In-game aankopen door jonge zoon resulteert in hoge kosten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 22:22
Beste mede Tweakers,

Ik hoop dat ik hier in het goede (sub)forum zit :)

Een kennis van mij heeft sinds vorig jaar zijn bankgegevens aan zijn Xbox gekoppeld en is er onlangs achter gekomen dat er voor 4000 euro aan Fifa points is afgeschreven. Dit is in alle waarschijnlijkheid gebeurd door zijn jonge zoontje dat dit enorme bedrag in een jaar tijd heeft uitgegeven. Omdat het elke keer om kleine uitgaven ging is het (tot vorige maand) ongemerkt gebleven.

Nu heeft hij al telefonisch contact opgenomen, brieven geschreven en via Twitter berichtjes gestuurd maar helaas mocht niets baten, er tot op de dag van vandaag complete radio stilte is vanuit Microsoft.

Nu is mijn vraag; zijn er hier mensen die dit ook hebben meegemaakt? En zo ja, wat hebben jullie hieraan gedaan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Dus er is in een jaar tijd ongezien 4000 euro in kleine bedragen afgschreven?

Beter opletten, en de hand in eigen boezem steken..

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 00:36

immetjes

HIER is BERN-E

En ik vond €280,- en €480,- al erg met m'n Apple account. Apple geeft het de eerst keer terug trouwens. Daarna heb ik alles ontkoppelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:37
Jeroenneman schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:08:

Beter opletten, en de hand in eigen boezem steken..
Dit. Is niet de verantwoordelijkheid van Microsoft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Aangezien het over een jaar met meerdere transacties is gebeurd geef ik het weinig kans. Voortaan beter opletten en parental controls gebruiken?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 18:19
Gemiddeld 330€/maand of 11€/dag afgeschreven en er niks van merken? :o

[ Voor 8% gewijzigd door azerty op 23-11-2015 16:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hoe jong is dat zoontje precies?

Ennuh: 4000 euro verdeeld over 12 maanden, dat valt niet op? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je een jaar lang niet goed oplet lijkt het me niet meer een probleem van Microsoft maar eerder van degene die zijn bankrekening slecht beheerd. 4000 euro in een jaar is nog altijd bijna 75 euro per week. Ik zou het zelf wel missen denk ik :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:14
Inderdaad. De enige manier waarop je je geld terug zou kunnen krijgen is door de coulance van microsoft. Aangezien dit over een groot tijdsbestek is gebeurd geef ik je echter weinig kans, je wordt zelf geacht je rekening in de gaten te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Je kan overigens proberen om ze te bellen: 020 500 1500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Jammer, maar helaas. Dit valt onder de verantwoordelijkheid van degene die zijn creditcard/bankgegevens invoert en activeert.

Enige waar je op kunt hopen is coulance.

[ Voor 14% gewijzigd door Fairy op 23-11-2015 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 00:36

immetjes

HIER is BERN-E

Probeer eens live te chatten me MS: http://support.xbox.com/en-us/contact-us#4:1:3
Fairy schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:12:
Jammer, maar helaas. Dit valt onder de verantwoordelijkheid van degene die zijn creditcard/bankgegevens invoert en activeert.

Enige waar je op kunt hopen is coulance.
Dit soort reacties zit TS toch niet op te wachten? Het hoeft bovendien niet waar te zijn. Ik heb met Apple anders mee gemaakt.

[ Voor 71% gewijzigd door immetjes op 23-11-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Edit: laten we het leuk houden.

Pijnlijk
Is jammer dat dit een serieus bedrag is wat je niet snel te boven komt. Daar staat wel tegenover dat je kennis deze les nooit meer zal vergeten (mag ik hopen).

Eventueel zou je wat kunnen proberen via de juridische weg. In Amerika zou ik je kennis nog en kans geven (immers kind was niet bevoegd om CC te gebruiken). Onder Nederlands recht geef ik je weinig kans, te meer door de lange periode waarop dit betrekking heeft en de GROVE NALATIGHEID m.b.t. overzicht van de betaalrekening.

[ Voor 12% gewijzigd door eL_Jay op 23-11-2015 16:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik ben inderdaad bang dat dit een "probleem is" waar van het niet redelijk is om bij Microsoft neer te leggen.
Dat ze niet reageren is natuurlijk niet goed, maar aan de andere kant, een tegen reactie kan behoorlijk wat tijd kosten omdat dit ook voor een bedrijf veel uitzoek werk is. Microsoft is overigens uitsteken in "persoon" te bereiken via het 0800 nummer op de XBox One support website.

MS is namelijk niet verantwoordelijk voor de min of meer automatische toestemming die iemand geeft bij het koppelen van je Creditcard aan een MS account.

De betrokkene kan om coulance vragen, deze hoeft MS echter niet te geven. Voor de rest.... Het is natuurlijk hartstikke dom om niet regelmatig je rekening afschriften te bekijken. Elke bank of creditcard maatschappij heeft een app voor op je telefoon, daarbij is het ook vaak mogelijk om een melding te laten geven bij een aankoop. Overigens geeft Microsoft zelf ook bij elke digitale aankoop een mail naar het registratie adres van het Xbox account.

Je kennis heeft dus letterlijk liggen slapen.... In hoeverre is dat verantwoord wanneer je een "kind" alleen achter een spelconsole laat?

