Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goedkoop bedrijfsbusje

Pagina: 1
Acties:

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35
Ik ben op zoek naar een goedkoop maar betrouwbaar bedrijfsbusje.
Ik rij vaak met een (auto)trailer en veel met auto onderdelen. Ik heb daarom besloten de Freelander die we nu hebben in te ruilen voor wat meer purpose build auto's.

Mijn eisen/ wensen.

Minimaal trekgewicht 2000KG
Trekhaak
Diesel
Lage wegenbelasting (naar verhouding)
Dubbele cabine
Km tot ca 250.000

Budget, rond de 3000 euro.

Ik heb een lichte voorkeur voor Duits, wat overigens nergens op is gebaseerd behalve onderbuik gevoelens.

Ik zal maximaal 5000 km per jaar gaan rijden, en de bus zal altijd buiten staan, dus roest is een issue.

Shortlist tot op heden is.

- Transporter T4
- Mercedes Vito

Afwegingen; ik heb een beginnend bedrijf in lucht gekoelde Volkswagens. Traditioneel gezien is de keuze dus vrij snel op VW gekomen. Echter, aan de T4 hangt intussen wel een beetje een fout imago en oogt hij in mijn ogen wat meer gedateerd dan de Vito. Tevens is de T4 wat duurder dan de Vito.

De Vito is over het algemeen ~ 500 euro goedkoper dan de T4, maar heeft op de advertenties die ik zie vaker last van roest. Daar staat tegenover dat de meeste Vito's al een CC hebben en met een trailer rijdt dat erg prettig. Verder 'ken' ik de Vito helemaal niet en weet ik dus niet echt of en wat de problemen zijn.

Iemand die iets zinnigs kan zeggen, of een ander alternatief heeft?
Oh Opel kan echt niet :D

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:14

Bolletje

Moderator Harde Waren
Welke generatie Vito? Naar welk model kijk je? Gezien je budget van 3000 euro zal het dus een model rond bj 2000 zijn?

Ik heb ervaring met de laatste drie generaties (bj 2014, 2007, 2002) en die vond ik allemaal prima.
Zover bij mij bekend geen rare problemen met roest of onderhoud. Belangrijke opmerkingen: ze werden dus ook steeds rond de 5-7 jaar vervangen.

[ Voor 31% gewijzigd door Bolletje op 23-11-2015 14:34 ]

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Als je een autotransporter achter je bus hangt moet je wel met een aantal dingen rekening houden:

- 2000 trekgewicht is inclusief kar. Als het een beetje grote kar is houd je niet zo veel laadvermogen over
- Zwaardere dingen trekken met een bus is verreweg van ideaal, omdat de gewichtsverhouding van een bus gewoon kut is.

Heb ooit eens een autotransporter achter een Ford Transit gehad met trekgewicht van max 2000kg (ik zat daar wel overheen maar toch), boven de 50 km/h ging de kar alle kanten op :X

Vito's first gen roesten als een malle. Houd daar ook rekening mee.

[ Voor 6% gewijzigd door RedHat op 23-11-2015 14:32 ]

• 911GT2
Vito van 1999 - 2001 ongeveer.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Opel is toch ook Duits? Dat hoor ik regelmatig van een Duits fotomodel, dus die zal er toch wel verstand van hebben! :-)

Terzake, gebaseerd op mijn ervaringen in de periode 1995 - 2005 zou ik blind voor een Transporter gaan, Uitstekend rijgedrag, geen problemen met een aanhanger erachter, vijf mensen in de dubbele cabine en toch 120 op de Autobahn. Een Vito heb ik minder ervaring mee, maar een kennis die bedrijfsmatig ermee reed heb ik nooit gehoord over problemen.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• 911GT2
RedHat schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:31:
Als je een autotransporter achter je bus hangt moet je wel met een aantal dingen rekening houden:

- 2000 trekgewicht is inclusief kar. Als het een beetje grote kar is houd je niet zo veel laadvermogen over
- Zwaardere dingen trekken met een bus is verreweg van ideaal, omdat de gewichtsverhouding van een bus gewoon kut is.

Heb ooit eens een autotransporter achter een Ford Transit gehad met trekgewicht van max 2000kg (ik zat daar wel overheen maar toch), boven de 50 km/h ging de kar alle kanten op :X

Vito's first gen roesten als een malle. Houd daar ook rekening mee.
Ik rijd nu alles met een Freelander 1. Ik heb deze trailer. De Freelander weegt ook maar 1450 kilo dus dat is ook niet al te veel. Ik versleep normaliter alleen kevertjes (700 kilo) en busjes (1000 kilo) tezamen met de trailer (300 kilo) zit ik dus nooit boven de 1500 kilo. Ik heb de trailer enkel gekocht omdat ik geen auto's op een enkele as wil vervoeren. En eventueel mocht het ooit noodzakelijk zijn dat ik wel iets meer kan vervoeren.

• RedHat
911GT2 schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:36:
[...]

Ik rijd nu alles met een Freelander 1. Ik heb deze trailer. De Freelander weegt ook maar 1450 kilo dus dat is ook niet al te veel. Ik versleep normaliter alleen kevertjes (700 kilo) en busjes (1000 kilo) tezamen met de trailer (300 kilo) zit ik dus nooit boven de 1500 kilo. Ik heb de trailer enkel gekocht omdat ik geen auto's op een enkele as wil vervoeren. En eventueel mocht het ooit noodzakelijk zijn dat ik wel iets meer kan vervoeren.
Ik rij zelf ook met een Anssems, maar dan een grote autotransporter. Ik zou wel proefrijden met aanhanger + lading met de 2 busjes, omdat toegestane trekgewicht van de auto niets zegt over de stabiliteit van de aanhanger. Ik heb hier ooit eens meer informatie over opgezocht omdat ik niet begreep waarom sommige combinaties levensgevaarlijk zijn maar volgens de wet prima mogen terwijl andere combinaties wel stabiel blijven maar waarbij je het maximale trekgewicht overschrijdt.

