Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 10:37

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Topicstarter
Geloof het of niet, mijn vriendin vind de 6,4 inch van de Sony Experia Z Ultra te klein. Ze hoopte eigenlijk op de P8Max van Huawei. Maar die is enkel nog in India te bestellen en vrij prijzig.

Nu vroeg ik me af of er nog tablets ronde 7" te koop zijn met SIM en voiceondersteuning? Ik kan er weinig concreets over vinden, behalve dat het vaak wegens licenties uit staat. SIP is geen optie. Dat vind ik vergeleken met gsm echt nog steeds te instabiel en slecht kwalitatief.

Iemand ideeen, ervaringen?

Thnx,

JM

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 13:55

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Er zijn genoeg tablets van 7" te vinden met SIM ondersteuning, 3G en zelfs 4G. In China zijn die dingen vrij populair.

Van goedkoop:
http://www.aliexpress.com...S-Screen/32515418121.html

Naar duur:
http://www.aliexpress.com...-64G-4GB/32460919449.html

Of als 7" niet groot genoeg is en het 8" moet zijn :P
http://www.aliexpress.com...00-WCDMA/32488862993.html

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 663487

Ik zou haar aanraden om de Xiaomi modellen eens te bekijken.
Er wordt verwacht dat de Mi Pad 2 van Xiaomi, die morgen zou uitkomen, een simkaart kan gebruiken, waardoor je met het toestel ook zou kunnen bellen.

Ze hebben ook andere toestellen die een redelijke grootte hebben, je moet maar eens kijken.
Ik raad aan te bestellen via ibuygou.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-05 10:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Topicstarter
SIM ondersteuning is ook niet het issue. Het is de voice ondersteuning waar dingen onduidelijk in zijn vaak. in ieder geval in de reguliere shops. Ik ga eens kijken naar de links, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:58

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

De meeste tablets met SIM kunnen niet bellen omdat ze simpelweg geen 06 nummer hebben:
nieuws: Providers mogen tablets geen 06-nummer meer geven

Als je in China zoekt zal er vast wel eea te vinden zijn, maar of je hier gaat vinden wat je zoekt betwijfel ik. Wat jij namelijk wil, is gewoon een 7 inch smartphone (dus geen 7 inch tablet met belfunctie), en die zie ik in de PW niet staan.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 12:05
Johan9711 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 07:48:
De meeste tablets met SIM kunnen niet bellen omdat ze simpelweg geen 06 nummer hebben:
nieuws: Providers mogen tablets geen 06-nummer meer geven
Verkopen met... maar als ik een SIM in een tablet steek waar ik ook mee kan bellen dan mag dat geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

makkie ;) schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 07:29:
SIM ondersteuning is ook niet het issue. Het is de voice ondersteuning waar dingen onduidelijk in zijn vaak. in ieder geval in de reguliere shops. Ik ga eens kijken naar de links, thnx.
Johan9711 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 07:48:
Als je in China zoekt zal er vast wel eea te vinden zijn, maar of je hier gaat vinden wat je zoekt betwijfel ik. Wat jij namelijk wil, is gewoon een 7 inch smartphone (dus geen 7 inch tablet met belfunctie), en die zie ik in de PW niet staan.
De links die ik heb gepost zijn tablets waar je (met een reguliere SIM kaart bedoeld voor telefoons) telefoongesprekken mee kunt voeren. Behalve de schermgrootte is er geen fundamenteel verschil tussen een smartphone en deze tablets (phablets). Op beiden draait exact dezelfde versie van Android. De tablets die hier in de winkel liggen hebben ondanks SIM support vaak een aangepaste Android versie waar de dialpad uitgeschakeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Topicstarter
Dus als je een custom dialer installeerd ben je al om dat probleem hen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

De belfunctionaliteit is soms ook uitgeschakeld in de baseband en dat krijg je niet makkelijk hersteld. Ik zou er persoonlijk niet op gokken. Voor de prijzen van die China tablets kun je trouwens bijna geen buil vallen. Vanaf een tientje of vijf heb je er al een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15

The Wizard

Moderator Mobile
--> MAA

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Asus maakt ze, de Fonepad serie. Ik heb er een, een jaar geleden gekocht bij Amazon Frankrijk (Fonepad 7 FE375CXG), toen Asus ze nog officieel in Europa verkocht. Prima ding: belt als een telefoon, werkt goed als tablet, snel, Android 5, precies wat je zou verwachten. Enige nadeel is de waardeloze camera. Review hier:
productreview: Asus Fonepad 7 (FE375CXG) Dual Sim 8GB Zwart review door Dreamvoid

Helaas is het concept van bellen-met-een-tablet in Europa nogal geflopt (jammer) dus brengt Asus ze niet meer naar Europa. Er is in Azie inmiddels een 4G versie van de Fonepad 7 uit, de FE375CL, en die moet je eigenlijk hebben (er zijn nog gedateerde oudere modellen met trage chips en oude android versies zoals de FE170 en ME372 typenummers, die moet je vergeten).

Ik geloof zelfs dat je hem rechtstreeks bij Asus Taiwan kan bestellen, maar hier kan 't ook: http://www.ebay.com/itm/A...6ac026:g:-WUAAOSwyQtVtxgj

De rest is (van wat ik kan zien) allemaal dubieuze Chinese rommel-voor-een-prikkie, maar die Asus dingen zijn kwalitatief en qua performance uitstekend.

[ Voor 19% gewijzigd door Dreamvoid op 27-11-2015 20:16 ]

Pagina: 1