Overigens kan het verhaal niet kloppen, MS incasseert niet in eens voor 4000 euro aan gamevaluta, zelfs niet bij microtransities. Aankoop via de Xbox lijd direct tot een aankoopbevestiging via email. In de regel factureren creditcard maatschappijen elke maand. Het is dus een wat vreemd verhaal dat een CC maatschappij in eens voor een jaar aan aanschaffen gaat factureren/afschrijven. Het verhaal is niet compleet of klopt niet. Misschien ook wel de reden dat MS niet heeft kunnen reageren. Nogmaals, je kan heel veel van MS vinden, maar ze zijn heel stipt in hun financiële voorwaarden en correct en de betalingen. Ook is mijn ervaring dat er altijd reactie komt op een probleem, mijn vraag is dus... Hoe heeft je kennis contact proberen te zoeken en op welke manieren? Dus adressen/nummers?

[ Voor 26% gewijzigd door Bullet NL op 23-11-2015 16:38 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
immetjes schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:12:

Dit soort reacties zit TS toch niet op te wachten? Het hoeft bovendien niet waar te zijn. Ik heb met Apple anders mee gemaakt.
:S Wat hij verteld is toch gewoon waar, ook al is het misschien niet leuk. Hij zegt notabene dat je moet hopen op coulance. Wat jij met Apple hebt meegemaakt is waarschijnlijk ook coulance. Maar daar heb je geen recht op, maar is een service.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-09 01:53
Die tijdspanne is natuurlijk ook een beetje het probleem bij hopen op coulance. Als de collega na 1 maand op zijn (maandelijkse) afschrift ineens 350 euro ziet en dan aan de telefoon hangt geef ik hem nog wel kans: hij heeft zo snel mogelijk aan de bel getrokken. Nu heeft het lekker 12 maanden geduurd en lijkt het (vanuit microsofts oogpunt) dat die vader het allemaal wel prima vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 22:22
Hartelijk dank voor jullie reacties! Ik ben er volkomen mee eens dat het niet slim van hem is en dat hij het beter aan had moeten pakken/beter had moeten controlleren maar daarvoor heb ik natuurlijk geen topic geopent. Dit had ik hem natuurlijk zelf ook al verteld.
Bullet NL schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:31:
Overigens kan het verhaal niet kloppen, MS incasseert niet in eens voor 4000 euro aan gamevaluta, zelfs niet bij microtransities. Aankoop via de Xbox lijd direct tot een aankoopbevestiging via email. In de regel factureren creditcard maatschappijen elke maand. Het is dus een wat vreemd verhaal dat een CC maatschappij in eens voor een jaar aan aanschaffen gaat factureren/afschrijven. Het verhaal is niet compleet of klopt niet. Misschien ook wel de reden dat MS niet heeft kunnen reageren. Nogmaals, je kan heel veel van MS vinden, maar ze zijn heel stipt in hun financiële voorwaarden en correct en de betalingen. Ook is mijn ervaring dat er altijd reactie komt op een probleem, mijn vraag is dus... Hoe heeft je kennis contact proberen te zoeken en op welke manieren? Dus adressen/nummers?
Het bedrag is ook niet ineens maar verspreid over 13 maanden afgeschreven vandaar dat het hem niet was opgevallen. Maar hij heeft dus al telefonisch contact gehad waarop ze hem hebben gevraagd om een brief met daarin een uitleg samen met de financiele gegevens naar hun adres op Schiphol te sturen. Dit heeft hij midden september gedaan maar heeft hier helaas nog geen terugkoppeling van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Nano2009 schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:50:

Het bedrag is ook niet ineens maar verspreid over 13 maanden afgeschreven vandaar dat het hem niet was opgevallen. Maar hij heeft dus al telefonisch contact gehad waarop ze hem hebben gevraagd om een brief met daarin een uitleg samen met de financiele gegevens naar hun adres op Schiphol te sturen. Dit heeft hij midden september gedaan maar heeft hier helaas nog geen terugkoppeling van gehad.
Aha, kijk... Dat maakt het voor mij weer wat duidelijker. Tja, nog geen reactie, dan zou hij er dus nog een brief aan kunnen wagen, gewoon een kopie maken van de reeds verstuurde brief met als begeleidende brief dat hij half september de eerste heeft gestuurd en tot op heden nog geen reactie heeft mogen vernemen.

Gewoon vriendelijk blijven, je wil namelijk op een stuk coulance aansturen, ondanks het feit dat MS hem dit niet hoeft te geven. De toon van de muziek doet in dit soort zaken heel vaak wonderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:46
Misschien heb je hier nog wat aan: http://blog.iusmentis.com...xtreme-uitgaven-kinderen/ (bevestigt inderdaad wel enigszins dat je er strikt genomen gewoon aan vastzit en dus eigenlijk alleen op coulance kunt hopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

anboni schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:11:
Misschien heb je hier nog wat aan: http://blog.iusmentis.com...xtreme-uitgaven-kinderen/ (bevestigt inderdaad wel enigszins dat je er strikt genomen gewoon aan vastzit en dus eigenlijk alleen op coulance kunt hopen)
Dat bevestigd het helemaal niet, Arnoud maakt daar zelf ook al een onderscheidt tussen het uitgeven van een paar euro of enkele honderden of duizenden.

Het enige probleem is dat er zo lang mee gewacht is en daarom zal je moeten hopen op een stukje coulance van MS. Ik verwacht niet dat dat heel groot zal zijn maar misschien krijg je een maand terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Dit topic past beter binnen het Shopping Forum, dus ik heb hem daar naar toe verplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:25
Ik denk dat als het een account op naam van het zoontje betreft dat er mogelijk nog wel wat mogelijk is m.b.t. tot bekwaamheid van het uitgeven van dit soort bedragen. Hoewel het natuurlijk wel een lange periode betreft.