Bepaalde zaken zijn belangrijk, hoogte van de trekhaak / stand van de kar, kogeldruk, asdruk (welke veranderd als de trekhaak een afwijkende hoogte heeft).

Ik heb geprobeerd dit eens allemaal uit te zoeken maar er is werkelijk waar niemand die kan vertellen waarop trekgewicht gebaseerd is, hoe dat getest wordt etc. Zelfs de RDW was niet eenduidig (Zelfs te horen gekregen dat men een helling op moest van 12% en dat daar trekgewicht op gebaseerd wordt, dat fabrikanten dat zelf op mogen geven, kortom niet eenduidig en uiterst dubieus, en dat alles geeft 0,0 inzicht hoe een combinatie rijdt).

Dus mijn advies blijft; proefrijden en snelheid langzaam opbouwen en kijken hoe de combinatie reageert.

Een 1.9 TDI blokje van VW blijft ook geld waard ivm export bij hoge kilometers. Iets om rekening mee te houden voor de toekomst misschien.

[ Voor 3% gewijzigd door RedHat op 23-11-2015 14:44 ]

• 911GT2
Ok dat wist ik niet. Ik weet dat het gewicht verplaatsen op de trailer al heel veel uit kan maken. Maar niet dat de hoogte van de trekhaak ook al invloed heeft. Goeie tip. Ga ik zeker doen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

DeBolle schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:33:
Terzake, gebaseerd op mijn ervaringen in de periode 1995 - 2005 zou ik blind voor een Transporter gaan, Uitstekend rijgedrag, geen problemen met een aanhanger erachter, vijf mensen in de dubbele cabine en toch 120 op de Autobahn.
Ligt er allemaal natuurlijk nogal aan hoe de bus zelf beladen is. Als de bus zelf (nagenoeg) leeg is, kan ik me wel voorstellen dat de combinatie niet al te stabiel is (bij gebrek aan voldoende druk op de achteras). Als de bus zelf flink beladen is is dat probleem natuurlijk weg.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RedHat
Orion84 schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:56:
[...]

[...]

Ligt er allemaal natuurlijk nogal aan hoe de bus zelf beladen is. Als de bus zelf (nagenoeg) leeg is, kan ik me wel voorstellen dat de combinatie niet al te stabiel is (bij gebrek aan voldoende druk op de achteras). Als de bus zelf flink beladen is is dat probleem natuurlijk weg.
Als je het busje voornamelijk wilt gaan gebruiken om te trekken wil je niet afhankelijk zijn van het gewicht wat eventueel wel of niet achterin zou kunnen liggen. Of je moet echt permanent gewicht erin hebben liggen.

• 911GT2
Orion84 schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:56:
[...]

[...]

Ik snap dat het niet ideaal is maar er zijn niet echt alternatieven. 4x4's zijn vaak veel duurder zowel in aanschaf, als onderhoud als overige kosten.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:16

Bommes

Capo del formaggio

Fiat scudo?? Of de Peugeot/Citroën broertjes??
Vond de Scudo die wij als servicewagen hadden bij de dealer waar ik ooit gewerkt heb met een trailer er achter best aardig rijden. De 2.0 jtd's draaien probleemloos tot ver over de 2.5ton aan km's.

Toch VW of Mercedes:
De bouwjaren die jij zoekt zijn eerste gen Vito's. Zoals al opgemerkt roesten die als een malle.
Bij transporters zit je dan bij de T4 busjes. Voorzover ik weet probleemloos zeker de 1.9tdi's.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:04
911GT2 schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:04:
[...]

Ik snap dat het niet ideaal is maar er zijn niet echt alternatieven. 4x4's zijn vaak veel duurder zowel in aanschaf, als onderhoud als overige kosten.
Komt nog bij dat grotere 4x4s vaak hetzelfde probleem hebben als busjes, relatief weinig gewicht op de achteras en vaak zit de trekhaak wat aan de hoge kant.
Met de permanente 100+kg aan extra gewicht op de achterkant van de mijne is het rijgedrag flink verbeterd ten opzichte van er voor, ondanks dat het meerendeel van dat gewicht op het dak ligt.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Bommes schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:47:
Toch VW of Mercedes:
De bouwjaren die jij zoekt zijn eerste gen Vito's. Zoals al opgemerkt roesten die als een malle.
Bij transporters zit je dan bij de T4 busjes. Voorzover ik weet probleemloos zeker de 1.9tdi's.
Vito's van die periode gaan echt achterlijk hard. Dat heeft mij echt bizar verbaasd en echt op de meest vreemde plekken. Op het dak zelfs bij de naden 7(8)7 , in de wielkasten en ga zo maar door. Het is echt heel bizar. Heb mij daar echt over verbaasd.

Kijk maar eens rond als je er eentje ziet waar er allemaal roest op.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Bommes schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:47:

Toch VW of Mercedes:
Vito's uit die bouwjaren zijn regelrechte rampenbakken, bouwkwaliteit is ondermaats.
Een T4 1.9 TD wil je niet hebben met zware aanhanger, niet genoeg vermogen.
Een ongeblazen 2.4 vijfcilinder is de beste optie, dat blok is onverwoestbaar en genoeg om 2 paards trailer te trekken van1800 Kg.

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-11 13:34

dat zegt meer over de aanhanger als de transit.
wij rijden sinds 2007 transit en kan alles prima trekken, zelfs als ik boven het maximum ga.

persoonlijk kan ik je dan ook de transit prima aanraden.
verder denk ik dat er voor 3000 euro geen knappe Vito of VW te vinden is, heb er in het verleden wel is naar gekeken, maar met dat budget kom je meestal op een 4e hands bus die elk jaar naar turkije ging in de zomer (no offence).

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Een maatje meer bus??
Ducato/sprintertje.

Maar nog niet gehoord:
Waarom die huidige 4x4 niet aanhouden??
Eventueel omzetten naar grijs en op de zaak zetten.
Of is het ding bagger??

Edit:
Hier om de hoek woont trouwens een gast die zakelijk met en oude lucht gekoelde T2 bus rijd.
En dan niet met een leeg busje maar met flinke trailers met zeilboten er op.
Gezien je zakelijke doelgroep zou dat ook nog een overweging kunnen zijn, in in ieder geval flinke reclame.

