Toon posts:

Upgraden huidige pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Om mijn verhaal zo compleet mogelijk te maken volgt hieronder eerst mijn huidige setup welke ik in 2013 heb aangeschaft:

Aerocool Strike-X Advance Midi-Tower Black
Moederbord Intel Asus H87M-Plus
Processor Intel Core i5 4670K (3,4GHz)
Be-Quiet Purepower L8 500W PSU
Corsair 2x4GB DDR3 1600 CMX8GX3M2A1600C9
Western Digital 1TB S-ATA3 64MB WD10EZEX Blue
VGA MSI GeForce GTX650Ti PE 1GD5/OC

Ik zoek een?
Een upgrade voor 1 of meerdere onderdelen

Wat is je budget?
Ik vind het moeilijk om hier een bedrag aan te hangen omdat ik niet veel verstand heb van computers en niet weet wat de 'staat' is van mijn huidige pc. Maar laten we het voor het gemak zeggen: onder de €500,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur maar ik heb wel graag goede kwaliteit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben een fanatieke gamerchick en speel veel WoW, LoL, Diablo, CoD etcetc. Dit kan ik allemaal redelijk soepel op ultra spelen, maar ik wil kijken of dit nog soepeler kan. Bijvoorbeeld in 25 man raids (WoW) met veel graphics merk ik dat dit minder soepel loopt. Ik wil ook graag mijn setup gaan uitbreiden met een 2e (misschien ooit 3e) monitor dus ik zoek ik een grafische kaart waarbij dit kan. Van wat ik heb begrepen kan dit niet met mijn huidige kaart.

Ik zat er zelf aan te denken om misschien mijn processor te upgraden naar een i7 maar moet ik dan ook mijn voeding upgraden of kan deze i7 wel aan? En raden jullie een nieuwe grafische kaart aan of is een een mogelijkheid om 2 monitoren op mijn huidige kaart te kunnen gebruiken?

Hopelijk kan er iemand mij helpen met wat advies/tips (:

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2015 20:43 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

je CPU mooi houden, i7 is in principe niet nodig. Kijk even wat je CPU/GPU verbruik is in die situaties dat de prestaties achteruit gaan, dit is met een paar simpele tooltjes wel te bekijken.

De GPU is denk ik het probleem, die 650Ti is gewoon niet sterk genoeg voor 2 monitoren.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik de juiste tool heb gebruikt en het de juiste informatie weergeeft.. Maar ik heb even een screenshot gemaakt terwijl ik ingelogd ben in WoW en LoL

http://prntscr.com/967btk & http://prntscr.com/967ir7

Dit is als ik speel op ultra en van alles op het achtergrond heb lopen, standaard Skype, Spotify en TS.

Verwijderd

Wat ik mis in jou systeem:
Een ssd hiervoor zou je kunnen kijken naar pricewatch: Crucial BX100 250GB
Een Z mobo om je cpu te overklokken. pricewatch: ASRock Z97M Pro4
Goede videokaart: pricewatch: Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-02 13:54
Die CPU kan inderdaad nog wel mee gaan. Wat ik zou upgraden is je videokaart (tegenwoordig is een 290x van AMD al voor een zeer redelijk prijs te vinden in de Vraag & Aanbod van Tweakers) en jouw moederbord zodat je eventueel je CPU kan overklokken.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig