externe hdd aan(WD my book die vrij oud is)
nu loop ik er dus tegen aan dat de drive cache niet optimaal is(ik download normaal met 25mb/s).

kan ik een willekeurige usb 3.0 pakken of welke zou er beter de download snelheid kunnen verwerken?

ik heb ook nog een hdd in mijn desktop zetten, is het misschien iets om dit over te bouwen?

[ Voor 10% gewijzigd door Jestar076 op 23-11-2015 20:33 ]

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat is de snelheid die je nu haalt? Als dit niet in de buurt komt van 25MB/sec, heeft het weinig zin om een USB 3,0 schijf te pakken. Dan zit je gewoon met een router die NAS taken doet als bijbaantje, maar daar niet echt de power voor (over) heeft.
Wat *zou* kunnen helpen is die externe schijf een meer Linux vriendelijk filesysteem geven als ext3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
nou de ene keer springt hij naar 15/mbs en vervolgens naar 400kb/s en dan zie ik dus disk overloaded.
het is een vrij oude my book... dit is dus usb 2.0

van mn laptop naar de share gaat met 23mb/s

de schijf die ik nog in de pc heb zitten is een samsung spinpoint f3 met een drive cache van 32mb.
die draait ook op 7200 rpm ipv 5400 wat er nu in zit.

of is het beter om naar een synology 214+ met wd red schijf te gaan?

[ Voor 50% gewijzigd door Jestar076 op 24-11-2015 09:19 ]

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
die draait ook op 7200 rpm ipv 5400 wat er nu in zit.
Daarvan zul je niets merken. De rpm heeft alleen invloed op de toegangstijd, en via het netwerk ga dat niet waarnemen.
Ik denk ook niet da je iets zult merken van 32MB cache. Ik kan geen specs vinden van deze router, maar wel van zijn broertje, die 256MB geheugen heeft. De router kan veel efficienter cachen dan de schijf zelf, omdat de router op filesysteem niveau werkt, en niet op sector niveau, zoals de disk.
of is het beter om naar een synology 214+ met wd red schijf te gaan?
Een dedicated NAS zal veel beter presteren. Of dat een Synology moet zijn weet ik niet. Als je tevreden bent met de NAS mogelijkheden van die router, maar alleen een hogere shelheid wil, kun je wel meer budget gaan.
En een WD Red? Ik zou het niet doen. Je betaald extra voor features die je niet nodig hebt (zelfs negatief werken), en misschien voor extra garantie. Maar de garantie op een schijf is altijd alleen voor de schijf, terwijl de data het belangrijkste is.