Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UDH/4K high-end laptop

Pagina: 1
Acties:

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:54
Wat ga je met je laptop doen?
Word gebruikt voor (web)development, virtual machines, foto bewerking, photoshop/illustrator, misschien wat games maar hoeft niet echt rekening mee gehouden te worden. Een dedicated kaart zou dan leuk zijn, maar dat hebben de meeste laptops wel.

Wat is je budget?
Budget is minder belangrijk, ben opzoek naar iets wat volledig aansluiten op mijn wensen, maar blijkt erg lastig, maar houd voor nu 3.000 euro aan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Mobiliteit is niet echt belangrijk, zal soms op locatie gebruikt worden bij klanten. Voornamelijk thuis in de avonduren, zoek dus wel een volwaardige desktop replacement.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vind de bouwkwaliteit van Dell altijd erg goed. Acer vind ik (vroeger i.i.g.) plastice rommel, evenals MSI wat vroeger niet ju van het was, nu wel?

Eisen/wensen
- Skylake
- UHD / 4k
- 16 gb memory
- PCI / M2 ssd
- 17 inch (pre) dan wel 15 inch met numpad
- Optische drive (pre), maar volgens mij zit dit nergens echt meer in

Ik merk dat de 17 inch markt erg summier is en dan vooral betreft UHD/4K, is deze markt aan het “uitsterven”?
Zijn er mensen met goede redenen om niet voor 17 inch te kiezen? Mijn idee erachter is dat op 4K resolutie alles net iets beter/groter te zien is :).

Wat ik zelf al gevonden heb.

15 inch

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell XPS 15 9550 (CNX5504)€ 0,-€ 0,-

+ Mooi strak design, degelijkheid
- Geen numpad
- Geen optische drive

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Inspiron 15-7559 (CN95703)€ 0,-€ 0,-

+ Mooi strak design
+ Numpad
- Nog niet leverbaar
- Geen optische drive

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Gaming Series GS60 6QE-029NL€ 2.129,05€ 2.129,05

+ Numpad
- Ben niet zo’n fan van MSI, maar ziet er qua specs e.d. wel goed uit
- Geen optische drive

17 inch

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Alienware 17 (2015) N00AW17R302€ 0,-€ 0,-

* In de priewatch staat gewoon HD, maar met een upgrade kan dezse naar UHD
+ Alles aan boord wat ik wil
- Lelijk gaming design
- Geen optische drive

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire VN7-592G-75TH€ 1.999,-€ 1.999,-

- Ben niet zo’n fan van Acer
- Geen optische drive

Asus N752VX / N552VX
- Maar 1 usb poort aan de linkerkant

Ik zou een laptop bij BTO kunnen samenstellen, maar heb hier niet zoveel vertrouwen in.
Dat je 7 euro moet bijbetalen voor andere betere koelpasta vind ik al raar, doe dit gewoon standaard indien nodig. Krijgt opzich wel allemaal goede recensies, dus misschien is het toch nog een optie.

Zie ik laptops met mijn eisenlijst over het hoofd?
Wat denken jullie met 15/17 inch mbt mijn argument?

Alvast bedankt :).

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-11 18:29
Toevallig stond er net een artikel op tweakers over de nieuwe modellen van asus. hier wat specs over de n552:
https://www.asus.com/Notebooks/N552VX/specifications/

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik ga dit even volgen, want ik wil voor hbo-ict precies hetzelfde hebben. De dell inspiron zou volgens dell binnen 2 weken op de markt komen. ( ze hadden leverings problemen) waarom wil je graag een dvd drive?

• S_tef
evanraalte schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:41:
Toevallig stond er net een artikel op tweakers over de nieuwe modellen van asus. hier wat specs over de n552:
https://www.asus.com/Notebooks/N552VX/specifications/
Ziet er goed uit!
Iets mindere specs dan de Alienware, maar wellicht ook een stuk goedkoper.
Wat ik wel weer minder vind is dat hij volgens mij maar 1 usb 3.0 aan de linkerkant heeft.

Ben benieuwd wanneer hij leverbaar is, ik zet hem in de TS.
johanneslol schreef op maandag 23 november 2015 @ 23:16:
Ik ga dit even volgen, want ik wil voor hbo-ict precies hetzelfde hebben. De dell inspiron zou volgens dell binnen 2 weken op de markt komen. ( ze hadden leverings problemen) waarom wil je graag een dvd drive?
Waarom geen dvd drive :)? Is niet perse noodzakelijk, maar wel handig als hij die heeft. In een desktop duw je hem ook nog altijd toch ;).
Zal niet vaak zijn dat je nog een cd/dvd gebruikt, maar voor die keren dat is het wel handig.

