Paypal buyer protection bij verkoop via Escrow.com

Pagina: 1
Acties:

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Topicstarter
Ik wil iets verkopen en dat gaat via escrow.com. De koper heeft nu betaalt met Paypal en ik vraag me af of hij achteraf nog aanspraak kan maken op de buyer protection.

In principe staat het geld nu bij Escrow.com en die zal het naar mij overmaken als de koper zijn spullen heeft. In ben alleen wat bang dat hij daarna z'n geld terug vraagt bij Paypal en ik het uiteindelijk niet krijg? Of kan dat niet als het via escrow.com gaat?

Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?

Ik weet niet of het goed staat in AZ, shopping leek me voor een verkoop ook niet helemaal juist...

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:05
Paypal heeft toch niks met escrow te maken? Dus ik neem aan dat de koper gewoon een claim kan indienen bij paypal. Is dat Escrow en paypal op verzoek van de koper? Dan klinkt wel heel erg als een scam. In welk land zit de koper?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
STOP!
Escrows worden inderdaad heel vaak als scam middel gebruikt.
Niet aan beginnen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Topicstarter
pacificocean schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:04:
Paypal heeft toch niks met escrow te maken? Dus ik neem aan dat de koper gewoon een claim kan indienen bij paypal. Is dat Escrow en paypal op verzoek van de koper? Dan klinkt wel heel erg als een scam. In welk land zit de koper?
Beide is op verzoek van de koper die uit China komt....

Op zich werkt Escrow.com wel prima en is het betrouwbaar, alleen de buyers protection van Paypal baart me zorgen...

@Jaaap: Hoe gaat de scam dan met een escrow? Het is juist bedoelt om scams te verminderen

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:18
emnich schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:37:
@Jaaap: Hoe gaat de scam dan met een escrow? Het is juist bedoelt om scams te verminderen
Inderdaad. Geen reden tot paniek, mits je bekend bent met de escrow-scam.

Die is heel simpel, dan speelt de 'koper' voor escrowpartij en stuurt jouw een mailtje uit naam van de escrow service. Vaak met bijbehorende fake escrowwebsite of een mail die 'bevestigt' dat de escrowservice het geld van de koper heeft ontvangen.

Check dus even of je echt op escrow.com zit, en daar (los van eventuele emails) kunt nagaan of de koper betaald heeft, dan kan er weinig misgaan lijkt me.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 15:58
Uit de faq van Escrow: How does Paypal work with Escrow.com?:
Escrow.com has added PayPal as part of our premier payment options.

A Buyer can send funds from their PayPal account by choosing the PayPal option on the transaction screen. This offers the convenience of PayPal with the protection of Escrow.com. Both Buyer and Seller must be located in the United States, online trackable shipping must be used, and the transaction amount must be less than $5000 USD in order to use the PayPal option. The transaction must also be in US Dollars.
Dus enkel dollars en enkel als je allebei in US woont.

En eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd hoe het zou gaan als je als paypal-betaler een dispuut opent bij Paypal als je aan een Escrow betaald hebt. Maar die FAQ suggereert in elk geval dat het hier al geen optie is: China en Nederland, beide niet US. Nog afgezien van het feit dat je de 'premier payment' optie moet kiezen bij Escrow.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:18
Dan zou je bijna denken dat die mail van Escrow toch niet van Escrow is ;)

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Topicstarter
De mail is echt van Escrow.com of ze hebben het heel goed nagemaakt incl vorige transacties....

Ik denk dat die FAQ inmiddels achterhaald is want ze geven aan dat er per PayPal betaald is en ze weten dat we uit China en NL komen.

Ik verwacht dat het wel goed komt, bedankt voor de reacties.
Pagina: 1