Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gezocht business laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en heb een account aangemaakt, omdat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik heb echt totaal geen verstand van laptops en de specificaties die er bij horen.
Ik hoop dan ook via deze weg wat hulp te kunnen krijgen van jullie kenners.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben sinds kort een eigen bedrijf begonnen en zoek een laptop om op te werken voor klanten.
Ik ga er voornamelijk op internetten, waarbij ik veel tabbladen tegelijkertijd open.
Ik moet ook veel mail versturen.
Daarnaast maak ik voor klanten verschillende mapjes aan via Google Drive die ik regelmatig dien te gebruiken om excel bestanden te openen of andere bestanden.
Klanten betalen mij per uur en het is dus een vereiste dat ik een snelle laptop heb.
Het liefst niet een te kleine laptop.
Ik wil liever ook geen Mac, omdat ik niet zeker weet of de programma's die ik ga gebruiken compatibel zijn.
Daarnaast kan ik ook niet op een Mac werken.

Wat is je budget?
Mijn budget is ongeveer 1000 euro. Maar misschien is dit wel te veel voor de eisen die ik heb.
Omdat ik veel achter mijn laptop zit, zoek ik ook een goede muis.
Het zou mooi zijn als ik een laptop, muis en eventueel aansluitbaar toetsenbord + laptop voor 1000 euro kan vinden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Over het algemeen werk ik thuis, maar ik ga uiteraard klanten bezoeken waarbij ik mijn laptop meeneem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
nee

Ik hoop echt dat jullie mij wat op weg kunnen helpen want zelf ben ik een leek.

Alvast bedankt!

Groeten!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:39:
Wat is je budget?
Mijn budget is ongeveer 1000 euro. Maar misschien is dit wel te veel voor de eisen die ik heb.
Omdat ik veel achter mijn laptop zit, zoek ik ook een goede muis.
Het zou mooi zijn als ik een laptop, muis en eventueel aansluitbaar toetsenbord + laptop voor 1000 euro kan vinden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Over het algemeen werk ik thuis, maar ik ga uiteraard klanten bezoeken waarbij ik mijn laptop meeneem.
Is 1000 euro inclusief of exclusief de BTW? Indien exclusief heb je iets meer keuze.

Wat vindt jij fijn als schermformaat? Een 14 inch laptop als een 15 inch laptop kan prettig zijn om de hele dag op te werken. Je kan ook nog kleiner gaan, maar in mijn ervaring wordt het dan ergonomisch steeds minder.

Qua gewicht denk ik dat 14 of 15 inch niet veel uit zal maken.

Je kan bijvoorbeeld kijken naar deze HP Proobook 440 G3: pricewatch: HP ProBook 440 G3 P5R62EA
Deze is voorzien van een Core i5 uit de Skylake generatie, verder heb je een scherm met een resolutie van 1920*1080 pixels en een 128Gb SSD. Als je weinig lokaal opslaat moet je daar prima mee uitkomen. Je geeft toch aan veel op Google drive te plaatsen. HP heeft nu een cashback actie als je via hun site koopt. Je moet wel even de voorwaarden checken of je in aanmerking komt.

Alternatief kan je voor een versie met een Core i3 kiezen: pricewatch: HP ProBook 440 G3 P5R55EA

Ik denk dat het verschil Core i3 of i5 heel weinig uitmaakt voor jou. Scheelt je wel wat geld.

Je kan ook eventueel een Dell Latitude E5550 overwegen: pricewatch: Dell Latitude E5550-7645
Deze heeft een full HD scherm (1920*1080 pixel), een Core i5 (Broadwell generatie) maar wel een normale 500Gb harde schijf die op slechts 5400 rpm draait. Dat zal trager zijn bij opstarten. Alhoewel Windows 8.1 en 10 dat grotendeels glad kunnen strijken met hun snellere opstart proces. Een ander voordeel is dat deze laptop een full size toetsenbord heeft met numeriek eiland. Dat kan prettig zijn afhankelijk van je voorkeuren. Ik ben bekend met dit model van Dell, het is een kwalitatief goede laptop.

Er is een exemplaar ook met een 128Gb SSD: pricewatch: Dell Latitude E5550-6399
Deze is wel net ietsje boven je budget. Maar als je budget 1000 euro exclusief BTW is dan kan je deze ook overwegen.

Naast Dell en HP heb je in de zakelijk markt ook nog Lenovo. Je zou daar deze Thinkpad L540 kunnen overwegen: pricewatch: Lenovo ThinkPad L540 20AV0071MH
Deze laptop komt met een Core i5 (Haswell generatie), een full HD scherm (1920*1080 pixels) en een 5400 rpm normale harde schijf. Van de drie genoemde laptops heeft deze relatief gezien de oudste hardware.

Dit zijn allemaal zakelijke laptops die ook de bijhorende features hebben als ondersteuning voor een dockingstation en een TPM als je de harde schijf wil voorzien van encryptie met Bitlocker.

Ik denk dat al deze laptops een goede keuze zijn voor jouw doeleinden.

Verwijderd

Topicstarter
Beste CMD-Snake,

Heel erg bedankt voor je reactie.
Hier kan ik wel wat mee.

Een vriend van mij raadde ook de HP Probook aan.
Hij is ook erg thuis in dit soort dingen.

Ik las alleen later dat deze niet zo snel was, dus toen begon ik te twijfelen.
Dat was overigens maar 1 recensie.

Ik denk dat ik voor de Probook ga.

Nogmaals bedankt!

Groeten,