Toon posts:

Xbox 360 controller op windows 10 pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag waarbij hopelijk iemand mij kan helpen.

Ik probeerde vandaag mijn bedraadde xbox 360 controller aan te sluiten op mijn pc met windows 10 om hem te gebruiken voor om te gamen op mn pc. Volgens de website van xbox zou dit geen probleem moeten zijn en is het een kwestie van de controller inpluggen en de drivers zichzelf laten installeren. Bij mij gaat er echter iets fout: de drivers installeren wel, maar de controller doet het vervolgens niet. Als ik bij apparaatbeheer kijk bij 'xbox 360 randappartuur' staat er de volgende foutmelding bij de controller:

"Dit apparaat start niet. (Code 10)

Er zijn onvoldoende systeembronnen beschikbaar om de API te voltooien."

Als ik op de controller klik bij apparaten en printers in het configuratiescherm en op probleemoplossing klik, staat er "er is een probleem met het stuurprogramma voor 'XBOX 360-controller voor Windows'. Het probleem wordt mogelijk opgelost als u de stuurprogramma's opnieuw installeert."

Ik heb de controller meerdere malen opnieuw geinstalleerd waarbij de drivers ook opnieuw geinstalleerd worden, constant geeft hij aan dat de meest recente drivers geinstalleerd zijn. Ik heb verschillende bedraadde controllers in verschillende usb-ports gedaan, de pc opnieuw opgestart, gecontroleerd op windows 10 up-to-date is, ik heb geprobeerd handmatig de drivers te downloaden van de microsoftsite maar die zijn daar niet beschikbaar (alleen windows XP t/m windows 7), niets werkt. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 00:23
Bij mij is de Xbox 360 Controller helemaal Plug and play en werkt het prima onder Windows 10 (1511)

Welke driver heb je? Zo staat het bij mij:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uHEoSh8m.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HlFRNNem.png
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:08:
Ik heb verschillende bedraadde controllers in verschillende usb-ports gedaan
Ook met USB 2.0 (ipv 3.0)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ketho schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:29:
Bij mij is de Xbox 360 Controller helemaal Plug and play en werkt het prima onder Windows 10 (1511)

Welke driver heb je? Zo staat het bij mij:

[afbeelding] [afbeelding]

[...]

Ook met USB 2.0 (ipv 3.0)?
Het probleem is inmiddels opgelost. Blijkbaar maakt het uit of je de controller in een usb-poort aan de voorkant van je PC doet of aan de achterkant. Ik heb een aantal usb-poorten aan de voorkant geprobeerd die allemaal niet werkten en aan de achterkant werken ze wel. Heeft blijk iets te maken moet hoeveelheid stroom die een usb-poort krijgt ofzo. Toch bedankt voor je reactie! :)