[ Voor 43% gewijzigd door Bommes op 23-11-2015 19:25 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• RedHat
Denniz0229 schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:18:
[...]

dat zegt meer over de aanhanger als de transit.
wij rijden sinds 2007 transit en kan alles prima trekken, zelfs als ik boven het maximum ga.

persoonlijk kan ik je dan ook de transit prima aanraden.
verder denk ik dat er voor 3000 euro geen knappe Vito of VW te vinden is, heb er in het verleden wel is naar gekeken, maar met dat budget kom je meestal op een 4e hands bus die elk jaar naar turkije ging in de zomer (no offence).
Was een 1-dag oude Anssems kar speciaal ingericht voor zwaar transport (Range Rovers en G klasses en dat soort spul). Is ook maatwerk kar.

Ik heb wel een beetje ervaring met het rijden van zwaar transport als het om karren gaat en kies er dan ook maar voor om er verder niet op in te gaan.

• 911GT2
Bommes schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:21:
Een maatje meer bus??
Ducato/sprintertje.

Maar nog niet gehoord:
Waarom die huidige 4x4 niet aanhouden??
Eventueel omzetten naar grijs en op de zaak zetten.
Of is het ding bagger??

Edit:
Hier om de hoek woont trouwens een gast die zakelijk met en oude lucht gekoelde T2 bus rijd.
En dan niet met een leeg busje maar met flinke trailers met zeilboten er op.
Gezien je zakelijke doelgroep zou dat ook nog een overweging kunnen zijn, in in ieder geval flinke reclame.
T2 mag max 1200 kg trekken (geremd) en eigenlijk is dat al te veel voor die dingen. Dat zou ik echt niet willen.

De freelander is een typische engelse auto. Extreem hoog in onderhoud en ook rijdt hij op benzine! Dus die moet echt weg.

Grotere bussen zie ik niet zitten. Ik kan eventueel wel het budget iets oprekken om te kijken of er een 2de generatie vito of een T5 mogelijk is.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik durf 't bijna niet te zeggen maar: TS gaat een bedrijfje beginnen in luchtgekoelde VW wagens ..... WTF haal je je dan in je hoofd om daar een ander merk als "trekker" voor je autoambulance voor (in) te gaan spannen?? :P

Misschien eens kijken naar een (grijs kenteken) Touareg óf eventueel een Amorok met een 2.0 TDi?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hhmm dan zijn het lichte zeilbootjes die mijn buurtgenoot rond trekt dan. :P

Overigens is een korte lage ducato of transit niet eens zo heel veel groter dan een transporter/vito.

Zoals al opgemerkt voor jou budget kom je wel op de afgetrapte export bussen terecht.
Naar een nieuwer model zoeken (T5) maakt dat misschien alleen nog maar erger.

• 911GT2
wimmel_1 schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:17:
Ik durf 't bijna niet te zeggen maar: TS gaat een bedrijfje beginnen in luchtgekoelde VW wagens ..... WTF haal je je dan in je hoofd om daar een ander merk als "trekker" voor je autoambulance voor (in) te gaan spannen?? :P

Misschien eens kijken naar een (grijs kenteken) Touareg óf eventueel een Amorok?
Niet gaat... ik ben al een jaartje bezig. En idd ik zou het liefst een T4 of T5 willen.
Maar als kleine ondernemer telt elke euro ;)

Touareg of amorak zijn beide onbetaalbaar voor mij.
Bommes schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:18:
Hhmm dan zijn het lichte zeilbootjes die mijn buurtgenoot rond trekt dan. :P

Overigens is een korte lage ducato of transit niet eens zo heel veel groter dan een transporter/vito.

Zoals al opgemerkt voor jou budget kom je wel op de afgetrapte export bussen terecht.
Naar een nieuwer model zoeken (T5) maakt dat misschien alleen nog maar erger.
Bootjes wegen niet veel.
Goed punt over die T5... :|

[ Voor 29% gewijzigd door 911GT2 op 23-11-2015 20:23 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

• 911GT2
Helaas

Deze vind ik op zich wel erg netjes. Er vanuit gaande dat de Vito uit die periode idd compleet wegroest.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die 2.5TDi blokken kan weinig aan stuk.... Zijn gewoon simpele diesels. Ik zou me alleen wel afvragen waarom de APK van dat ding verlopen is én niet gewoon verlengt is voordat 'ie aangeboden werd. Zo'n APK kost voor een bedrijf hooguit de afmeld kosten áls 't ding goed is....

Zou er sowieso even voor bellen én langsgaan als er een logische verklaring gegeven kan worden voor die APK.

• 911GT2
wimmel_1 schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:35:
Die 2.5TDi blokken kan weinig aan stuk.... Zijn gewoon simpele diesels. Ik zou me alleen wel afvragen waarom de APK van dat ding verlopen is én niet gewoon verlengt is voordat 'ie aangeboden werd. Zo'n APK kost voor een bedrijf hooguit de afmeld kosten áls 't ding goed is....

Zou er sowieso even voor bellen én langsgaan als er een logische verklaring gegeven kan worden voor die APK.
Meestal is het zo dat de bedrijven hem verkopen met nieuwe APK. Zolang hij op de bedrijfsvoorraad staat hoeft er geen APK op. En als hij lang staat maak je dus 2 keer kosten.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

911GT2 schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:36:
[...]

Meestal is het zo dat de bedrijven hem verkopen met nieuwe APK. Zolang hij op de bedrijfsvoorraad staat hoeft er geen APK op. En als hij lang staat maak je dus 2 keer kosten.
Een APK afmelden bij de RDW kost iets van twee tientjes dus een tweede keuring voor een "verse" afmelding bij aflevering is zo terug verdiend. Een auto (ook bedrijfswagen) verkoopt gewoon beter én sneller mét geldige APK. Keuring is sowieso minimaal 14 maanden geldig, oftwel mag twee maanden vóór 't verlopen uitgevoerd worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 23-11-2015 20:46 ]

• RedHat
wimmel_1 schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:42:
[...]

