Social Media - Database

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engine77
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-01-2024
Hallo,

ik wil een sociale media website maken. Dus de database moet ingericht zijn voor veel gebruikers en posts. Ik weet niet hoe ik dit redelijk efficient kan doen.

Misschien voor de posts is dit een idee:

userIDs [columns bevatten dan berichten]
user1 message1 message2 message3

vrienden opslaan is ook een raadsel. Misschien zal ik alle userIDs in een data cel met een streepje er tussen opslaan.

Tips graag welkom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Je wil sowieso al geen SQL database (sowieso is je opzet niet "genormaliseerd")
Kijk even naar Cassandra, dit is de database die Facebook intern gebruikt.

[ Voor 16% gewijzigd door H!GHGuY op 23-11-2015 20:28 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op het moment dat gebruikers, berichten en vrienden op een goede manier opslaan al lastig is voor je, dan is het misschien een idee om je daar eerst eens goed in te verdiepen i.p.v. direct een social media website te gaan maken. Er is online een hoop te vinden over databases en hoe je die zou kunnen inzetten voor het opslaan van veel data. Met je topic op deze manier kunnen we niets. Het is veel te open, te breed, en je lijkt jezelf nog niet echt in de materie verdiept te hebben (dat vermeld je in elk geval niet). Ik kan dan ook niet anders dan dit topic sluiten.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.