Toon posts:

Modificeren van een PIII

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Ik wil een PIII 1 ghz zo verbouwen dat hij in een enorm platte behuizing past. Hier hoeven dan geen cd-rom spelers en hardeschijven in, die komen in een extern bakje, waar ik hopelijk ook een miniatuur voeding in kan doen. Het probleem is echter dat er wel netwerk op moet zitten en geluid. Dus als er iemand suggesties heeft wat voor een moederboard ik hiervoor kan gebruiken (moet wel agp hebben) en wat voor soort koeler, (erg plat, weinig lawaai, niet om over te klokken) en misschien ook nog een suggestie heeft voor een enorm kleine platte voeding, is dat enorm welkom

Verwijderd

Het is niet helemaal duidelijk, je wil netwerk en audio on-board, maar ook AGP? Dat lijkt me alleen maar logisch als je ook een videokaart er in wil stoppen. Maar met een agpkaart er in dan is het toch niet meer plat? |:( En dan zou je ook wel een soundcard en netwerk erbij kunnen pleuren.

Wel een leuk idee, zo'n platte doos. Maar is dat ook wel goed ivm airflow enz?

Verwijderd

Topicstarter
De AGP kaart optie wil ik gewoon hebben vanwege de grafische mogelijkheden. Deze kan ik precies als een soort vin op de kast zetten. Deze grap heb ik al eerder gedaan met een oude amd processor. Hierbij was er geen enkel probleem met hitte e.d. Ik ben al aan het zoeken of ik de foto terug kan vinden van het AMD systeem, ik weet zeker dat ik er eentje had, maar na de installatie van XP ben ik een hoop kwijt :?

Verwijderd

Er zijn wel van die videokaart fans te verkrijgen, van die Orbs. Maar ik denk niet dat je daar een P!!! 1 GHz mee kan koelen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat gebruiken ze dan voor fannetjes in die laptops van tegenwoordig, een dergelijk formaat zoek ik eigenlijk (qua hoogte) het is mij een biet als dat ding bijv. een diameter van 10 cm heeft

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
in laptops gebruikt men doorgaans net wat andere cpu's...... van die mobile pentiums.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
als je nu eens je kast tegen je core houd
dat je kast de heatsink word,
wat creatief met koelribben ofzow....

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:45

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Ik geloof dat thermal take een heel platte orb heeft voor dat soort doeleinden www.thermaltake.com

Moet je daar ff kijken. Eventeuul kun je wachten op die watergekoelde koolance case die heel plat is ;-)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op woensdag 20 juni 2001 11:33 schreef Ganymedus het volgende:
Ik zit met het volgende probleem. Ik wil een PIII 1 ghz zo verbouwen dat hij in een enorm platte behuizing past. Hier hoeven dan geen cd-rom spelers en hardeschijven in, die komen in een extern bakje, waar ik hopelijk ook een miniatuur voeding in kan doen. Het probleem is echter dat er wel netwerk op moet zitten en geluid. Dus als er iemand suggesties heeft wat voor een moederboard ik hiervoor kan gebruiken (moet wel agp hebben) en wat voor soort koeler, (erg plat, weinig lawaai, niet om over te klokken) en misschien ook nog een suggestie heeft voor een enorm kleine platte voeding, is dat enorm welkom
laat het overrijden door een vrachtwagen :P

Verwijderd

Kijk anders ff hoe die supermini-pc in elkaar zit. :) daar kan ook een pentium III 1ghz in.

Verwijderd

Topicstarter
Een watergekoeld systeem, en enorm plat? Wow, kan iemand mij daar een linkje van geven? Of staat hij gewoon bij tweakers, en ben ik zoals gewoonlijk weer eens te suf om het te vinden.
Eigenlijk zat ik te hopen op een gigantische brede platte fan. Want ja ik gebruik mijn case ook als coolsysteem, dusverre dat kan overigens want de vorige keer heb ik een metalen frame gelast en die als het ware verpakt in plexiglas
Pagina: 1