Ik verwacht echter dat als het account en de CC op naam van de vader staan dat het dan lastiger wordt, zeker omdat het over een langere periode is geweest. Het is dan wel erg lastig aannemelijk te maken dat de vader deze aankopen niet of zelf gedaan heeft (normaliter zou je verwachten dat een account met gekoppelde CC afgeschermd is met een wachtwoord dat alleen de account houder weet en dat het kind een eigen account heeft of dat er parental controls zijn ingesteld / een extra authorisatie is ingesteld bij betalingen), of dat hij het niet eens was met deze aankopen omdat ze over een periode van 13 maand gedaan zijn en je voor zover ik weet op diverse manieren ingelicht wordt over dit soort aankopen (Soort van factuur per E-mail door MS, creditcard afschriften die je in kan zien. Internet bankieren waar je kan zien dat er om de zoveel tijd X bedrag naar de CC maatschappij gaat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Iedereen heeft het hier over Microsoft, maar als het om fifa punten gaat is dat geld dan niet uiteindelijk naar EA gegaan ?

Microsoft zou dan volgens mij enkel incasseren en doorstorten.

Misschien kan je dan proberen om ook eens bij EA aan de bel te trekken voor coulance.
Je zal het moeten hebben van coulance maar 4k euro aan Fifa punten is natuurlijk absurd en buiten elke proportie.

Stel ze voor dat ze de punten ook allemaal terugclaimen en desnoods combineren met een ban van de account.

Dit is overigens gelijk ook een van de redenen dat ik pertinent weiger bank of betaalgegevens te koppelen aan accounts en dergelijke.

[ Voor 12% gewijzigd door Skimovic op 26-11-2015 00:13 ]

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Skimovic schreef op donderdag 26 november 2015 @ 00:11:
Iedereen heeft het hier over Microsoft, maar als het om fifa punten gaat is dat geld dan niet uiteindelijk naar EA gegaan ?

Microsoft zou dan volgens mij enkel incasseren en doorstorten.
Dit maakt toch niets uit? Je koopt je kleding toch ook gewoon in een kledingwinkel i.p.v. rechtstreeks bij een fabrikant? Het gaat er in dit geval niet om bij wie het geld uiteindelijk te recht komt. Mocht je willen klagen, dan maak je alleen (een hele kleine) kans bij Microsoft, omdat je hier zaken hebt gedaan door de aankopen via het Xbox Live platform. Maar zoals ook al aan is gegeven. Door de langere periode dat "zoon" bezig is geweest om geld via de creditcard van pa af te schijven ben ik bang dat je bod gaat vangen.
Misschien kan je dan proberen om ook eens bij EA aan de bel te trekken voor coulance.
Je zal het moeten hebben van coulance maar 4k euro aan Fifa punten is natuurlijk absurd en buiten elke proportie.

Stel ze voor dat ze de punten ook allemaal terugclaimen en desnoods combineren met een ban van de account.
Als gebruiker van een spel ga je akkoord met de verkoopvoorwaarden, zowel die van EA als uitgever van het spel als Microsoft als toegangsverlener. Ik snap wel dat het heel gemakkelijk lijkt, je treed in contact met EA, vraag om een terug draai van gedane zaken en klaar. Maar zo werkt de wereld niet. Los van het feit dat het veel geld kost voor bedrijven om een automatisch factureringproces helemaal uit te gaan zitten pluizen ben je als gebruiker gewoon akkoord gegaan. Wie bewijst Microsoft/EA niet het tegendeel, stel dat de TS de aankopen wel volgens willens en wetens heeft gedaan, maar nu helemaal klaar met het spel is en op deze manier zijn geld terug wil halen? Geloof mij nou maar, bedrijven zullen die bij hele grote uitzondering doen, bijvoorbeeld als er een fout is gemaakt en je direct in contact met ze treed om de fout te laten te herstellen. Dat het bij de TS al geruime tijd heeft plaats kunnen vinden laat een zekere laksheid zien betreffende een stukje financiële controle.

Nogmaals, probeer geen oplossing te vinden in de slachtofferrol, vergeet ook niet... De betalingen zijn niet direct verlopen. TS heeft gebruik gemaakt van een krediet bij een creditcard maatschappij, Deze manier van facturen geeft bedrijven juist de mogelijkheid om zich niet met dit soort zaken bezig te moeten houden. Kost allemaal tijd, gewoon via een CC maatschappij en je bent van de sores af.

Zoals je begrijpt ben ik heel sceptisch alsof het de TS gaat lukken om (een deel) van zijn geld terug te krijgen, vooral omdat hij zelf verantwoordelijk voor de aanschaf is geweest.
Dit is overigens gelijk ook een van de redenen dat ik pertinent weiger bank of betaalgegevens te koppelen aan accounts en dergelijke.
Dit is een keuze, ik heb er iets minder moeite mee. Vooral omdat ik mijn kinderen een eigen account op de Xbox heb gegeven zonder toegang tot betalingen....

Edit: Ik schrijf TS, maar bedoel natuurlijk de kennis van de TS!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
eL_Jay schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:14:
Is jammer dat dit een serieus bedrag is wat je niet snel te boven komt.
Ik verbaas me eerder over de term "Enorm bedrag" en kan me niet aan de indruk onttrekken dat "de kennis" het geld totaal niet mist. Anders was het toch wel opgevallen?

