Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik ben nu mijn nieuwe pc in elkaar aan het knutselen, maar stuit op een probleem, mijn moederbord lijkt mijn M.2 mvme ssd niet te herkennen en windows al helemaal niet. Nu kan ik van sasmung wel een driver installer.exe vinden maar dat is niet iets wat ik in de windows PE kan gebruiken om de driver alsnog te installeren.
http://www.samsung.com/gl...obal/html/pc/support.html

Ik had gehoopt dat Samsung met z'n nieuwe product hier wel aan gedacht had, niks is echter minder waar...

Als iemand een idee heeft hoe ik dit probleem kan oplossen of omzeilen zou ik dat erg waarderen. Dit is even mijn eerste berichtje ik ga er zelf ook mee verder, zal later een status update geven.

mvg Hugo

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inmiddels al opgelost, er mag een slotje op :F ( had hem toch niet goed aangesloten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hoe zou je dit verkeerd kunnen aansluiten aangezien de meeste nieuwe MB's één onboard M.2 slot hebben? Buiten dat wat was nu de oplossing hierin precies? (specs board en settings in BIOS?)

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altezzaSienlaai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-05 15:41
Is dat het enige wat er was.
Ben namelijk ook al 2 dagen bezig om mijn 950 pro werkend te krijgen.
Krijg alleen windows er niet op geinstalleerd.
Bij het installeren van windows 7 ziet ie de schijf niet, en de f6 optie om drivers te laden zie ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:25

rdejongjr

Gnome

Heeft te maken dat Windows 7 0,nix ingebouwde ondersteuning heeft voor NVMe.
Leesvoer, intel heeft wel een driver beschikbaar maar je moet nogal wat toeren uithalen om het werkend te krijgen.

Pas vanaf windows 8.1 is het plug and play (mits het moederbord ook fatsoenlijk NVMe en UEFI ondersteund.

Windows 8.1/10 besparen je een boel hoofdpijn wanneer je skylake en/of NVMe wilt gebruiken.
Mocht je student zijn of bij een grote instelling werken is slim.nl/surfspot wellicht een optie om goedkoop aan de meest recente windows te komen.

Succes!