Goedemiddag allen,
Voor een systeempje ben ik even aan het worstelen tussen twee keuzes.
Zoals het topic al zegt wordt het de AMD R9 380 of de Nvidia GTX 960.
Welke specifieke kaart is voor mij even niet de discussie, als het maar tussen de €200 en €250 is.
+ de 380 lijkt qua prestaties ruim 17% (!!!) sneller (zie: UserBenchmark)
- de 380 verbruikt meer
- de 380 wordt daardoor ook warmer
- de 380-koeler maakt daardoor meer lawaai (klopt dat laatste? ervaringsdeskundigen hier?)
? Klopt het dat de 380 maar één video-out ondersteund? Bij alle 960 kaarten zie ik twee HDMI-uitgangen, maar bij alle 380 zie ik er maar één. Weten jullie het antwoord?
Vooral over dit laatste punt (waar ik dus het antwoord niet op weet) vind ik wel erg belangrijk. Nu sluit ik niet altijd twee schermen aan, maar vind het toch wel erg prettig als dit mogelijk is.
Voor een systeempje ben ik even aan het worstelen tussen twee keuzes.
Zoals het topic al zegt wordt het de AMD R9 380 of de Nvidia GTX 960.
Welke specifieke kaart is voor mij even niet de discussie, als het maar tussen de €200 en €250 is.
+ de 380 lijkt qua prestaties ruim 17% (!!!) sneller (zie: UserBenchmark)
- de 380 verbruikt meer
- de 380 wordt daardoor ook warmer
- de 380-koeler maakt daardoor meer lawaai (klopt dat laatste? ervaringsdeskundigen hier?)
? Klopt het dat de 380 maar één video-out ondersteund? Bij alle 960 kaarten zie ik twee HDMI-uitgangen, maar bij alle 380 zie ik er maar één. Weten jullie het antwoord?
Vooral over dit laatste punt (waar ik dus het antwoord niet op weet) vind ik wel erg belangrijk. Nu sluit ik niet altijd twee schermen aan, maar vind het toch wel erg prettig als dit mogelijk is.