Toon posts:

LED tv 43 - 50 inch mét analoge audio uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

orienterend ben ik op zoek naar het volgende:
Led TV, 43 - 50 inch, smalle lijst eromheen, hoeft niet smart te zijn, wel full HD en met minimaal 3 HDMI aansluitingen en liefst minimaal 1 USB.
Belangrijk is: Analoge audio uit, en dan gewoon via rood-witte tulp en niet uitsluitend via koptelefoon. Dit omdat ik een (imho) fijne B&O installatie heb die ik wil blijven gebruiken.
Ik heb nu een 42" Philips die op zich OK is, behalve het formaat en de brede band erom heen.
Ik weet van de issues met DAC's, vandaar en weet ook dat tv's nieuw niet meer gemaakt worden met analoge audio uit.
Vandaar de vraag: Welke tv voldoet aan bovenstaand en zou ik kunnen proberen gebruikt op de kop te tikken?
Dank!

• pidipel
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-10 15:59
Waarom geen goede jack naar tulp kabel?
Heb zelf beolab 6000 aangesloten op deze manier.

[ Voor 39% gewijzigd door pidipel op 26-11-2015 19:34 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Omdat je dan met een dubbele volumeregeling zit :)
Beolab is een actieve speaker, een hele B&O installatie heeft zijn eigen volumeregeling. Dat heeft de TV ook dus dat bijt elkaar.

Maar niet te druk maken: meeste TV's hebben SCART via een dongle (gewoon op scart zoeken) en daar zet je zo een blokje op naar tulp. Is gewoon een lijnuitgang - er even vanuitgaand dat de scart intern volledig bekabeld is.

Verder: klinkt als dat zou je enige aangesloten apparaat zijn? Fungeert je TV als soort van hub voor decoder, mediaplayer, etc? Of is het alleen kijken via decoder? In dat laatste geval kun je ook van decoder naar je B&O installatie ipv via je TV.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MedionAkoya
  • Laatst online: 14-10 23:09

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Geen digital audio of toslink. Ik weet niet of B&O, dat heeft.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Was niet weg, alleen druk met Sinterklaas :-)

Beolab 6000 heb ik ook, met een Ouverture eraan. TV functioneert idd als hub, zit een Telfort IPTV decoder, BluRay speler en een Google TV Sony kastje aan (+HDD).

Van de SCART oplossing hoor ik dat die "op slot" gaat bij sommige (BD?) content, als een soort kopieerbeveiliging?
Verder, begrijp dat een simpele DAC toslink-tulp niet of nauwelijks vertraging oplevert, mits er geen verdere nabewerking nodig is. Kan iemand dat bevestigen?

Dank weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-10 22:49
Analoge out- zeldzaam tegenwoordig lijkt het. Mijn Toshiba uit '09 had het, maar of Toshiba het nu nog heeft, zou je moeten uitzoeken dmv handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Laatst online: 14-10 23:09

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Sjah schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:56:
Analoge out- zeldzaam tegenwoordig lijkt het. Mijn Toshiba uit '09 had het, maar of Toshiba het nu nog heeft, zou je moeten uitzoeken dmv handleiding.
Philips 32PFL9604H/12 heeft er ook gewoon een (komt uit 2010 en het is een LCD-tv, geen LED)
Het is de 9000-serie dus een na duurste serie van Philips-TV.
7000 en 8000-serie uit 2009 hebben ook analoge audio out.
9000 is met Ambilight. _/-\o_

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-10 00:32
Sjah schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:56:
Van alle Panasonic modellen weet ik dat ze het hebben, bij andere merken verschilt het vaak per model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Uhm, ik heb een Pana, model 2013, en die heeft het niet. Vriend van me heeft Pana plasma uit 09, die heeft het dacht ik wel. Nogmaals, 5 jaar terug vond je het wel, maar daar heeft de TS nu niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-10 00:32
Sjah schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:58:
Uhm, ik heb een Pana, model 2013, en die heeft het niet. Vriend van me heeft Pana plasma uit 09, die heeft het dacht ik wel. Nogmaals, 5 jaar terug vond je het wel, maar daar heeft de TS nu niet zoveel aan.
Lekker gelezen hier :O , dacht dat het om analoge audio aansluitingen ging, audio out gaat inderdaad niet werken dan nee, input wel (wat inmiddels ook steeds zeldzamer wordt)

[ Voor 4% gewijzigd door InEtVa op 08-12-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:17:
Was niet weg, alleen druk met Sinterklaas :-)

Beolab 6000 heb ik ook, met een Ouverture eraan. TV functioneert idd als hub, zit een Telfort IPTV decoder, BluRay speler en een Google TV Sony kastje aan (+HDD).

Van de SCART oplossing hoor ik dat die "op slot" gaat bij sommige (BD?) content, als een soort kopieerbeveiliging?
Met de aanschaf van een dergelijk blokje kun je dat zelf uitproberen natuurlijk. Werkt het niet ben je misschien 5 euro kwijt, werkt het wel kun je hem bij je volgende TV aansluiten :)
Verder, begrijp dat een simpele DAC toslink-tulp niet of nauwelijks vertraging oplevert, mits er geen verdere nabewerking nodig is. Kan iemand dat bevestigen?

Dank weer!
Klopt. De bewerking die gedaan wordt zit in je TV (want "hub") en die zorgt dat beeld en geluid sync lopen. DA conversie merk je verder eigenlijk niks van want is geen processing maar slechts omzetting :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
The Eagle schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:41:
[...]

Met de aanschaf van een dergelijk blokje kun je dat zelf uitproberen natuurlijk. Werkt het niet ben je misschien 5 euro kwijt, werkt het wel kun je hem bij je volgende TV aansluiten :)

[...]
Bij mij werkt zo een blokje totaal niet, werkte wel op een oude VHS recorder, maar op mijn 2013 Tv kwam er zelfs nog geen droge brom uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-10 17:26

mr.paaJ

generatie cmd+z

Bij Sony kun je de hoofdtelefoonuitgang via settings omzetten naar een normale uitgang. Werkt prima :)

Elke TV heeft analoog uit in de vorm van de hoofdtelefoonuitgang, niet optimaal maar het werkt. Losse DAC ertussen voor de optische uitgang (hebben ze ook vrijwel allemaal) is wat netter.

[ Voor 48% gewijzigd door mr.paaJ op 09-12-2015 10:24 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle antwoorden, ff het rijtje af:
Ik heb dus al een Philips 42" uit 2010 oid, wil alleen graag upgraden naar meer " en een dunnere rand (en mssn 4k), met behoud van het geluid via de B&O en Beolabs.
Blokje SCART en DAC kunnen dus allebei, zal dus wel een DAC worden (want in grijs verleden blokje wel eens geprobeerd geloof ik - werkte niet).
Nu maar ns een TV uitzoeken :-)
Pagina: 1