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Ik snap nog steeds niet hoe je honderden bevestiging e-mails en zulke bedragen over het hoofd kunt zien. Naar mijn mening zit er een luchtje aan het verhaal van je kennis.

Verwijderd

Skimovic schreef op donderdag 26 november 2015 @ 00:11:
Het koppelen van bankgegevens heeft zo zijn voordelen, het probleem zit in dit geval eerder in de onvoorzichtige koppeling van een overenthousiast kind in joyride mode met een losliggend keyboard. :+

Ik vind het heel verdrietig voor de ouder in kwestie, maar de solidariteit van anderen daar iedere keer weer aan mee te betalen houdt natuurlijk wel 'ergens' op.
Hetzelfde geldt voor personen die geen verantwoordelijkheid nemen voor de structurele veiligheid van hun pc of bankgegevens, maar wel komen uithuilen als het erg mis gaat.
Je mag er allemaal niets van zeggen, of van vinden, maar je mag wel meebetalen als het fout gaat. |:(

Het zou Microsoft zeker sieren als zij voor een substantieel deel over de brug willen komen, maar na een periode van een jaar zou ik daar niet al teveel meer van verwachten.
Dit zijn gaten in je beveiliging die je met een beetje inzet en verantwoordelijkheid prima zelf moet kunnen dichten. ;)
Een pijnlijke les, dat wel.

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
EU kaart klachten over in-app-aankopen aan bij Google en Apple
Waarom zou dit niet voor Microsoft gelden?

Daarbij dat hij het niet Door heeft kan meerdere redenen hebben.
Hoge inkomen maar ook dat vrouw lief de geld zaken doet en dat vrouw lief dacht dat de man zat te kopen.

En ja ik ken 2 mannen die in de stads bank zitten omdat hun (ex) de rekening zat leeg te plunderen.

[ Voor 39% gewijzigd door raro007 op 26-11-2015 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:51

page404

Website says no

RemcoDelft schreef op donderdag 26 november 2015 @ 01:44:
[...]

Ik verbaas me eerder over de term "Enorm bedrag" en kan me niet aan de indruk onttrekken dat "de kennis" het geld totaal niet mist. Anders was het toch wel opgevallen?
Als je inderdaad 350€ per maand "niet merkt" dan zwem je in het geld of heb je een buitengewoon slechte financiële administratie. Of beide. Maar in elk geval denk ik, het staat hem vrij dit met MS te overleggen maar ik geef 'm (terecht) weinig kans.

Dit zou bij ons thuis niet gebeuren, aangezien onze jonge kinderen geen toegang hebben tot betaalde diensten, ten tweede zouden we het binnen een week in de smiezen hebben. Wij zijn hier thuis al getriggerd als er meer dan een tientje wordt gefactureerd voor dat soort diensten.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

raro007 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:13:
EU kaart klachten over in-app-aankopen aan bij Google en Apple
Waarom zou dit niet voor Microsoft gelden?

Daarbij dat hij het niet Door heeft kan meerdere redenen hebben.
Hoge inkomen maar ook dat vrouw lief de geld zaken doet en dat vrouw lief dacht dat de man zat te kopen.

En ja ik ken 2 mannen die in de stads bank zitten omdat hun (ex) de rekening zat leeg te plunderen.
De rekening is niet het enige wat je niet in de gaten moet hebben. Microsoft stuurt ook van elke transactie een bevestigings email. Zou dus ook even de email filters nakijken of die niet in de spam box terecht komen oid.

• pven
  • Niet online
Dat lijkt me hier niet het punt.

De kennis van de TS mist een jaar lang dat zijn kind Fifa-sterren (?) koopt. Dan denk ik: je houd niet in de gaten wat je kind doet als hij aan de spelcomputer zit (lekker makkelijk ook, hoef je er ook niet naar om te kijken terwijl jezelf op Facebook zit), blijkbaar kijk je zelf ook nooit op je Xbox anders was het opgevallen, en daarbij kijk je dan blijkbaar ook nooit naar je CC- of bankafschriften.

Kortom: de kennis van de TS is nalatig, en hoopt nu dat een ander dat betaalt. |:(

• Chromatrope
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-02-2018
Kenzi schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:51:
[...]

De rekening is niet het enige wat je niet in de gaten moet hebben. Microsoft stuurt ook van elke transactie een bevestigings email. Zou dus ook even de email filters nakijken of die niet in de spam box terecht komen oid.
Ik moet eerlijk zeggen, het zou niet al te moeilijk zijn om er overheen te kijken in GMail. Mails stacken, en als er meerdere malen dezelfde aankoop wordt gedaan met een identieke mail, wordt de informatie in de mail uiteindelijk niet getoond. Als je het type persoon bent dat niet interessante mail gewoon laat liggen en het nummer ongelezen mails omhoog laat kruipen, en misschien een of twee van die bevestigingsmails hebt genegeerd omdat je je zoon toestemming hebt gegeven voor die specifieke aankopen, is het vrij makkelijk om helemaal niet door te hebben dat er meer van die mails binnenkomen. Ze stacken namelijk, hebben geen andere titel, en je nummer ongelezen emails gaat normaal gesproken ook gewoon omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
page404 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:23:
Dit zou bij ons thuis niet gebeuren, aangezien onze jonge kinderen geen toegang hebben tot betaalde diensten
Dit is ook een van de hoofdredenen dat ik geen creditcard koppel aan een tablet/telefoon, ondanks dat Google het elke week wel opnieuw vraagt. Ik ben enorm blij dat mijn PC geen modemverbinding meer heeft om dure nummers te bellen, mijn telefoon is prepaid, en mijn creditcard blijft daar ver uit de buurt. De spelcomputers die we hier in huis hebben zijn al wat ouder, maar gaan zeker niet op een creditcard worden aangesloten.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Note to self: Ontwikkel games en software voor kinderen met credit card onthouden feature en zet er veel microtransactions in. :D