[ Voor 34% gewijzigd door S_tef op 24-11-2015 12:11 ]

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 11:54
S_tef schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:07:
[...]

Ziet er goed uit!
Iets mindere specs dan de Alienware, maar wellicht ook een stuk goedkoper.
Wat ik wel weer minder vind is dat hij volgens mij maar 1 usb 3.0 aan de linkerkant heeft.

Ben benieuwd wanneer hij leverbaar is, ik zet hem in de TS.
Al is naar een Barebone gekeken? die kan je zelf bij elkaar klikken en dus naar wens samenstellen.

Bijvoorbeeld de P650RG van Clevo met een GTX-980m uiteraard is er ook een 970m variant van deze laptop, het betreft hier wel 15,6" laptops
http://www.laptopplus.nl/...nch-clevo-p650rg-gtx-980m

De P650RE
http://www.laptopplus.nl/...ch-clevo-p650re6-gtx-970m

De vraag is natuurlijk welke games wil je kunnen spelen? en ben je dan bereid om een stap terug te zetten in grafische kwaliteit?

Houd er wel rekening mee dat je de Clevo schermen achteraf moet kalibreren als je perfecte kleurwaardes wilt bereiken, de schermen zijn namelijk vanuit de fabriek niet perfect afgesteld (Ik als die hard gamer heb er geen last van, echter kan ik me voorstellen dat voor iemand die met Foto/Video bewerking werkt dit wel belangrijk is)

EDIT: Hmm dacht altijd dat de 670 en 650 dezelfde opties hadden, maar een UHD scherm is blijkbaar alleen beschikbaar voor de 15,6"(650) variant en niet de 17,3"(670), links aangepast naar de 15,6" variant.

[ Voor 16% gewijzigd door Azerion op 24-11-2015 12:31 ]

• S_tef
Ja zoals ik al zei, op de BTO.

Je kunt daar de XBOOK 17CL80 met UHD scherm samenstellen
https://www.bto.eu/bto-x-book-17cl80.html

Alleen ziet eruit als een groot/dik loch apparaat, ja je kunt er alles in samenstellen. Maar het ziet er een beetje lomp uit. Weet niet hoelang deze winkels al mee draaien, maar vroeger had je XODD, die zijn uiteindelijk failliet gegaan.
Daarbij ook lastig om echt serieuze recensies te vinden voor deze laptops, zijn meestal erg algemeen. Komt natuurlijk ook doordat elke laptop een andere configuratie heeft.

Bij BTO kom ik op ongeveer dezelfde prijs (net iets hoger) als bij Alienware uit met dezelfde specs.
Dan verkies ik een Alienware boven BTO denk ik.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
pricewatch: Acer Aspire VN7-592G-717P

Deze heeft een cinema 4k scherm een i7 en gtx 960m gpu en is niet gigantisch. Alleen wel een 15,6" scherm en geen cd drive. Ik heb zelf een tijd een acer gehad en ik ben heel erg te spreken over de kwaliteit.
Wat vind je van een macbook? Voor dit bedrag heb je een super macbook en aangezien je veel begint over bouwkwaliteit kan ik een macbook alleen maar aanraden.

pricewatch: Apple MacBook Pro 15,4" Retina (2015) 2,5GHz 512GB

Prachtig retina scherm en als het nodig is kan je er ook nog een cd drive aanhangen. Ze zijn tevens ook erg waardevast een macbook van 3 jaar oud scheelt nog steeds weinig met de nieuwprijs toen.

[ Voor 6% gewijzigd door NO_Excuses op 24-11-2015 13:53 ]

• S_tef
Ik heb juist wat mindere ervaringen met Acer, misschien is het tegenwoordig niet meer zo. Maar vroeger behoorde het meen ik in elk geval tot de budget markt. Daarbij, gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar een 17 inch.

Ik heb al een Macbook wat ik voor bepaalde doeleinden gebruik, maar ik ben gewoon geen Mac gebruiker.
Qua bouwkwaliteit e.d. zijn ze inderdaad top, maar ben opzoek naar een Windows laptop.