Een APK afmelden bij de RDW kost iets van twee tientjes dus een tweede keuring voor een "verse" afmelding bij aflevering is zo terug verdiend. Een auto (ook bedrijfswagen) verkoopt gewoon beter én sneller mét geldige APK. Keuring is sowieso minimaal 14 maanden geldig, oftwel mag twee maanden vóór 't verlopen uitgevoerd worden.
Een bedrijf die buiten particuliere verkoop ook handel bedrijft gaat echt niet elke auto klaarmaken om hem vervolgens te verkopen aan de handel.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

RedHat schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:04:
[...]

Een bedrijf die buiten particuliere verkoop ook handel bedrijft gaat echt niet elke auto klaarmaken om hem vervolgens te verkopen aan de handel.
Vandaar dat ik al suggereerde om éérst even te bellen met dat bedrijf :P

Ik ken dat bedrijfje wat dat busje aanbiedt overigens niet, maar er zijn (inderdaad) gewoon geldige redenen om zo'n wagen ongekeurd in de handelsvoorraad te laten staan,

• 911GT2
Zal ze morgen eens bellen.

• Purbo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-07-2024
Een flinke mpv geen optie? Achterste stoelen eruit en je hebt ook een flinke laadbak en het rijcomfort van een grote auto.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Als je toch geen spullen gaat vervoeren, dan is een station ook nog een optie, rijdt ook een stuk comfortabeler dan een bus. Een passat van het type 3BG zijn uiterst betrouwbaar. Carrosserie is ook volledig verzinkt dus roest is geen probleem:
http://www.autoweek.nl/oc..._pr=4000&brandstof=diesel

Verwijderd

Als bedrijf zijnde wil je eigenlijk iets op grijs kenteken. MPV's zie je niet veel meer op grijs kenteken sinds de regels een paar jaar geleden zijn aangescherpt.

• 911GT2
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:41:
Als bedrijf zijnde wil je eigenlijk iets op grijs kenteken. MPV's zie je niet veel meer op grijs kenteken sinds de regels een paar jaar geleden zijn aangescherpt.
Dit.

En een passat (B7 had ik tot 2 maanden terug als lease auto) mag geen 2000KG trekken. Dat is wel een must. Raar ook dat die witte T4 dus ook minder mag trekken dat de 4cilinder diesels. 8)7

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Veel auto handelaren vernieuwen de apk pas bij verkoop.
Wat natuurlijk logisch is, elke koper verwacht bij en garage/handelaar en verse apk bij de koop.
Dus gekeurd op de plak zetten is zonde geld voor een handelaar.

Edit:
En er was nog en pagina met reacties.. 8)7 spuit elf |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Bommes op 23-11-2015 21:51 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:49:
Veel auto handelaren vernieuwen de apk pas bij verkoop.
Wat natuurlijk logisch is, elke koper verwacht bij en garage/handelaar en verse apk bij de koop.
Dus gekeurd op de plak zetten is zonde geld voor een handelaar.
Ongekeurd op de plak zetten kost óók geld. Die dingen schrikken mensen af waardoor ze onnodig lang blijven staan (en feitelijk dus méér kosten dan dat een keuring/afmelding óóit kost).

Verwijderd

Dat soort T4 bussen gaat vaak weg voor de export en dan maakt APK niet uit.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:05
Waarom geen dikke v6 benzine ? Je rijdt bijna niets.
Gewone auto denk ik dan aan bv http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Mag 2650 kg trekken

Of http://link.marktplaats.nl/m981098027

[ Voor 81% gewijzigd door wd200 op 23-11-2015 22:20 ]

• 911GT2
wd200 schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:15:
Waarom geen dikke v6 benzine ? Je rijdt bijna niets.
Gewone auto denk ik dan aan bv http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Mag 2650 kg trekken

Of http://link.marktplaats.nl/m981098027
Reken de wegenbelasting daarvan eens uit ;)

En onderdelen (zoals een motorblok) gaan daar ook niet erg eenvoudig in.

[ Voor 7% gewijzigd door 911GT2 op 23-11-2015 22:33 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb hier wat kennissen welke met o.a. F150's tot aan F350's rijden.... Gru-We-Lijk mooi speelgoed, maar niet te betalen als je er het geld er niet voor (over) hebt :)

Verwijderd

911GT2 schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:32:
[...]

Reken de wegenbelasting daarvan eens uit ;)

En onderdelen (zoals een motorblok) gaan daar ook niet erg eenvoudig in.
En allemaal geen grijs kenteken. Of is dat geen vereiste?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2015 22:40 ]

• 911GT2
Jawel.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

En een Caddy?

Alle auto's op je site zijn verkocht, nieuwe trekauto is echt nodig :+

• 911GT2
Caddy kan geen 2000KG hebben ;)

Verwijderd

Dan word je zoektocht al heel anders. Je kan een auto niet zomaar op grijs kenteken zetten. Kopen van een particulier is dan al geen optie.

Eerder aangehaalde VW transporter is dan ook geen optie vermoed ik. Zie niks staan over btw auto. BPM terugvragen is dan al geen optie.

• 911GT2
BTW over de aankoop vind ik niet interessant. Maar de andere voordelen van een grijs kenteken met name de belasting wel.

En BPM op een 15 jaar oude auto is 0 volgens mij.

[ Voor 19% gewijzigd door 911GT2 op 23-11-2015 23:12 ]

Verwijderd

Klopt, maar je kan dus niet de btw terugvragen. En dat tikt wel aardig aan. BTW is gewoon 21%. Das best wel wat geld. BTW is gewoon weer aftrekbaar.

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-11 12:37
Bommes schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:18:
Eens, een korte bus van een categorie groter is niet eens zo veel groter dan een transporter/vito.
En als we dan bij VW blijven, dan wordt dat de Volkswagen LT, die is in samenwerking met Mercedes gebouwd, bij Mercedes is het de Sprinter.