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Chromatrope schreef op donderdag 26 november 2015 @ 09:45:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen, het zou niet al te moeilijk zijn om er overheen te kijken in GMail. Mails stacken, en als er meerdere malen dezelfde aankoop wordt gedaan met een identieke mail, wordt de informatie in de mail uiteindelijk niet getoond. Als je het type persoon bent dat niet interessante mail gewoon laat liggen en het nummer ongelezen mails omhoog laat kruipen, en misschien een of twee van die bevestigingsmails hebt genegeerd omdat je je zoon toestemming hebt gegeven voor die specifieke aankopen, is het vrij makkelijk om helemaal niet door te hebben dat er meer van die mails binnenkomen. Ze stacken namelijk, hebben geen andere titel, en je nummer ongelezen emails gaat normaal gesproken ook gewoon omhoog.
Dat kan best, maar zo zijn er altijd wel uitzonderingen te bedenken. Mensen moeten gewoon hun verantwoording eens nemen.

39

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 09:38
Ik heb afgelopen weekend per ongeluk $ 225,000 dollar uitgegeven aan een Vapid Chino bij Benny's Original Motor Works in GTA 5 op de PC. Wou ik niet, maar ik klikte verkeerd en had ineens die auto gekocht....

Nu gaan dat soort in-game aankopen met in-game geld wel erg makkelijk, even niet opletten en het is weg. Volgens mij moet je echter altijd een wachtwoord invoeren voordat je iets koopt met 'echt' geld voor een spel. Ik heb geen Xbox dus weet niet hoe het daar werkt maar ik kan me niet voorstellen dat je daar klakkeloos alles kunt uitgeven. Bij de PlayStation 3 moet ik in elk geval altijd mijn wachtwoord intypen voordat ik geld uitgeef.

En je krijgt inderdaad altijd een aankoopbevestiging per e-mail.

Microsoft (of Mickeysoft zoals het door een collega van me wordt genoemd) is niets te verwijten in dit geval.

Daarnaast lijkt het me dat je een een dergelijk bedrag echt wel mis. Of ze hebben zoveel geld dat het ze niet interesseert of het zijn potentiële `Een dubbeltje op zijn kant´ deelnemers.

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:56
Dennism schreef op woensdag 25 november 2015 @ 23:54:
Ik verwacht echter dat als het account en de CC op naam van de vader staan dat het dan lastiger wordt, zeker omdat het over een langere periode is geweest.
Een cc kan je pas krijgen als je 18+ bent bij mijn beste weten. Ik hoop wel dat ondertussen de cc en account ontkoppeld zijn...

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:25
DonChaot schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:27:
[...]

Een cc kan je pas krijgen als je 18+ bent bij mijn beste weten. Ik hoop wel dat ondertussen de cc en account ontkoppeld zijn...
Een CC wel, maar een Xbox Live account niet. Je kan best een apart Xbox Live account maken voor je minderjarige zoontje en als deze dan op een of andere wijze de CC van Pa zou koppelen is dat mogelijk wat anders dan wanneer en het account en de CC beide op naam van pa staan.

Verwijderd

*knip* trollen doe je maar op andere forums

[ Voor 143% gewijzigd door gambieter op 26-11-2015 14:31 ]

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:43

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

DedSec85 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:26:
Ik heb afgelopen weekend per ongeluk $ 225,000 dollar uitgegeven aan een Vapid Chino bij Benny's Original Motor Works in GTA 5 op de PC. Wou ik niet, maar ik klikte verkeerd en had ineens die auto gekocht....
Dat is heel wat anders dat is ingame valuta die je krijgt door te gamen niet waar je in de ochtend voor opstaat om noeste arbeid te verrichten. als ik voor elke aankoop in GTA 2x keer moet bevestigen gooi ik de disc het raam uit.

Si vis pacem, para bellum

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 09:38
42dpi schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:51:
[...]

Dat is heel wat anders dat is ingame valuta die je krijgt door te gamen niet waar je in de ochtend voor opstaat om noeste arbeid te verrichten. als ik voor elke aankoop in GTA 2x keer moet bevestigen gooi ik de disc het raam uit.
Haha :) Ik zou een "Weet je het zeker?" venstertje wel prettig vinden af en toe.
Waar het me even om ging was dat je ingame geld inderdaad heel makkelijk kan uitgeven t.o.v. echt geld. Echter, als je met echt geld ingame valuta koopt is die tweede bevestiging vaak verdwenen als je de ingame valuta wilt uitgeven.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Elke game met enige vorm van transacties kan je bakken met geld uitgeven als je niet oplet. Rift, Aion, Tera en heel Steam hebben gewoon 'auto aanvul' opties, kan je zonder opletten continue maar geld blijven toevoegen.

Ik ga er van uit dat dit de 360 is, op de XBO krijg je bij aanmaken van je account gewoon de vraag of jij per transactie je wachtwoord opnieuw moet invoeren, zonder wachtwoord kan jij niet eens iets. Of je hebt dat volledig negeert en alles open gelaten.