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 11:54
S_tef schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:23:
Ja zoals ik al zei, op de BTO.

Je kunt daar de XBOOK 17CL80 met UHD scherm samenstellen
https://www.bto.eu/bto-x-book-17cl80.html

Alleen ziet eruit als een groot/dik loch apparaat, ja je kunt er alles in samenstellen. Maar het ziet er een beetje lomp uit. Weet niet hoelang deze winkels al mee draaien, maar vroeger had je XODD, die zijn uiteindelijk failliet gegaan.
Daarbij ook lastig om echt serieuze recensies te vinden voor deze laptops, zijn meestal erg algemeen. Komt natuurlijk ook doordat elke laptop een andere configuratie heeft.

Bij BTO kom ik op ongeveer dezelfde prijs (net iets hoger) als bij Alienware uit met dezelfde specs.
Dan verkies ik een Alienware boven BTO denk ik.
Dat betreffende model weegt ook bijna 5KG, de door mij gelinkte modellen zijn 2,5kg, BTO bied helaas niet het 2,5KG model met een UHD scherm, kans dat ze dat over enkele weken wel doen.

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 03:50

Urk

Ik ben precies op zoek naar iets vergelijkbaars voor mijn werk, ben een zware gebruiker. Photoshop, VM's web ontwikkeling en veel tabs open in verschillende browsers.

In mijn optiek is een goede optie de zeer recent gelanceerde (half november 2015) de 15" Dell Precision 5510 (met InfinityEdge display) of de 17" Dell Precision 7710 (tot 64GB geheugen! :9 maar wel ruim 3 kg zwaar).
Ik kan alleen nog niet duidelijk vinden of deze laptops ook met een mat scherm geleverd kunnen worden maar als Dell partner ben ik binnenkort op een Dell event begin december en zal ik deze systemen waarschijnlijk kunnen zien en testen. Ik zal hier nog even posten wat de opties hieromtrendt zullen zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Urk op 30-11-2015 01:26 ]

• S_tef
Gelukkig ben ik dus niet de enige met deze requirements :).

Jammere van de Precision laptops vind ik de Firepro/Quadro kaarten, hier heb ik niets aan en vind ik dus zonde van het geld.

Het gewicht maakt me niet zoveel uit.

• Urk

Urk

S_tef schreef op maandag 30 november 2015 @ 09:15:
Gelukkig ben ik dus niet de enige met deze requirements :).

Jammere van de Precision laptops vind ik de Firepro/Quadro kaarten, hier heb ik niets aan en vind ik dus zonde van het geld.

Het gewicht maakt me niet zoveel uit.
Nee, haha inderdaad. Ik voel me ook altijd al zo alleen staan ;)

Ja, het zijn ISV certified systemen die vaak voor AutoCAD en 3D doeleinden worden gebruikt, vandaar de Quadro kaarten. Volgens mij -maar dat zou ik uit moeten zoeken- niet bestellen zonder FirePro of Quadro.
Zoek jij dan eigenlijk meer een gaming laptop met een gaming videokaart?

• S_tef
Ja zijn inderdaad voor CAD/3D toepassingen.
Hoef geen high-end gaming kaart, maar ga hem niet gebruiken voor CAD/3D dus vind het zonde om dan een laptop met zon kaart te kopen. Jij dus wel?

Verwijderd

Onlangs heb ik een MSI GE72 6QD Apache Pro aangeschaft. Wat betreft specificaties niet wat jij zoekt (geen SSD, geen 4K scherm), maar ik kan wel wat zeggen over de bouwkwaliteit en daar is niets mis mee. Wat dat betreft ben ik een schaamteloze perfectionist.

Met jouw budget kan je zelfs een MSI uit een duurdere serie aanschaffen (GS/GT), dus het kan haast niet dat de bouwkwaliteit dan slechter wordt.

De kans dat je een toestel met fabrieksfouten geleverd krijgt heb je bij elke fabrikant. Overigens heb ik voorheen altijd Dells gehad, en ik (dacht) altijd dat dat goede kwaliteit was. Nu ik een MSI heb weet ik pas wat ik heb gemist.

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 12:46
Die Dell Alienware vindt ik wel de vetste van je shortlist.

Maar als ik dat budget zou hebben zou ik eerder voor deze gaan:

MSI Gaming Series GS70 6QE-012NL
pricewatch: MSI Gaming Series GS70 6QE-012NL

Weegt 2.7kg, heeft een 17.3" scherm en alle specs die je wilt, behalve dan de 4k resolutie (is "maar" 1080p).