Technische gegevens en afmetingen van bestelwagens vinden is wat lastig soms, maar in mijn oudpapier verzameling archief vond ik nog een oud exemplaar van het tijdschrift Bestelauto (ja, dat bestaat http://www.bestelauto.nl/) waar technische gegevens van alle modellen in stonden _/-\o_
Een VW transporter T4 van 2002 is 4,70m voor het korte model en 5,10m voor het lange model.
De korte VW LT van 2002 is ook maar 4,84m, dus dat verschil valt wel mee, maar het voordeel van een klasse groter is ook dat deze ook type`s hebben die meer als 2000kg mogen trekken.
De LT28 max 2000kg, maar de LT35 mag max 2800kg trekken.

Ik weet niet met wat voor luchtgekoelde VW`s TS gaat handelen/werken, maar als er ook busjes als de T1/2/3 vervoerd gaan worden, dan is wat meer trekgewicht niet verkeerd.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 22:26

Bestla

Kvinne

Blind voor een VW transporter gaan. Ik reed een T4 TDI met een aanhanger waarin een 1500 liter watertank stond met een hogedrukreiniger om graffiti weg te spuiten van gevels. Reed prima tot boven de 100km/h.

Roesten deed deze wel, maar dat lag aan al het zuur en bijtende stoffen nodig voor mijn werk. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Bestla op 24-11-2015 07:04 ]

• 911GT2
Ok het lijkt me duidelijk. De T4 is de betere bus (in mijn situatie).
Er is een voorkeur voor de 2.5 boven de 1.9 omdat die wat rustiger loopt en wat betrouwbaarder is.

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 16:22
Totaal geen verstand van bussen o.i.d., dus vergeef mij mijn eventuele domme suggestie, maar hierboven worden ergens, niet heel serieus, dikke Amerikaanse pick-ups genoemd. En op de een of andere manier vind ik een Pick-up een leuke carrosserie vorm, (geen idee waarom, en ik zal er waarschijnlijk nooit een gaan rijden 8)7 )
Maar is een bijvoorbeeld een Mitsubishi L200 o.i.d. geen idee? Veel laadruimte (vaak wel open), en de 2.5 diesel mag ong 2200 Kg trekken en te krijgen met dubbele cabine.

• 911GT2
Minneyar schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:03:
Totaal geen verstand van bussen o.i.d., dus vergeef mij mijn eventuele domme suggestie, maar hierboven worden ergens, niet heel serieus, dikke Amerikaanse pick-ups genoemd. En op de een of andere manier vind ik een Pick-up een leuke carrosserie vorm, (geen idee waarom, en ik zal er waarschijnlijk nooit een gaan rijden 8)7 )
Maar is een bijvoorbeeld een Mitsubishi L200 o.i.d. geen idee? Veel laadruimte (vaak wel open), en de 2.5 diesel mag ong 2200 Kg trekken en te krijgen met dubbele cabine.
Ik ben groot fan van pick-ups. Maar meeste zijn financieel niet haalbaar.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:22
Transit? ik vond de vorige generatie een erg fijne bus :)

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 16:22
911GT2 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:16:
[...]

Dat is dan weer jammer. Ik zat net snel even te kijken, vond er idd maar een in je budget, maar die had een enkele cabine.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

911GT2 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:16:
[...]

Hoe zit dat in Duitsland? Zijn ze daar beter/goedkoper te krijgen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• 911GT2
Uiteindelijk heb ik gekozen om de eis van de dubbele cabine te laten vallen.
Toen werden de mogelijkheden groter.

Uiteindelijk is het een T5 geworden met een 1.9TDI.
De 2.5 is misschien wat sterker. Maar de 1.9 schijnt onverwoestbaar te zijn en voor de veelal Nederlandse ritten sterk genoeg.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1zxtp3s.jpg

Vorige week 1500 km op een dag er op gezet toen ik een auto ben gaan halen in Noord-Duitsland. Dat is zelfs met hefige tegenwind prima bevallen dus al met al een prima keuze.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Nette bus en het wit biedt genoeg mogelijkheden voor reclame!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Nette bus en zeker je als je in VW auto's doet!

Zelf heb ik een Freelander 2 en rijd dagelijks met een kar erachter. Gezien het gewicht van de ladingen wordt er nu uitgekeken naar een Defender. Ruimte voor het gereedschap, 4x4 en lage gearing.

Nu verplaats jij niet zoveel gewicht, maar mijn aanhangwagenboer zei eens dat hij niet begrijpt dat er meer mensen voor een 4x4 kiezen. Die Vito's en Transporters zijn te licht voor het hoge gewicht op de kar.

Iedere Land Rover heeft trouwens een kogeldruk van 150kg, dat is ruim twee keer zoveel dan een gemiddelde personenauto. Dat doet het trekken van een aanhangwagen ook goed.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Mini Poeper schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:35:
Zelf heb ik een Freelander 2 en rijd dagelijks met een kar erachter. Gezien het gewicht van de ladingen wordt er nu uitgekeken naar een Defender. Ruimte voor het gereedschap, 4x4 en lage gearing.
Ik zou dan eerder nog kiezen voor de Discovery 4. Die rijdt een stuk comfortabeler en heeft ook een motor met wat meer vermogen. De huidige Defender heeft ook de Freelander 2 dieselmotor onder de kap. Het rijdt prima, alleen op lange ritten laat de ergonomie te wensen over. En dat zeg ik als liefhebber met ervaring.

Een Discovery 4 kan ook op grijs kenteken gekocht worden en rijdt een stuk fijner. Als je eentje met de SDV6 motor koopt dan kom je niets te kort qua vermogen. Je hebt ook genoeg ruimte achterin en lage gearing. Plus ook nog de terrain response computer net als in je Freelander 2.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

CMD-Snake schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:56:
[...]

Ik zou dan eerder nog kiezen voor de Discovery 4. Die rijdt een stuk comfortabeler en heeft ook een motor met wat meer vermogen. De huidige Defender heeft ook de Freelander 2 dieselmotor onder de kap. Het rijdt prima, alleen op lange ritten laat de ergonomie te wensen over. En dat zeg ik als liefhebber met ervaring.

