13-15in, lichte laptop met grote hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Zoals de titel doet vermoeden wordt een goeie ouwe laptop verwacht. Eentje om een filmpje op te kijken, tekstverwerking, internet. Graag Windows 10, of alleszins Windows 8.1.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Max. € 800 incl. verzendkosten.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
De grootte specificeerde ik al: 13 tot 15 inch. Liefst licht en enorm goede batterijduur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Geen voorkeur voor bepaalde merken. Verder:
  • Licht
  • Meer dan één USB-poort
  • Goed toetsenbord
  • Ruime opslag (minstens 500GB)
  • Scherm resolutie is minder relevant
  • BELGISCHE UITVOERING (dus azerty-tobo)
  • DVD-lezer zerker niet nodig
De laptop is voor een vriend. Ik heb zelf al heel wat zitten rondkijken en eigenlijk is het voornaamste probleem om 1. meer dan één USB-poort en 2. een grote standaard HDD ipv kleine SSD te vinden. Ik ben al uitgekomen op de Zenbooks van Asus, en hoewel ik dit zeer mooie laptops vind voor de prijs (+-800) hameren ze erop dat ze toch een gewone, grote HDD willen... En zoiets vind ik niet! Alle hulp welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
Beste keus lijkt voor hem BTO's 14CL19:

- 14'' mat HD+ scherm (1600x900)
- Intel Core i5 5200U en Intel HD5500 Graphics
- 8GB DDR3L (1600MHz) BTO Selected RAM (4GBx2)
- 500GB 5400rpm 2.5 inch harddisk
- DVD+/-RW Drive 8x - 9mm (standaard)
- Intel Wireless-N 7260 (802.11n 2.4GHz, 300 Mbps) + Bluetooth 4.0
- AZERTY-toetsenbord (Belgisch) voor de 14CL19
- Windows 10 Home 64-bit NL (pakket incl. installatie)
- 2 jaar carry-in garantie

~ 820 euro. Hardware ziet er goed genoeg uit. De vraag is alleen hoe de batterij het gaat trekken. Geen idee van, hoe BTO in de batterijafleiding draait.