Vervolgens komt het verhaal van de mailtjes, je krijgt er 1 van bevestiging, ik krijg dan daarna nog altijd een factuur-mail, hoe je dat allemaal over het hoofd kan zien? Ok, volle mailbox. Maar vervolgens 4000 euro totaal NIET missen op je banksaldo?

Je moet wel heel je best doen om werkelijk geen enkel van deze meldingen een jaar lang niet te zien, zeker nu we alweer een tijdje FIFA 16 zitten en vorig jaar dit nog FIFA 15 was.

Als laatste, twitter, brieven, contact? En dan radiostilte? Sorry, i call bullshit. Wat deden ze telefonisch? Luisteren naar het verhaal, geven geen antwoord en hangen op?

On a sidenote, ik heb dit dus ook meegemaakt. PS3 uitgeleend voor een feestje, singstar en al die andere party games, achteraf ~80 euro aan nummers gekocht voor rockband en singstar. Maar ik zag het diezelfde avond nog, mailbox vol met bevestigingen, eigen schuld, foutje, jammer, helaas.

[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 26-11-2015 14:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• pven
  • Niet online
Jammer dat de TS niet meer reageert ...

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
DedSec85 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:26:
Hoe gaat jouw verhaal van uitgegeven ingame valuta in hemelsnaam op in verhouding met het verhaal wat TS heeft neergezet, waar het om keiharde pegels gaat??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 07:54
Daarom, koppel nooit creditcard/bankrekening aan een online acc.

Ik maak al jaren gebruik van Steam bijv, maar elke keer doe ik me acc opwaarderen handmatig. (paar min werk via IDeal)
Niks automatisch om dit soort toestanden te verkomen.
Maar 4k ongemerkt in 12maanden.. Tjah toch ook echt wat eigen verantwoording.
Denk dat MS niet tegemoet zal komen.

[ Voor 5% gewijzigd door osmosis op 26-11-2015 13:16 ]

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:29

dutch_camel

It's Orange!

Zelf helaas ook een keer meegemaakt. Jongste zoon was enthousiast gaan shoppen voor een spelletje. Nu zag het er ook zeer onduidelijk uit, en een click was genoeg om via de telefoon punten te kopen. Geen bevestiging of waarschuwing, helemaal niets.
Ik heb gelukkig de SMS functie aanstaan van mijn CC, dus kreeg tot mijn verrassing ineens op het voetbalveld berichten dat er bijna EUR 300 werd afgeschreven?
Ben via het CC bedrijf naar Microsoft doorgestuurd. Heb daar via de (engelse) online chat mijn verhaal gedaan. Was een net en vriendelijk gesprek, maar had zeer de indruk met een bot te kletsen. Antwoorden waren soms wat vreemd.
Binnen het uur hadden ze het bedrag terug geboekt. Uiteraard meteen de betaalfunctie op mijn Lumia achter een PIN gezet.
Mijn jongste mocht de punten voor het spel ook nog eens houden.
Ik heb de service als zeer coulant ervaren. Of ze meegaan met EUR4000, geen idee ...
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:30
In dit verhaal vind ik dat de enige 'coulance' waar je kennis aanspraak op kan maken vanuit z'n zoontje mag komen. Laat 'm dan maar werken om een deel terug te betalen. (Hoe oud is ie overigens?)
Na 12 maanden lang wekelijks te hebben liggen slapen, is het echt gewoon je eigen schuld m.i.

[ Voor 5% gewijzigd door henri86 op 26-11-2015 13:26 ]

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:04
Excuus voor deze reactie *knip*

Modbreak:Plaats de reactie dan niet. Dit soort moralistische flames zijn ongewenst.

[ Voor 89% gewijzigd door gambieter op 26-11-2015 15:19 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Toevallig was er bij Rip Off Britain op de BBC ook eens een aflevering hierover en dat is ook onder coulance een flink lager bedrag geworden. Ook een ander geval nog bij Apple/iTunes ...
Maar dat kan ook door de inmenging van het programma zijn geweest.

En hier ook nog eens bij Watchdog maar daarin gaan ze niet echt diep op de eindoplossing in:

Direct naar het stuk: YouTube: BBC Watchdog 21/05/2014
[YouTube: https://youtu.be/FO-DvpKCb90?t=39m47s]

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt me niet. Ik zie twee mogelijkheden: het kind speelt met het account (en de betaalgegevens) van de vader, of het kind heeft een eigen account waar de vader betaalgegevens aan gekoppeld heeft.
In het eerste geval heeft MS geen reden aan te nemen dat het niet de vader is die speelt, in het tweede geval heeft de vader (impliciet) toestemming gegeven.

In beide gevallen had hij wat mij betreft beter op moeten letten, en moet nu niet zeuren en op de blaren zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door tinzarian op 26-11-2015 15:18 ]

• brid
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Zo heel verhaal zo.

Maar eigenlijk tinzrian heeft wel een punt.
Is de CC gekoppeld aan een account van een minderjarige, dan moet Microsoft de betaling ongedaan maken. Een minder jarige is in beginsel handelsonbekwaam en ieder transactie kan door de ouder/voogd ongedaan worden gemaakt.