Een Discovery 4 kan ook op grijs kenteken gekocht worden en rijdt een stuk fijner. Als je eentje met de SDV6 motor koopt dan kom je niets te kort qua vermogen. Je hebt ook genoeg ruimte achterin en lage gearing. Plus ook nog de terrain response computer net als in je Freelander 2.
Dit inderdaad, ik heb in Afrika met een Defender gereden en daar is het helemaal tof voor de foto's maar het is vrij oncomfortabel en de meesten rijden met een armpje uit het raam, niet omdat het tof is maar omdat het anders niet past.

• CMD-Snake
Brilsmurfffje schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:08:
Dit inderdaad, ik heb in Afrika met een Defender gereden en daar is het helemaal tof voor de foto's maar het is vrij oncomfortabel en de meesten rijden met een armpje uit het raam, niet omdat het tof is maar omdat het anders niet past.
De ontbrekende armsteun is nog het minste probleem, alhoewel ik ook zo rond rij als ik een dagje een Defender rij. :+

De Defender is echt een karakterbak, daar niet van. De hele zitpositie in een standaard Defender is niet fijn. De stoel is weinig te verstellen en je hebt een veel te groot stuur in feite. Ik ken wel Defenders waarin ik heel fijn kan zitten, maar vaak hebben mensen daar langere stoelrails gemonteerd en de standaard stoelen zijn vervangen met aftermarket stoelen. Het stuur wordt dan ook vaak vervangen door een sport stuur.

Let ook dat de Defender nu niet meer gemaakt wordt. Land Rover vervult alleen nog openstaande orders. Gevolg is dat de stevige tweedehands prijzen alleen maar steviger worden. Een Discovery 4 is denk ik goedkoper te krijg.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Mijn vaders zaak heeft een tijdje wat Vito's gehad. 1e generatie, zoals al gezegd, roestte als een malle! Van verchroomde wieldoppen tot gewoon de lak, en al binnen een aantal jaar. Tweede generatie hebben ze de meest debiele problemen mee gehad waarvan de ergste was dat de auto op de snelweg rare geluiden begon te maken, ze naar de dichtstbijzijnde dealer reden die concludeerde dat de achteras op knappen stond. Dat was binnen een half jaar, begreep dat de nieuwere beter zijn.

Wij hebben op werk een (verlengde en verhoogde) Transit, oud marine bus. Koste ook rond de 3k, motorisch top, en word aardig afgeragd maar blijft gaan :)

Gabriël AM5

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

CMD-Snake schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:48:
[...]

De ontbrekende armsteun is nog het minste probleem, alhoewel ik ook zo rond rij als ik een dagje een Defender rij. :+

De Defender is echt een karakterbak, daar niet van. De hele zitpositie in een standaard Defender is niet fijn. De stoel is weinig te verstellen en je hebt een veel te groot stuur in feite. Ik ken wel Defenders waarin ik heel fijn kan zitten, maar vaak hebben mensen daar langere stoelrails gemonteerd en de standaard stoelen zijn vervangen met aftermarket stoelen. Het stuur wordt dan ook vaak vervangen door een sport stuur.
Als je dan een karakter bak wilt, neem dan een LandCruiser series 76, dan heb je ook weinig comfort maar is het zaakje wel extreem betrouwbaar.
Let ook dat de Defender nu niet meer gemaakt wordt. Land Rover vervult alleen nog openstaande orders. Gevolg is dat de stevige tweedehands prijzen alleen maar steviger worden. Een Discovery 4 is denk ik goedkoper te krijg.
Sowieso zijn 2de hands discos erg voordelig.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

911GT2 schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:22:
Uiteindelijk heb ik gekozen om de eis van de dubbele cabine te laten vallen.
Toen werden de mogelijkheden groter.

Uiteindelijk is het een T5 geworden met een 1.9TDI.
De 2.5 is misschien wat sterker. Maar de 1.9 schijnt onverwoestbaar te zijn en voor de veelal Nederlandse ritten sterk genoeg.

[afbeelding]

Vorige week 1500 km op een dag er op gezet toen ik een auto ben gaan halen in Noord-Duitsland. Dat is zelfs met hefige tegenwind prima bevallen dus al met al een prima keuze.
Congratz :) De T5 is een goed rijdende bus, heb behoorlijk wat kilometers gereden met de 105pk TDI en de 2.5 130pk. IMO rijdt een T5 niet zozeer als een bus, maar als een grote auto.

Let wel op, de T5 is bijzonder gewild bij het dievengilde, dus hier enkele tips:

- Aan de linkerkant onderaan de voorruit zit in het glas een doorkijk op het chasissnummer. Houdt deze ten aller tijde afgedekt! Het dieventuig besteld op de combi chasissnummer + kenteken een sleutel. Ook bezit dat tuig een kastje dat ze op de OBD stekker aansluiten, dit kastje schakelt de onderbreker uit. Niemand die iets opvallends ziet, ze rijden er zo mee weg.
- Neem bijvoorkeur een bearlock (zie google) of een stuur/pedaalslot
- De OBD stekker, pas de locatie aan (evt. dit laten doen) en plaats ook over deze stekker een slot. Plaats op de oorspronkelijke plaats een dummy stekker (uit een VW op de sloop halen dus) met een lange kabel die je ergens achter wegfrommelt, het moet er natuurlijk op lijken alsof de dummy geen dummy is.

Last but not least, laat je de bus langere tijd stil staan (vakantie bijv.), trek dan de hoofdzekering van de ECU eruit. Als het goed is gaan alle lampjes zonder die zekering normaal branden als je hem op contact zet, alleen zal de bus niet aanslaan. De dief denkt dat-ie een defecte bus probeert te jatten en vertrekt.

