Grote muis met palm grip

Pagina: 1
Acties:

• Gh0s7y
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-12 21:57
Ik zoek een?
Optische gaming muis met palm grip voor grote handen omdat mijn Logitech G500 is overleden.

Wat is je budget?
Als het kan onder de €80. Rond de €50-60 zou ideaal zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeuren zijn optisch, ten minste één utility knop (voor push to talk) en palm grip. Merk maakt niet veel uit, zolang mijn hand er goed op kan liggen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Fervent PC gamer, van MMO's tot RTS's en FPS's.

Enigszins recent is de kabel van mijn G500 na jaren gebruik overleden, waardoor hij bijvoorbeeld niet meer goed doorgaf dat ik de linkermuisknop ingedrukt hield (maakte drag and drop haast onmogelijk).

Nu heb ik al best wat onderzoek gedaan, maar ik kan niks echt specifiek vinden over een muis die naar mijn wensen groot genoeg is. Ik vond mijn G500 al wat aan de kleine kant, wat ervoor zorgde dat ik vrij snel claw grip ging gebruiken, waar ik na een aantal uur computeren simpelweg kramp van krijg.

Als huidige vervanger heb ik deze gekocht, en hoewel het een geweldig prettige muis is met een goede vorm, merk ik toch dat ik ook hier mijn hand er niet goed op kwijt kan (of ik ga claw, of mijn vingers steken een volledig kootje over het einde, of mijn palm ligt voor een groot deel op de muismat, wat ik ook niet super prettig vind.)

Mochten jullie mij hierbij kunnen helpen, zou ik super blij zijn :P

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Mijn eerste ingeving bij dit soort topics is altijd de ROCCAT Kone XTD Optical. Iets bovengemiddeld groot, top sensortje, mooi ding, kwalitatief een huis. Enige puntje is normaliter de prijs: ik vind het hem waard, maar goedkoop is anders.

Ik liep zojuist echter heel toevallig tegen wat plaatjes op een Chinese site aan. Het lijkt er op, en nogmaals dat is slechts een heel vaag vermoeden gebaseerd op onderstaande linkjes, dat er een forse palm grip muis uit komt met dezelfde optische sensor (S3988 in de fotos te zien, da's een goeie zeg maar) van CM Storm. CM Storm is zelden 'duur', en de vorige Sentinels waren ook een stukje groter dan de typische Logitech palm grips.

http://www.inwaishe.com/article-2102-1.html
http://www.pcwaishe.cn/thread-662300-1-1.html

Helaas is mijn Chinees wat roestig.

[ Voor 3% gewijzigd door Foritain op 23-11-2015 17:52 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Bij grote handen hoort gewoon een grote, lange muis.
Ik denk dan direct aan de pricewatch: Steelseries Rival Zwart

Deze is betaalbaar en zeer lang; ideaal voor de wat grotere palm grip hand :)

Overigens ben ik zelf net overgestapt op de Mionix Naos 8200; deze even in mijn ogen uitzonderlijk goede ergonomie.
Ik weet alleen niet in hoeverre deze geschikt is voor grote klauwen :D

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-12 15:00
Foritain schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:51:
Mijn eerste ingeving bij dit soort topics is altijd de ROCCAT Kone XTD Optical. Iets bovengemiddeld groot, top sensortje, mooi ding, kwalitatief een huis. Enige puntje is normaliter de prijs: ik vind het hem waard, maar goedkoop is anders.

Ik liep zojuist echter heel toevallig tegen wat plaatjes op een Chinese site aan. Het lijkt er op, en nogmaals dat is slechts een heel vaag vermoeden gebaseerd op onderstaande linkjes, dat er een forse palm grip muis uit komt met dezelfde optische sensor (S3988 in de fotos te zien, da's een goeie zeg maar) van CM Storm. CM Storm is zelden 'duur', en de vorige Sentinels waren ook een stukje groter dan de typische Logitech palm grips.

http://www.inwaishe.com/article-2102-1.html
http://www.pcwaishe.cn/thread-662300-1-1.html

Helaas is mijn Chinees wat roestig.
Top ding inderdaad of het kan een Logitech G502 worden. Heb beide gehad voor mijn grote handen en claw / palmgrip. Beide zijn prima

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

rolandos582 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 06:58:
[...]

Top ding inderdaad of het kan een Logitech G502 worden. Heb beide gehad voor mijn grote handen en claw / palmgrip. Beide zijn prima
G502 is een hele knappe muis, ik zou hem echter 'gemiddeld groot' noemen ipv bovengemiddeld. Voor een semi claw grip, met grotere handen en vingers opgetrokken vanuit een klassieke palm, is het inderdaad prima. Het is sowieso een beetje een Hollandse uitdaging om iets groters te vinden, Logitech moet met één muis de halve wereld proberen aan te spreken en wij zijn hier meestal ietsje groter :D

Maar uh, wat denk je van deze.

productreview: CM Storm Sentinel III review door Foritain

Net een tikkeltje groter zonder te ver door te slaan, top sensor, top bouw, en dan een heel mooi prijsje erbij. Ik ben iig zeer onder de indruk van de nieuwe Senti.

