Beste Tweakers,
Intro
Mijn vriendin heeft een jaar of 3 geleden een game-pc samengesteld, maar helaas lijkt het alsof deze de nieuwe generatie games niet meer trekt. Graag zou ze zonder te veel moeite (en met een beperkt budget) Fallout 4 kunnen spelen. Dit is haar huidige build:
Huidige build
Het probleem
Er zijn eigenlijk 2 problemen:
Graag zou ik jullie om input vragen, want zelf komen we er niet uit.
Het doel
De games waar het om gaat zijn op dit moment Fallout 4, en binnenkort waarschijnlijk de nieuwe Tomb Raider. Het zou gewoon fijn zijn als deze redelijk smooth draaien.
Het merk
Geen sterke merkvoorkeur. Zelf heb ik altijd Nvidia gehad, in principe gewoon tevreden over, maar ik zie dat er toch vaak AMD(Ati?) kaarten worden aangeraden op Tweakers. Maar zoals ik al zei, geen voorkeur.
Het buget
Ik heb al even rondgekeken op Vraag & Aanbod, en haar gevraagd wat ze uit wil geven. Ik denk dat de max echt 100 euro is. Liever nog wat lager. Het hoeft geen high end game pc te worden, als deze nog maar even een jaartje soepel mee gaat, over een jaar ofzo is er misschien wat meer budget.
Alvast bedankt voor jullie reacties dames en heren!
Edit: 2x4GB RAM in plaats van 1x en voeding toegevoegd aan lijstje.
Intro
Mijn vriendin heeft een jaar of 3 geleden een game-pc samengesteld, maar helaas lijkt het alsof deze de nieuwe generatie games niet meer trekt. Graag zou ze zonder te veel moeite (en met een beperkt budget) Fallout 4 kunnen spelen. Dit is haar huidige build:
Huidige build
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asrock 970 Extreme3 | € 81,86 | € 81,86 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 460 1024MB FPB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sharkoon T5 Economy | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Katana 3 | € 55,- | € 55,- |
| 1 | Scythe Slip Stream SY1225SL12SL, 120mm | € 6,12 | € 6,12 |
| 1 | Logitech MX518 Optical Gaming Mouse | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Razer Sphex | € 16,99 | € 16,99 |
| 2 | Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1K2/4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung SH-S222AB/BEBE Zwart | € 24,95 | € 24,95 |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 500W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 series SSD 120GB | € 98,40 | € 98,40 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 283,32 | |
Het probleem
Er zijn eigenlijk 2 problemen:
- Tijdens het spelen van Fallout 4 crasht het spel soms ineens met de melding dat het aan de drivers ligt? We hebben de laatste versie van de drivers geïnstalleerd, maar dit mag niet baten. Wat ik voor vreemd vind is dat ik dezelfde grafische kaart heb, maar bij mij valt het spel niet uit?
- De kast produceert veel warmte. Er zit een extra fan aan de zijkant, een speciale fan op de CPU, maar toch lijkt dat ding soms een verwarming..
Graag zou ik jullie om input vragen, want zelf komen we er niet uit.
Het doel
De games waar het om gaat zijn op dit moment Fallout 4, en binnenkort waarschijnlijk de nieuwe Tomb Raider. Het zou gewoon fijn zijn als deze redelijk smooth draaien.
Het merk
Geen sterke merkvoorkeur. Zelf heb ik altijd Nvidia gehad, in principe gewoon tevreden over, maar ik zie dat er toch vaak AMD(Ati?) kaarten worden aangeraden op Tweakers. Maar zoals ik al zei, geen voorkeur.
Het buget
Ik heb al even rondgekeken op Vraag & Aanbod, en haar gevraagd wat ze uit wil geven. Ik denk dat de max echt 100 euro is. Liever nog wat lager. Het hoeft geen high end game pc te worden, als deze nog maar even een jaartje soepel mee gaat, over een jaar ofzo is er misschien wat meer budget.
Alvast bedankt voor jullie reacties dames en heren!
Edit: 2x4GB RAM in plaats van 1x en voeding toegevoegd aan lijstje.