Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:00
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Persoon die mij advies kan geven, wat de beste keuze is om mijn systeem te upgraden. Ik twijfel of ik mini ITX wil houden, of over wil stappen naar een gewone case. Graag wil ik jullie mening horen over de mogelijkheden

Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Een nieuw moederbord? Eventueel overclockmogelijkheden. Of is het verstandig om een nieuwe case te kopen + moederbord en alles om te bouwen

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ongeveer 200 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Sta open voor suggesties!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Gaming, speel veel LoL en CS:GO maar met het oog op de toekomst ben ik van plan andere games te spelen die zwaarder zullen zijn. Denk hierbij aan oa Fallout. De videokaart wordt al geregeld trouwens, maar mochten mensen hier suggesties voor hebben sta ik hier ook open voor. Ik zit zelf te denken aan een 280(x)

Mocht het topic onjuist zijn, laat me dit weten! Excuus mocht het niet kloppend zijn!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 289,-€ 289,-
1Gigabyte GA-H77N-WIFI€ 113,90€ 113,90
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB€ 0,-€ 0,-
2Corsair VS4GBKIT667D2€ 49,22€ 98,44
1Corsair Enthusiast TX650M€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 501,34

PS: Het geheugen lukt niet helemaal om te vinden, maar er zitten 2x 4GB 667 mhz Corsair strips in

[ Voor 43% gewijzigd door Reeker op 23-11-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat mis je precies aan je huidige setje? Waarom wil je evt groter, wat doet je huidige systeem niet, etc.

Dit is op zich een prima systeem, ik zou vooral je GPU opkrikken (200 euro geeft je een GTX 960 of een R9 380) en als je evt budget hebt een SSD toevoegen: een ~250GB SSDtje waar je ook je frequent gespeelde games op zet (CS, LoL), maakt je totale beleving een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
Bedankt voor je reactie Foritain! Er is niet heel veel mis mee, alleen vind ik het een beetje 'zonde' dat ik een K processor heb en deze niet maximaal gebruikt kan worden. Verder is een nieuwe GPU zeker een must, en een SSD zal ik ook zeker overwegen.

Het voordeel aan groter is dus een moederbord wat eventueel wel overclockbaar is. Verder vraag ik me af hoe de hitte zich zal ontwikkeling in dit kleinere kastje. Geen idee of er ruimte is voor een redelijk grote processorkoeling bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prodigy kan wel een stevig koelertje kwijt. Dat het achteraf jammer is dat je niet kan overklokken (alhoewel, kan je met een h77 bord ook niet iets meer uit een -k cpu halen?) is waar, maar om dat te fixen zal je nu flink moeten betalen voor een z77 bord. Dan kom je al snel op 2e hands uit, of een beperkte selectie (dure) nieuwe modellen. Dat het 'jammer' is mag eigenlijk geen rol spelen bij je huidige keuze. Met een budget van 200, 300, of zelfs 400 euro is een nieuwe moederbord/case niet de eerste overweging. GPU->SSD-> tzt een keer een nieuw platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
Alright, dankjewel voor je duidelijke uitleg. Hier kan ik veel mee! Welke videokaart raad je me aan? Ook in verband met de diepte van de kast is niet elke videokaart een optie meende ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-06 12:53

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Foritain schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:23:
Prodigy kan wel een stevig koelertje kwijt. Dat het achteraf jammer is dat je niet kan overklokken (alhoewel, kan je met een h77 bord ook niet iets meer uit een -k cpu halen?)
om hier even op in te haken; met de H77 chipset valt bijzonder weinig winst te halen; je kunt de turbo op alle cores laten draaien (3,8 gHz) en dat is 't dan wel. verder moet je er bij alle 1155 ITX bordjes op letten dat je socket niet te dicht bij het pci-e slot komt als je een flinke luchtkoeler erop wilt knallen; dat lukt vaker niet dan wel

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
Buurman, is dit ook mogelijk met mijn kast/koeler/moederbord zonder een onnodig risico te nemen? Het blijkt namelijk dat er geen mogelijkheden zijn om ook maar iets te overclocken met die mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-06 12:53

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Reeker schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:41:
Buurman, is dit ook mogelijk met mijn kast/koeler/moederbord zonder een onnodig risico te nemen? Het blijkt namelijk dat er geen mogelijkheden zijn om ook maar iets te overclocken met die mobo.
iets als een NH-D15 kun je wel vergeten; maar je zou wel nog een waterkoelertje kwijt kunnen of een Tranquillo, en ook daarmee zou je 4,2 ghz wel kunnen halen; tenzij je erg veel pech hebt. het kan wel, maar niet met een layout zoals je huidige moederbord

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-07 19:00
667Mhz ram :S dat is volgensmij nu wel echt traag voor ram, ram snelheid maakt niet veel uit maar 667Mhz is vgm te traag. Misschien dat ik dom ben en een andere tweaker er wel een aanvulling op heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:34

OB1

Ugraded schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:25:
667Mhz ram :S dat is volgensmij nu wel echt traag voor ram, ram snelheid maakt niet veel uit maar 667Mhz is vgm te traag. Misschien dat ik dom ben en een andere tweaker er wel een aanvulling op heeft ;)
Moet *2 dus is 1333Mhz :)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-07 19:00
Hoe werkt dat dan noe weer ;) tja ik weet niet of ik nu slim bezig ben maar ik vraag het even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:34

OB1

Ugraded schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:30:
[...]

Hoe werkt dat dan noe weer ;) tja ik weet niet of ik nu slim bezig ben maar ik vraag het even ;)
Heeft volgens mij met dual channel te maken maar weet het ook niet zeker..

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je in die prodigy iets wat je GPU evt in de weg kan zitten? Optische drive, front fan, etc? Anders heb je gewoon de hele 320mm tot je beschikking: praktisch niet echt een beperking. Zo ja moet je misschien iets kleiner gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
Nee. er zat inderdaad een HDD tray in de weg,maar deze heb ik eruit gehaald. Dus er is genoeg ruimte. En mijn ram is inderdaad maar 667 mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OB1 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:00:
[...]

Heeft volgens mij met dual channel te maken maar weet het ook niet zeker..
Niet dualchannel, dual data rate, ofwel DDR.
Pagina: 1