• S_tef
Ik heb niet voor niets zon budget en de UHD resolutie is dan ook een echte must.

Verwijderd

Hoi,
Ik ben een tijd bezig aan het zoeken van een high-end notebook. Wat denken jullie van de volgende opstelling? Budget in dit geval speelt geen rol. Is deze opstelling 'over-kill'? Wat denk je hierover van 'future proofing'?
Deze BTO' r wordt gebruikt namelijk voor video-/fotobewerking, gaming (intens), Blu-ray films bekijken (trouwens, deze notebook heeft geen optische speler, moet extern) en MS Office programmeren.

BTO X•BOOK 17CL80 - NVIDIA GeForce SLI - 4K IPS NOTEBOOK (€7.216,00 incl. btw)

Gegevens 17CL80:
  •  17.3" mat Ultra HD IPS-scherm met 2x GeForce GTX 980M 8GB in SLI
  •  Intel® Core™ i7-6700K Processor (8M Cache, up to 4.20 GHz) - quad-core - 91 Watt
  •  4x 16GB DDR4L (2133MHz), Crucial Performance - total 64GB
  •  2x 512GB Samsung 950 Pro Solid State (SSD) Disk, M.2 (PCI-Express x4)
  •  2x 2000GB (2TB) Samsung 850 EVO Solid State Disk, 2.5 inch SSD
  •  De M.2 SSD's worden in RAID 0 gezet (striping)
  •  Bigfoot Killer Wireless-AC 1535 M.2 (802.11ac 2.4/5GHz, 867Mbps) + Bluetooth 4.1
  •  Verlicht QWERTY-toetsenbord (Nederlands) voor de CL78- of CL80-serie
  •  Windows 10 Pro 64-bit UK (pakket incl. installatie)
  •  Office 2016 voor Thuisgebruik en Zelfstandigen UK (1PC / 1 gebr)
  •  3 jaar Pick-up & Return garantie
  •  Dicota Multi Giant 18-21" draagtas inclusief USB mini-muis, muismat, stereo oordopjes en reinigingsdoek
Total kost: 7.216,00 incl. btw (as of 7-dec-2015)

Ben benieuwd wat jullie mening is.
Tot kijk,
Ed

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Volgens mij is een laptop van € 7000 altijd overkill, ongeacht waarvoor je hem gebruiken wilt. Voor dat geld koop je ook 4 of 5 normale laptops of pc's die ook heel goed en zeer geschikt zijn. Bovendien kan je die met jouw budget dan elke paar jaar upgraden of vervangen, zodat je veel langer up to date bent en er dus ook veel langer plezier van hebt. Als je je geld zomaar weg wilt smijten, moet je het natuurlijk zelf weten.

[ Voor 23% gewijzigd door Jorgen op 07-12-2015 09:29 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• S_tef
Jou configuratie lijkt me ook zwaar overkill, maar misschien kun je beter je eigen topic openen.

Ik heb helaas nog steeds niet gevonden wat ik zoek.

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:58
S_tef schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:52:
Jou configuratie lijkt me ook zwaar overkill, maar misschien kun je beter je eigen topic openen.

Ik heb helaas nog steeds niet gevonden wat ik zoek.
Zijn op dit moment nog weinig laptops die 4K echt hebben. Kon er zelfs maar 1 vinden buiten de custom builds en dat was die van Acer.

als 4K echt een must is zul je misschien even moeten wachten! Begin volgend jaar komen er vaak nieuwe reeksen uit en met een beetje mazzel zit daar tussen wat je zoekt

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• S_tef
Er zijn er toch wel een stuk of 10 hoor.
Maar meeste zijn 13 of 15 inch, 17 inch nauwelijks.

Ik denk inderdaad dat ik nog even moet wachten, hopende op een XPS 17 ofzo.
Maarja, wat is "even" he, haha

• ruderik
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11 16:49
Goed topic!
Ben al weken aan het speuren naar een waardige vervanger voor mijn XPS-17 L702x, en ook 17" UHD (zonder concessies).
Zoals het er nu naar uitziet wordt het wachten op een eventuele nieuwe XPS-17...