• Gh0s7y
Dank voor al jullie berichten :)

De Roccat Kone XTD staat al langer op mijn radar, maar is wat aan de prijzige kant... De Sentinel die je linkt (Foritain) (die nu uit is, yay!) lijkt me zeer interessant en ik denk dat ik daarvoor een bestelling ga plaatsen.

Ik heb in de Mediamarkt de G502 geprobeerd maar vond hem "meh"; niet heel bijzonder en zeker niet groot genoeg.

De Steelseries Rival ziet er goed uit .. ik weet niet hij staat me niet geweldig aan haha.

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Gh0s7y schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:45:
Dank voor al jullie berichten :)

De Roccat Kone XTD staat al langer op mijn radar, maar is wat aan de prijzige kant... De Sentinel die je linkt (Foritain) (die nu uit is, yay!) lijkt me zeer interessant en ik denk dat ik daarvoor een bestelling ga plaatsen.

Ik heb in de Mediamarkt de G502 geprobeerd maar vond hem "meh"; niet heel bijzonder en zeker niet groot genoeg.

De Steelseries Rival ziet er goed uit .. ik weet niet hij staat me niet geweldig aan haha.
Als de G502 iets te klein is zijn de Kone en de Sentinel zeker het overwegen waard. De G502 heeft een top sensortje ook, maar ook ik moet toegeven dat ik het plastic gevoel niet heel erg hoog heb zitten.

Als je echt heel veel groter wilt zou je naar Zowie kunnen kijken die een aantal muizen in meerdere maatvoeringen uit brengt, de grotere maten (bijv EC1) zijn echt serieus fors. Ik heb stevige handen (ik meen 20-21cm ofzo van top middelvinger tot bodem palm, straks even meten zonder dat iemand mij ziet en denkt dat ik wat anders aan het doen ben) maar zelfs dan is het even schrikken. Toegegeven, ik ben geen echte palm-gripper, ik trek mn vingers een beetje op uit gewoonte ivm veelal met kleinere muizen werken, maar desondanks denk ik dat een 'iets' groter model als een Kone of Sentinel (of Evt ROCCAT Nyth of Tyon, maar die zijn prijzig en de sensor van de Kone/Senti is beter) een logische keuze is.

• Gh0s7y
Ik heb de Sentinel III gehaald en hij bevalt me goed. Het enige probleem dat ik heb is dat wanneer ik caps, scroll, of num lock indruk, de muis stopt met werken en het LED scherm er op begint met flikkeren.

Het lijkt er op dat hij niet genoeg stroom krijgt, terwijl ik gewoon een USB 2 poort gebruik. Nu heb ik de muis aangesloten op een USB poort in mijn monitor, en ik heb deze problemen niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Gh0s7y op 11-12-2015 14:23 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De func ms3-2 misschien? Heb m zelf, moet er echt nog eens wat over schrijven, maar is een heerlijke muis: Erg groot, de nodige knoppen op goede plaatsen, goede kwaliteit en heeft een prima prijs.

People as things, that’s where it starts.

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Gh0s7y schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:22:
Ik heb de Sentinel III gehaald en hij bevalt me goed. Het enige probleem dat ik heb is dat wanneer ik caps, scroll, of num lock indruk, de muis stopt met werken en het LED scherm er op begint met flikkeren.

Het lijkt er op dat hij niet genoeg stroom krijgt, terwijl ik gewoon een USB 2 poort gebruik. Nu heb ik de muis aangesloten op een USB poort in mijn monitor, en ik heb deze problemen niet.
Fijn dat het muisje bevalt.

Mbt het USB probleem, vreemd, maar dat lijkt inderdaad wel iets met je moederbord of USB poorten te zijn. eea uitsluiten en dan hopelijk een conclusie kunnen trekken waar het mis gaat? Zo veel slurpt een muisje en toetsenbord niet :-/

• Gh0s7y
Ik heb ook een Logitech G15 en als ik hem daar op aansluit vertoont hij dezelfde problemen. Nu leveren de poorten van de G15 niet zoveel stroom dus dat kan kloppen, maar de effecten zijn hetzelfde.

Van de CoolerMaster website heb ik ook de nieuweste firmware voor de muis gepakt en hem gepatched.

Support ticket aangemaakt bij CoolerMaster, ben benieuwd wat ze gaan zeggen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Gh0s7y op 11-12-2015 16:28 ]

Pagina: 1