Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke asus zenbook?

Pagina: 1
Acties:

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Ik ben op zoek naar een nieuwe ultrabook en heb mijn zinnen gezet op de nieuwe ASUS zenbook. Eerder met name gekeken naar de DELL XPS 13, maar de prijs valt mij toch tegen helaas.

Nu twijfel ik tussen de volgende twee modellen:
UX305 core-M

UX303 i5 skylake

Naar mijn idee is het verschil de processor.
Ik ben niet van plan te gamen met de laptop, met name browsen, tekstverwerken, film, etc. Heb wel al snel 20+tabs openstaan met wat andere applicaties ernaast en wil sporadisch nog wel eens photoshop voor enkele minuutjes openen.

Daarnaast is batterijduur én portabiliteit erg belangrijk. Ik hoef geen touchscreen.

Welke zouden jullie aanraden (en waarom) óf wellicht een heel ander model?

• History Maker
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 11:43
Zie deze post over Zenbooks van Amazon.

Wellicht is de Asus Zenbook UX305CA-FC022T iets voor je? Alleen zal Photoshop daar niet heel soepel op draaien vermoed ik.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De Asus Zenbook van Apple niet wat? Hij heet daar Air in plaats van Zen, maar, close enough! :p Zit een i5 in, en een grotere accu, voor ~150 euro meer dan de UX305CA-FC022T. En hij is leverbaar, wat die andere niet is ;) Windows installeren kan je vast zelf wel.

• History Maker
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 11:43
johnkeates schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:46:
De Asus Zenbook van Apple niet wat? Hij heet daar Air in plaats van Zen, maar, close enough! :p Zit een i5 in, en een grotere accu, voor ~150 euro meer dan de UX305CA-FC022T. En hij is leverbaar, wat die andere niet is ;) Windows installeren kan je vast zelf wel.
Wel een i5 van de vorige generatie, 4GB RAM ipv 8GB, en een glanzend TN paneel vs een mat IPS paneel. Qua accuduur is de Apple wel flink beter.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
History Maker schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:23:
[...]

Wel een i5 van de vorige generatie, 4GB RAM ipv 8GB, en een glanzend TN paneel vs een mat IPS paneel. Qua accuduur is de Apple wel flink beter.
Dat is natuurlijk helemaal waar. Het was ook meer als een knipoog bedoeld dan directe concurrent. ;) Als je extra opties configureert, of de MacBook Core M neemt, of de goedkoopste MBP, dan ben je wel weer met betere hardware af, maar is het prijskaartje er ook naar. Geldt overigens ook voor de Asus Zenbook serie helaas.

Kleine OT opmerking: wat is het budget van Justin_ eigenlijk? Want er zijn nog wel wat opties, maar veel rek qua specs of bouwkwaliteit (of esthetiek) is er niet rond de 750 euro.

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Bedankt voor de reacties. Ik heb specifiek op Amazon.com gekeken omdat iemand voor mij een laptop kan meenemen uit de USA.

Mijn budget staat niet heel erg vast maar laten we zeggen 1000€ (US prijzen!). Minder dan 8gb ram wil ik liever niet en bij voorkeur een mat scherm.
Pagina: 1