Voeding goeg genoeg?

Pagina: 1
Acties:

• faithel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik heb een computer zelf samengesteld met wat hulp van vrienden maar ik twijfel erg of de voeding wel voldoende is. gallery: faithel hier is de lijst met onderdelen zouden jullie mij kunnen helpen

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Neem dit topic eens door, allerlei prachtige informatie over de vraag die je stelt, leer je er ook nog wat van :) Voeding advies en informatie topic - Deel 31

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je voeding is enorme overkill voor dat systeem, je bent al voorzien met 350-450w a la:

pricewatch: Cooler Master GM G450M
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W

Verder heb je een Z chipset gekozen (overclock chipset) in combinatie met een non-k processor (niet overclockbaar). Je kan dus óf een K versie nemen, de 6600K, of bijvoorbeeld een goedkoper B150 chipset moederbord uitkiezen in plaats van Z170. Je betaalt anders extra geld voor features die je niet kán gebruiken.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-02 09:25
stin00 schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:48:
Je voeding is enorme overkill voor dat systeem, je bent al voorzien met 350-450w a la:

pricewatch: Cooler Master GM G450M
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W

Verder heb je een Z chipset gekozen (overclock chipset) in combinatie met een non-k processor (niet overclockbaar). Je kan dus óf een K versie nemen, de 6600K, of bijvoorbeeld een goedkoper B150 chipset moederbord uitkiezen in plaats van Z170. Je betaalt anders extra geld voor features die je niet kán gebruiken.
Ik weet niet of de TS inmiddels al de voeding heeft veranderd, maar als het nog steeds de G550M betreft dan is 'enorm overkill' toch wel een beetje 'enorm overkill' om te beweren ;)

Wat betreft het moederbord + cpu geheel eens... of een overclockbare cpu of een ander moederbord, nu is de combinatie niet erg nuttig.

pricewatch: MSI B150A GAMING PRO

bovenstaande icm met de non-k 6600 is een prima combi... maar bijvoorbeeld een 6400 of een 6500 is ook een prima cpu om mee te gamen en weer een stukje goedkoper, samen met de besparing die je doet op het moederbord blijft er bijna genoeg over om voor een 500GB SSD te gaan ipv een een 250GB. Niet perse nodig, maar met de huidige games zit een 250GB al héél snel vol dus kan best nuttig zijn.

Er zou ook nog op het geheugen bespaard kunnen worden, het gekozen geheugen is in principe prima maar 8GB is genoeg.

pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
MicGlou schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:02:
Ik weet niet of de TS inmiddels al de voeding heeft veranderd, maar als het nog steeds de G550M betreft dan is 'enorm overkill' toch wel een beetje 'enorm overkill' om te beweren ;)
Ach z'n PC verbruikt een keer maximaal 275w, ik durf er m'n hand voor in het vuur te steken dat zijn gehele PC perfect draait op een 350w voeding zoals de pricewatch: Super Flower Golden Green HX 350 watt .

De vraag is echter wat voor GPU er eventueel in de toekomst in zal gaan, vandaar dat een 400-450w voeding eventueel wenselijk kan zijn :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-02 09:25
stin00 schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:05:
[...]

Ach z'n PC verbruikt een keer maximaal 275w, ik durf er m'n hand voor in het vuur te steken dat zijn gehele PC perfect draait op een 350w voeding zoals de pricewatch: Super Flower Golden Green HX 350 watt .

De vraag is echter wat voor GPU er eventueel in de toekomst in zal gaan, vandaar dat een 400-450w voeding eventueel wenselijk kan zijn :)
Ik zeg ook niet dat het niet voldoende zal zijn maar het is een prima voeding, komt goed uit de tests en die extra watts maakt niets uit... niets om zorgen over te maken. Een advies voor een wat kleinere en wat meer voordelige voeding is prima, maar je overdrijft een beetje zal ik maar zeggen.
Pagina: 1