Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netfast
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Momenteel ben ik wat zaken aan het uitzoeken voor het netwerk dat ik wil gaan bouwen in mijn nieuwe huis.
Ik heb (nog) niet veel vestand van het bouwen van netwerken, ben me eerst goed aan het inlezen.

Type kabels zijn al uitgezocht (ook via dit forum, dank :) )
Switch en patchpaneel ook.

Nu heeft het huis een flinke staalconstructie dat volgens de huidige bewoners wat vervelend was met wifi. Nu wil ik dat oplossen door een extra access point op te hangen. PoE bekeken en dat lijkt me wel erg handig. Nu zijn de gigabit PoE accesspoints nog best duur. Dus was ik wat verder aan het kijken naar een alternatief.
En kwam ik uit bij de Apple airport time capsule. (pricewatch: Apple AirPort Time Capsule (2013) 3TB)

Aangezien ik zelf een macbook heb (en een iphone) leek me dat wel een mooie match. Zeker ook omdat ik backups moet gaan maken (doe ik nu veel te weinig :o) zou dat dus 2 in 1 kunnen zijn.

Echter nu vraag ik me af, is die Time Capsule ook te gebruiken als access point, maar dan wel dat je gebruik kan maken van de backup mogelijkheden? Ik kan dat eigenlijk nergens terug vinden.