Ik kreeg deze tips van iemand die (als ondernemer) electronische storingen in auto's verhelpt, ook een T5 heeft en ook met diefstal van de - toen - één jaar oude T5 te maken heeft gehad. Nou vond hij zijn bus terug op een parkeerplaats bij een (groot) appartementencomplex wat men bleek te gebruiken als afkoel plaats (maw: Alles wat je jat daar parkeren, staat het er 2 of 3 weken later nog, zit er geen GPS apparatuur in), naast zijn bus stonden er nog een aantal gestolen auto's (waaronder veel VAG), hij is voortdurend op zoek naar nieuwe technieken/gereedschappen om auto's te repareren en komt bij die zoektochten ook regelmatig apparatuur tegen die dus veelal door de dieven gebruikt wordt. Zijn bus was uiteraard wel beroofd van een aantal dure gereedschapskasten incl. inhoud en uitlees apparatuur... :/

* Destruction zit met min of meer hetzelfde vraagstuk voor min of meer dezelfde doelgroep en zoekt daar ook nog een goede oplossing voor, een bus ligt voor de hand, een oprijwagen + ambulance is wenselijk maar zo'n ding mag ook niet overal staan (APV)... :P * Destruction maakt nu telkens nog gebruik van iemand die dan even meerijdt, maar in zo'n geval wordt een bus al snel goedkoper.

Oh en BTW, hoe beviel dat verder met zo'n Freelander? :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Goede keuze zo een T5, die kunnen wel overweg met een grote kar:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/9Q7C1qHnT8zCxo5imss5mffPd8ECgabnvpeTRKptWx_ksMoa1kBDIZtBQRpIl4kyYpEHNVh-rjQtqsVF0HBAJLTtU36bETkPJSr4JoA34FxmKBMjO-B0X5e6oitgXWporm_U_AXpJ6ze9fvVPpwioTJsK6kAAoY-xim-RpA60-8Ji9i6ytjG18IRwSscjIX3w9tOs6JHwU2D3oGEjd8xtHVXZK4y3bitJuG415-zMFowzSMEef0cJIzPB0cnSEE9L35Q-cNY6ZeoYHsMxhWjIdusdTDfI_lNtD3z5Qjrq-BRs5CboDkcndbg3BB3NYCWTLB0gVr4DREVNhrnjN5JVubP3wrGGSKxcZsNmTH6Oc1KiVI-EXlSXcrrNY54VI1kuNGtGRULNi06M6UT05qu8coFuoOKAee_K3p9SsEHMjk7u3T2MjnA6OSIOU0ZzPwHLGMNygu1CICTdOwvadj7k45Nuq_Hmvz4jBOudsce0QcrwwtE9etsh3wc-0m2zVTdkPH1-txIO0gg8f9ItizLWryJFRlPpVl6j-tad4XV3mUfspB-b6ZiiWLwMTO35d2fVBNX=w640-h384-no

Dit een leen busje dat ik mee had, gewoon de minst krachtige 1.9 tdi versie met 5 bak.
Niet echt heel snel maar ook dat reed perfect met de grote (zeer zeker niet lege) aanhanger.

Dit was mijn vaste bus:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/4acmJ014pcJFZ60CPIjNo_UHwMt3W8sAJdc84Sk0hZB29JfviCsn0R6PTpz2-HXZBAvYEIuKOSpEkTu1FUlAWb5LPvnCsf8O_Cbxc3cqj5mjYUSj7TQ_4VWJLxqf6e3sClIrj4hJFo5uxfbeb1cthDgBGv55omWjq3HNV59OlcX1spTowKecjViW8aW0UxQZa_8AgKCpoNQhVnR7KNVA2q-Mch16-caky-IUytOgrYE5Hd5qh7ppPM9oha_xEprkkPR7PvXzQQTEHwmx90cVpktU2Cq_lJG6hDlQLA_rXWHqO2951zZA8vfXnVLMsu0o1mVkqcJ7a8lU6VLahrHkXnagbobwI8W5srpE3zwlp3Dc3l9L9Pe-uaGsPStdztwqlM2bxMgloJKseUCyW9UGH5WUUOQ1An7P0nFxEjWBc_TkSrd2PF8vm-lL-IrwjlxaDYf4NM6qMEsjCOYbERvyw67_3qZUd1DN48DuB0bdznWaUbmzxueTioukct0JnjJ7Fz5Paz1UFSJYq5AOfbfKqWLOgkG0pC45pWbz8UWbI3hlH2woQAhMOdi8EYi-2cA6EKdk=w640-h384-no
Daar paste best wel wat zooi in (ja ik weet het opruimen hoort er ook bij, maar als excuus dit was na 1 week van huis te zijn geweest voor een groot project)
Mijn eerste vaste bus was een 2.5 TDI de 130 pk uitvoering met de 5 cilinder. Dat reed echt super, altijd genoeg koppel en toch wel een leuke sound die 5 cilinders. Alhoewel het wel een knikkerbak blijft die pomp verstuiver.
Laatste bus net voor mijn vertrek bij die werkgever was de nieuwe 2.0 TDI met 140 pk. Voor mijn gevoel niet heel veel sneller/krachtiger dan de voorganger. Wel weer een iets moderner interieur maar ook dat was puur wat kleine aanpassingen.

Maar in de 5 jaar dat ik met die T5's heb gereden heeft alleen de laatste nieuwe me 1 keer laten staan met een lege accu, lang leve de niet uitschakelbare dagrij verlichting als de sleutels in het contact zitten. :(
Die 5 pitter ging altijd ook met ruim 3 ton aan aanhanger er achter wat het totale trein gewicht ruim 5,5 ton maakte (nee dat mag hij niet trekken ook dat weet ik). Maar het rolde wel en gaf geen krimp.

• CMD-Snake
Brilsmurfffje schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:59:
Als je dan een karakter bak wilt, neem dan een LandCruiser series 76, dan heb je ook weinig comfort maar is het zaakje wel extreem betrouwbaar.
Heiligschennis! :P

Landcruisers zijn overigens ook wel goede trekkers, ze zijn in Nederland alleen relatief zeldzaam.
Sowieso zijn 2de hands discos erg voordelig.
De Discovery 2 is ook een goede koop. Ze mankeren relatief weinig en de Td5 dieselmotor is enorm betrouwbaar tot hoge km-standen. Als je een Discovery 3 wil moet je de vroege modellen overslaan. Die willen nog wel eens (dure) kuren hebben. De late exemplaren of de vroege Discovery 4's zijn een stuk beter.