Is het account van een meerder jarige dan is er natuurlijk voor MS geen rede om de transactie ongedaan te maken

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Carnoustie
brid schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:29:
Een minder jarige is in beginsel handelsonbekwaam en ieder transactie kan door de ouder/voogd ongedaan worden gemaakt.
Sorry hoor, maar dit is simpelweg niet waar. Er zijn allerlei voorwaarden/eisen waaraan voldaan moet zijn in dat soort gevallen (die dus ook meer uitzondering dan regel zijn in de praktijk. Simpel voorbeeld: als het zoontje met pa's CC een nieuwe Iphone6 had gekocht in de lokale belwinkel , dan heb je een tekstboek variant te pakken waarin er ontbonden/vernietigd kan/gaat worden.). Begin maar eens met zoeken op trefwoorden: overeenkomst, ontbinding/vernietiging en minderjarig.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:19

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Vriend van mij heeft exact hetzelfde gehad met zijn zoontje. Die had Zoo Tycoon via Xbox Live gekocht via de gekoppelde creditcard. Hij heeft toen met Xbox Live Chat support gechat en het geld teruggekregen en de game is natuurlijk niet meer beschikbaar in zijn account. Nette oplossing van Microsoft.

Maarja, dit ging wel over een enkele game. Niet over een shitload aan content.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• brid

brid

Carnoustie schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:42:
[...]

Sorry hoor, maar dit is simpelweg niet waar. Er zijn allerlei voorwaarden/eisen waaraan voldaan moet zijn in dat soort gevallen (die dus ook meer uitzondering dan regel zijn in de praktijk. Simpel voorbeeld: als het zoontje met pa's CC een nieuwe Iphone6 had gekocht in de lokale belwinkel , dan heb je een tekstboek variant te pakken waarin er ontbonden/vernietigd kan/gaat worden.). Begin maar eens met zoeken op trefwoorden: overeenkomst, ontbinding/vernietiging en minderjarig.
Hmmmm 22 jaar geleden een iets te beknopte samenvatting onthouden :+
Minderjarigen[bewerken]
Volgens artikel 1:234 BW zijn minderjarigen handelingsbekwaam, mits zij met toestemming van hun wettelijke vertegenwoordiger handelen en voor zover de wet niet anders bepaalt. De toestemming wordt verondersteld te zijn verleend aan de minderjarige, indien het een rechtshandeling betreft ten aanzien waarvan in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat minderjarigen van zijn leeftijd deze zelfstandig verrichten. Via de kantonrechter kan een zestien- of zeventienjarige verzoeken de bevoegdheid tot het verrichten van rechtshandelingen van meerderjarigen te verkrijgen. Dit heet handlichting (zie artikel 1:235 BW).
Kijk met een grote aanschaf in een winkel hoeft niet gebruikelijk te zijn.
Een kleine transaktie in een spel is denk wel gebruikelijk, maar is €350,- in de maand wel of niet gebruikelijk voor een minder jarige?
Mijn verstand zegt nee, hoe het precies juridisch zit? geen idee

DIY NAS, Hoofd PC

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 01:17

Hakulaku

Meh

brid schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:29:
Is het account van een meerder jarige dan is er natuurlijk voor MS geen rede om de transactie ongedaan te maken
Het gaat niet om van wie het account is, maar wie de transactie heeft uitgevoerd. Het is aan Microsoft om te bewijzen dat de persoon gemachtigd was om de bestelling te plaatsen.

• Carnoustie
brid schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:40:
Een kleine transaktie in een spel is denk wel gebruikelijk, maar is €350,- in de maand wel of niet gebruikelijk voor een minder jarige?
Mijn verstand zegt nee, hoe het precies juridisch zit? geen idee
Het is hier al vaak gezegd, maar hier loop je in dit geval dus hard tegen de 13 maanden "nietsdoen" aan. In dit soort zaken (niet alleen puur wetmatig, maar ook m.b.t. "coulance") gaat het bijna altijd om dingen als "had kunnen weten dat", "redelijkerwijs" en "had mogen aannemen dat" :)
Ik denk dat als de collega van TS meteen na 1 maand aan de bel had getrokken best een goede kans zou hebben gehad op coulance van Microsoft. 13 maanden is echter simpelweg veel te laat, en ik ik vrees dat in een hypothetische rechtszaak het om dezelfde reden ook snel afgelopen zal zijn...

• brid

brid

Carnoustie schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:09:
[...]

Het is hier al vaak gezegd, maar hier loop je in dit geval dus hard tegen de 13 maanden "nietsdoen" aan. In dit soort zaken (niet alleen puur wetmatig, maar ook m.b.t. "coulance") gaat het bijna altijd om dingen als "had kunnen weten dat", "redelijkerwijs" en "had mogen aannemen dat" :)
Ik denk dat als de collega van TS meteen na 1 maand aan de bel had getrokken best een goede kans zou hebben gehad op coulance van Microsoft. 13 maanden is echter simpelweg veel te laat, en ik ik vrees dat in een hypothetische rechtszaak het om dezelfde reden ook snel afgelopen zal zijn...
Die discussie van wat had gemoeten probeer ik een beetje te vermijden.
Na het smurfenbessen gebeuren, mag je toch aannemen dat iedereen wel een beetje op de hoogte is dat dat je CC/Paypal op android/apple/xbox enz met kinderen altijd moet beschermen met een wachtwoord/pin per betaling. Je huishoud boekje zo slecht op orde hebben dat je 'al' na 13 maanden achter komt spreekt natuurlijk ook niet in het voordeel van de vriend

DIY NAS, Hoofd PC

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 10:46
Waarom neem je niet even contact op met de rechtswinkel in plaats van allemaal, weliswaar goede, bijdragen van anderen aan te horen waarvan je niet weet of men kennis heeft. Rechtswinkel Is gewoon gratis.
Het is een moeilijke, maar ik denk dat je in dit geval wel aannemelijk kunt maken dat er door het kind, dat handelingsonbekwaam was, de transacties gedaan zijn. Gezien het feit dat er zeer nalatig gehandeld is kun je denk ik niet het volledige bedrag terug verwachten.
Daarnaast kun je misschien nog naar de CC maatschappij, omdat de transacties door een ander persoon uit zijn gevoerd.
Ik zou in ieder geval aanraden naar de rechtswinkel te gaan, kost je niets, maar daar zitten wel mensen met kennis die je, geheel gratis, op weg kunnen helpen.

