Gebruik de Raspberry Pi met OS Raspbian Jessie en kan er aardig de weg mee vinden. Vanavond gebruikt mijn zoontje Scratch en plotseling lijkt het erop dat alles hangt, CPU staat op 100% en blijft daar ook op staan. Wat ik ook probeer er is geen beweging meer in te krijgen. Probeer via mijn Android phone een shutdown te doen (geen succes), probeer een terminal sessie te openen zodat ik het Scratch process kan killen (geen succes), probeer via mijn PC middels PuTTY in te loggen (geen succes), probeer ALT+F1, ALT+F2 (geen succes) dus zit er na 45 minuten niets anders op dan de stekker eruit te trekken. Tijdens de reboot wordt het duidelijk dat de Pi is 'overleden' de harde reboot heeft hij niet overleefd ...

Helaas staat er nog wel z'n school werk op waar hij geen backup van heeft - mijn fout, mijn fout
Het lijkt erop dat /dev/mmcblk0p1 okay is maar /dev/mmcblk0p2 beschadigt is:

Als ik het laatste commando uitvoer "e2fck -b 8193 /dev/mmcblk0p2" is er dan een kans dat ik nog zijn huiswerk kan redden?
Kan ik hem blij maken ja / nee?

Helaas staat er nog wel z'n school werk op waar hij geen backup van heeft - mijn fout, mijn fout

Het lijkt erop dat /dev/mmcblk0p1 okay is maar /dev/mmcblk0p2 beschadigt is:

Als ik het laatste commando uitvoer "e2fck -b 8193 /dev/mmcblk0p2" is er dan een kans dat ik nog zijn huiswerk kan redden?
Kan ik hem blij maken ja / nee?
De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.