Ben erg benieuwd of Urk nog iets gezien/gehoord heeft op het Dell event...
Urk schreef op maandag 30 november 2015 @ 01:24:
... maar als Dell partner ben ik binnenkort op een Dell event begin december en zal ik deze systemen waarschijnlijk kunnen zien en testen. Ik zal hier nog even posten wat de opties hieromtrendt zullen zijn.

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:45

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Lenovo P70, 17" met 4K http://shop.lenovo.com/us/en/laptops/thinkpad/p-series/p70/

Bepaald niet gratis, natuurlijk.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• ruderik
Mooi apparaat die P70, jammer van die quadro video kaarten, daar wilde ik het geld nou net niet aan uitgeven.
Met mijn eisenpakketje (16Gb, SSD NVMe, UHD) zit ik al snel op > €3000,- op de Nederlandse Lenovo site.
Toch bedankt voor de tip, Lenovo had ik nog niet bekeken.

• S_tef
Vind het ook jammer van die Quadro kaarten, daar heb ik niets aan.

Heb inmiddels de Alienware met UHD scherm hier thuis gehad maar weer terug gestuurd.
Design vond ik in werkelijkheid toch veel storender dan op de foto. Je kunt zeggen het gaat om de inhoud maar voor een apparaat van 3k verwacht ik toch wel volledige aansluiting op mijn wensen.

Ben benieuwd wanneer de Asus N752 uitkomt, die lijkt perfect aan te sluiten :).

• Urk

Urk

ruderik schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:14:
Zoals het er nu naar uitziet wordt het wachten op een eventuele nieuwe XPS-17...
[...]
Ik denk niet dat die er ooit zal komen... op de Dell Solutions Tour in Utrecht heb ik er onlangs niets over gehoord.
ruderik schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:14:
Ben erg benieuwd of Urk nog iets gezien/gehoord heeft op het Dell event...
[...]
Ja, zeker! Was een interessante dag en kijkje gekregen in nieuwe systemen welke binnenkort zullen verschijnen. De XPS15 lijkt niet leverbaar met een 4K/UHD display zonder touch, evenals de Dell Precision 5510, ultrabook met InfinityEdge display is ook beschikbaar met een 4K UHD scherm maar helaas altijd glanzend en dus met touch.
Er is wel een mat scherm in deze laptop beschikbaar op een 1920x1080 resolutie.
Ik heb op een stand even gespeeld met dit systeem. evenals vrijwel de eerste Dell Precision 7710.

De Dell Precision 7710 voldoet volgens mij aan bijna ;) al jouw eisen en wensen, behalve dat hij alleen leverbaar is met professionele NVidia Quadro of AMD Firepro kaarten, de volgende kaarten zijn beschikbaar:
  • AMD FirePro™ W7170M, 4 GB GDDR5
  • AMD FirePro™ W5170M, 2 GB GDDR5 (minimale optie)
  • Nvidia® Quadro® M3000M met 4 GB GDDR5
  • Nvidia® Quadro® M4000M met 4 GB GDDR5
  • Nvidia® Quadro® M5000M, 8 GB GDDR5
Verder is dit systeem leverbaar met een mobiele Intel XEON processor of een Intel Core i5/i7 en maximaal 64GB DDR4 geheugen EN leverbaar met een mat 4K (3.840x2.160) scherm zonder touch (100% Adobe color gamma) :P
Ook zoals in jouw eisen/wensenpakket is het dus een 17,3" scherm, mogelijkheid voor PCIe M2 SSD's (dell levert ze in 2 varianten, gewoon en krachtig, ben er nog niet achter wat daar het verschil exact tussen is maar op de stand vertelde de Precision expert dat de krachtige bijv van Samsung afkomsting is en beste performance biedt.
Tot slot ook mogelijk met extra HDD/SSD's, RAID configuraties. Vanaf januari 2016 ook leverbaar met Thunderbolt 3. Ik dacht eerst dat optische drive ook mogelijk was maar helaas lijkt het daar toch niet op, hoewel er ruimte genoeg voor is. Wat betreft optische drive adivseer ik gewoon voor 2 tientjes een externe DVD brander te kopen.
Ook heeft de 7710 een numeriek toetsenbord.
Ik heb de 7710 op het Dell event wel even vast gehad en kort mee gewerkt maar het is wel een bakbeest en weegt > 3,4kg.
Er is ook nog een 15" variant die meer config opties heeft als de Ultrabook versie (5510).

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.