Eventueel kan je ook kiezen voor een Range Rover Sport, dat is in feite een Discovery in vermomming. Ze zijn wel wat flashy, dat wel.
Destruction schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:26:
Freelander 1 is een goede auto in mijn ervaring. De 1.8 benzine moet je vermijden, maar gezien het trekgewicht wat de TS noemt reed hij of een Td4 of een V6 exemplaar. De Td4 met automaat rijdt heerlijk. De V6 ook en die doet ook wonderen als je Freebees o.i.d. spaart. :+

Als je een Freelander 1 neemt zou ik zeggen eigenlijk alleen Td4 modellen bekijken.

• 911GT2
[...]

Dat is echt de duurste auto die ik gehad heb in onderhoud. Ik zou echt nooit meer een Freelander (of LaRo for that matter) kopen. Misschien had ik een verkeerde maar ik heb in een jaar tijd vervangen:
  • Uitlaat (vanaf het spruitstuk)
  • Koppakking (incl vlakken van de koppen)
  • Accu
  • modules van de centrale vergrendeling (2x)
  • Startmotor
  • Rheostat
Op een gegeven moment durf je gewoon niet meer te ruiden met zo'n auto omdat je bang bent wat het volgende zal zijn.
CMD-Snake schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:17:

Freelander 1 is een goede auto in mijn ervaring. De 1.8 benzine moet je vermijden, maar gezien het trekgewicht wat de TS noemt reed hij of een Td4 of een V6 exemplaar. De Td4 met automaat rijdt heerlijk. De V6 ook en die doet ook wonderen als je Freebees o.i.d. spaart. :+

Als je een Freelander 1 neemt zou ik zeggen eigenlijk alleen Td4 modellen bekijken.
Nee hoor ik had gewoon een 1.8 en die mocht tot 2000 kg trekken :Y)

[ Voor 27% gewijzigd door 911GT2 op 05-01-2016 13:57 ]

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
- Aan de linkerkant onderaan de voorruit zit in het glas een doorkijk op het chasissnummer. Houdt deze ten aller tijde afgedekt! Het dieventuig besteld op de combi chasissnummer + kenteken een sleutel. Ook bezit dat tuig een kastje dat ze op de OBD stekker aansluiten, dit kastje schakelt de onderbreker uit. Niemand die iets opvallends ziet, ze rijden er zo mee weg.
Is dat niet het probleem van elke modere auto? chassisnummer is immers al jaar en dag gewoon zichtbaar onder de voorruit?

Wat betreft de sleutels bestellen; dat schijnt vooral door beroepscriminelen uit bepaalde landen te zijn. in nederland bestel je niet zomaar 'even' een paar sleutels.

[ Voor 12% gewijzigd door RodeStabilo op 05-01-2016 14:05 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Nu de grenzen met landen als Roemenië e.d. open zijn is dat ineens niet zo'n probleem meer. Net als die bendes die airbags, Xenon-koplampen en katalysatoren jatten :( Dagje shoppen in NL en weer naar huis met de buit.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 05-01-2016 14:13 ]

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 11:41
ThinkPadd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:12:
Nu de grenzen met landen als Roemenië e.d. open zijn is dat ineens niet zo'n probleem meer. Net als die bendes die airbags, Xenon-koplampen en katalysatoren jatten :( Dagje shoppen in NL en weer naar huis met de buit.
Dit, en dan vergeet je voor t gemak het navigatiesysteem even dat je vaak in Golfjes en Passat ziet (RNS 510). Ding is bij m'n schoonouders ook uit de Passat gehaald, en op een kapot raampje na, was er niks beschadigd. Verzekeringsagent zei dat het min of meer niet de vraag was of t gejat ging worden maar wanneer.

Alle anti-diefstal maatregelen die hierboven genoemd zijn in combinatie zijn in mijn ogen overkill, als ze m willen hebben nemen ze m toch wel mee. Beetje preventie kan nooit kwaad, maar het is helaas een strijd tussen jou en andere bezitters van soortgelijke voertuigen (als in de eenvoudigste is de klos), en niet een strijd tussen jou en t dievengilde.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:23

TommyGun

Stik er maar in!

Friespeuk schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:01:
[...]

Is dat niet het probleem van elke modere auto? chassisnummer is immers al jaar en dag gewoon zichtbaar onder de voorruit?
Ja inderdaad, ik heb nog nooit gehoord dat iemand dat afdekte :?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• CMD-Snake
911GT2 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:55:
Nee hoor ik had gewoon een 1.8 en die mocht tot 2000 kg trekken :Y)
De Freelander 1 met 1.8 motor is niet een aanrader, inderdaad. Maar de Td4 diesel versie is erg prettig en betrouwbaar.

Freelander 2 is een wereld van verschil, daar heb ik nog geen slechte verhalen over gehoord.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Friespeuk schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:01:
[...]

Wat betreft de sleutels bestellen; dat schijnt vooral door beroepscriminelen uit bepaalde landen te zijn. in nederland bestel je niet zomaar 'even' een paar sleutels.
Bij VAG auto's is dat dus wel een probleem. Niet alleen de Transporter, ook de Caddy en Touran word op die manier gestolen. Zoals we van PON gewend zijn ontkennen zij dit in alle toonaarden.

Als ik een T5 zou kopen zou ik overigens alle maatregelen die ik noem nemen, en ook in die combinatie. Zoals eerder terecht opgemerkt, het gaat hun om de easy steal. Als jouw bus niet of nauwelijks in beweging te krijgen is en die van de buurman wel, dan pakken ze die van de buurman.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Destruction schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:33:
[...]

Bij VAG auto's is dat dus wel een probleem. Niet alleen de Transporter, ook de Caddy en Touran word op die manier gestolen. Zoals we van PON gewend zijn ontkennen zij dit in alle toonaarden.
Alsof Mercedes of BMW zullen bekennen dat het bij hun auto's net zo makkelijk gaat.
Pagina: 1