• Allovich
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06 00:43
Durazno schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:37:
Waarom neem je niet even contact op met de rechtswinkel in plaats van allemaal, weliswaar goede, bijdragen van anderen aan te horen waarvan je niet weet of men kennis heeft. Rechtswinkel Is gewoon gratis.
Het is een moeilijke, maar ik denk dat je in dit geval wel aannemelijk kunt maken dat er door het kind, dat handelingsonbekwaam was, de transacties gedaan zijn. Gezien het feit dat er zeer nalatig gehandeld is kun je denk ik niet het volledige bedrag terug verwachten.
Daarnaast kun je misschien nog naar de CC maatschappij, omdat de transacties door een ander persoon uit zijn gevoerd.
Ik zou in ieder geval aanraden naar de rechtswinkel te gaan, kost je niets, maar daar zitten wel mensen met kennis die je, geheel gratis, op weg kunnen helpen.
Ongetwijfeld zal de console door de ouders zijn aangeschaft en is een Xbox Live account door een van de ouders aangemaakt waarbij de CC aan het account is gekoppeld. Microsoft biedt meer dan voldoende mogelijkheden tot bepekering van aankopen (door minderjarigen). Aangezien de ouders verantwoordelijkheid dragen voor hun kind en die het gebruik van de Xbox Live services hebben toegestaan, kan het kind ook niet als derde partij worden opgemerkt.

Hier nog enkele van toepassing zijnde passages uit de service overeenkomst:
v. Kinderen op Xbox. Indien u als minderjarige gebruikmaakt van Xbox Live, heeft uw ouder of voogd mogelijk controle over vele aspecten van uw account en ontvangt deze mogelijk rapporten met betrekking tot uw gebruik van Xbox Live.
vi. Virtuele betaalmiddelen en goederen in games. In de Diensten kunnen virtuele betaalmiddelen zijn opgenomen die in een game kunnen worden besteed (zoals goud, munten of punten). Deze kunt u bij Microsoft tegen betaling aanschaffen als u meerderjarig bent in het land waar u woont. De Diensten kunnen ook virtuele digitale artikelen of goederen bevatten die bij Microsoft kunnen worden aangeschaft tegen betaling van geld of gamebetaalmiddelen. Gamebetaalmiddelen en virtuele goederen kunnen niet voor geld, goederen of andere artikelen met geldelijke waarde worden ingewisseld bij Microsoft of derden. Afgezien van de beperkte, persoonlijke, herroepbare, niet-overdraagbare, niet-sublicentieerbare licentie voor het gebruik van de gamebetaalmiddelen en goederen, uitsluitend binnen de Diensten, bezit u geen rechten of eigendom met betrekking tot dergelijke gamebetaalmiddelen of goederen die worden gebruikt in of afkomstig zijn uit de Diensten, of andere kenmerken die zijn geassocieerd met het gebruik van de Diensten of die zijn opgeslagen in de Diensten. Microsoft kan de virtuele betaalmiddelen en/of virtuele goederen in games op elk moment geheel naar eigen inzicht reguleren, beheren, wijzigen en/of afschaffen.
En iets uit de Q/A:
Zijn ouders nog altijd verantwoordelijk voor de activiteiten en aankopen van hun kinderen?

Ja. In rubriek 4(a)(iii) van de Microsoft-serviceovereenkomst wordt bepaald dat ouders verantwoordelijk zijn voor het gebruik van Microsoft-accounts, Skype-accounts en services door hun minderjarige kinderen, met inbegrip van eventuele abonnementskosten en aankopen. Sommige van onze services moeten worden betaald, zoals toepassingen en games die beschikbaar zijn via onze app stores van Windows, Xbox of Office, Outlook.com zonder advertenties, extra opslagruimte op OneDrive of een consumentenabonnement op Office 365. Microsoft Family biedt ouders oplossingen om te begrijpen hoe hun kinderen gebruikmaken van hun apparaten en om grenzen in te stellen. Ga voor meer informatie over Microsoft Family naar het Family Safety-dashboard.
Kortom: Volledig afhankelijk van de coulance van Microsoft. Zorg voor een duidelijke chronologische opbouw hoe dit ooit heeft kunnen gebeuren en mogelijk wordt het bedrag gedeeltelijk vergoed. Garanties kunnen daar echter totaal niet voor worden gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:19

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Flinke kick maarja bij het lezen van dit artikel moest ik gelijk aan dit topic denken. Wellicht biedt het de TS enige hoop of nieuwe mogelijkheden bij het oplossen van zijn probleem.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
TS heeft niet meer gereageerd, best jammer. Maar ik lees dat er dus wel degelijk contact met Microsoft mogelijk is.

Pagina: 1