Na meer nadenken denk ik dat ik voor mezelf toch ga voor de Precision 5510 of Precision 7510 (beide 15" maar wel in combinatie met een extern groot scherm).
De Precision 7510 heeft vaste docking opties, de 5510 heeft binnenkort volgens mij ook draadloze en thunderbolt docking.

[ Voor 4% gewijzigd door Urk op 03-01-2016 02:47 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat ik me nu afvraag is of de gebruikte videokaarten (niet de professionele, maar die voor consumenten) nu wel al dat moois voldoende kunnen aansturen. In veel 15" en 17" laptops vind je een 950m of 960m en bij uitzondering een 965m. Zijn die eigenlijk wel krachtig genoeg voor een QHD / 4k / UHD scherm? (En voor welke taken wel/niet?)

Acer (VN7-serie) en Asus (komende N552-serie en N752-serie) hebben een aantal modellen met snelle Skylakeprocessors; vlotte m.2 / PCIe SSD's en mooie QHD / 4k / UHD schermen. Alleen steeds weer die 950m en 960m. Als ik het op Notebookcheck goed lees, dan zijn dit geen verkeerde videokaarten, maar missen ze toch wat aan kracht. De reacties die ik hier en daar voorbij zie komen, gaan vooral over een mooi scherm zónder de power om er wat mee te doen.

Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• archi_wouter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-11-2020

archi_wouter

Weebee

Die kaarten zijn voldoende om lichte dingen mee te doen, een mooi scherm kan ook zijn om fotos te bekijken, maar zodra er gegamed wordt zijn die niet voldoende, zelfs veel desktopkaarten hebben moeite met 4K...

Form follows whatever the f*ck I want

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:34

3DDude

I void warranty's

Waarom niet een clevo model?
https://www.laptopplus.nl...ch-clevo-p650re6-gtx-970m

Ik heb deze gezien bij iemand op een lan party, zit gewoon de skylake i7 6700HQ processor in, en je kan hierbij de optie voor een 3K scherm aanvinken (Panasonic VTX16T020G00 15.6" Matte 3K IPS LED Widescreen (2880x1620) (Meerprijs € 182,90)). Dit zag er zeer netjes uit, hij had de eerste in NL zei die :).

Deze zijn ook nog relatief goedkoop; en bied vollop de mogelijkheid om zelf los nog het een en ander aan te schaffen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door 3DDude op 03-01-2016 10:10 ]

Be nice, You Assholes :)

• ruderik
Goede suggestie, alleen is er geen UHD scherm beschikbaar en het 3K scherm alleen op de 15.6" versie, 17" gaat tot HD. Verder wel fraai configureerbaar.

• S_tef
Zoals ik in mijn TS al schreef:
Ik zou een laptop bij BTO kunnen samenstellen, maar heb hier niet zoveel vertrouwen in.
Dat je 7 euro moet bijbetalen voor andere betere koelpasta vind ik al raar, doe dit gewoon standaard indien nodig. Krijgt opzich wel allemaal goede recensies, dus misschien is het toch nog een optie.
Daarbij vind ik BTO/Laptopplus erg lomp qua design. Als ik kijk naar een Dell XPS of Asus N752 ziet dit er toch een stuk fraaier uit.

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 14:49

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
S_tef schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:14:
Zoals ik in mijn TS al schreef:

[...]

Daarbij vind ik BTO/Laptopplus erg lomp qua design. Als ik kijk naar een Dell XPS of Asus N752 ziet dit er toch een stuk fraaier uit.
Mag ik vragen met welk model je het vergelijkt? Er zit natuurlijk altijd een 'smaakverschil' in :)

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

• S_tef
Jullie hebben geen 4k model?
BTO wel: https://www.bto.eu/bto-x-book-17cl80.html

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 14:49

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Dat is inderdaad wel een robuust apparaat. (wij leveren hem ook overigens, maar dat terzijde).

Dit specifieke model heeft dan natuurlijk wel:

- Desktop processor
- Gtx 970m of hoger en sli mogelijk
- Tot 64GB ram
- Meerde SSD en HDD aansluitingen

Als je dat afzet tegen een Asus N752 is het dus wel verklaarbaar waarom deze wat 'robuuster' zou moeten zijn. Hoe meer erin kan, hoe beter hij in zijn 'jasje' moet zitten voor een geschikte koeling.

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

• S_tef
Ja dat zijn ook allemaal eigenschappen wat wellicht net een stap tever gaat, maar dat is de emigste met 4K scherm.
Pagina: 1