[Excel 2016] =COUNTIF(data,"*s*")

Pagina: 1
Acties:

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Topicstarter
Ik begin een beetje gek te worden, nu ben ik dat eigenlijk van nature al, maar ik ben het nu echt even kwijt.

Ik heb een SCCM report met al onze workstations op het werk.
Wat ik nu wil, is van alle verschillende type system tellen hoeveel we er hebben

Dan lijkt er weinig simpeler dan de =COUNTIF(data,"*s*") functie.

Echter: excel geeft ALTIJD aan dat de formule niet klopt
code:
1
=COUNTIF(A1:A100,"*Optiplex*")

Zou toch moeten aangeven hoeveel Optiplex systemen er zijn? Ik heb zelfs de formule geprobeerd zoals in titel, met 1 letter zodat het allemaal wel MOET werken.

Toch blijft Excel maar aangeven: check formula, etc..

Google vertelt mij dat het met alle excelversies zo simpel werkt. (Ik heb ook 2013 geprobeerd.)
|:( :? 8)7

Iemand enig idee?

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:35
Formule zelf ziet er goed uit, maar kan het zijn dat je taal instellingen niet kloppen?

probeer eens ipv de komma, de punt-komma te gebruiken?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Als je de Nederlandstalige Excel gebruikt moet je AANTAL.ALS hebben (http://www.piuha.fi/excel...p?page=english-dutch.html)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
tritimee schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:35:
Formule zelf ziet er goed uit, maar kan het zijn dat je taal instellingen niet kloppen?

probeer eens ipv de komma, de punt-komma te gebruiken?
PUNT-KOMMA!
Hoe simpel. Alle websites geven aan komma, maar de punt-komma doet het m voor mij

code:
1
=COUNTIF(A1:A100;"*Optiplex*")

Ik heb een Engelse Excel, omdat ik niet om kan gaan met de vertaalde formules en we internationaal werken.

[ Voor 18% gewijzigd door Hann1BaL op 23-11-2015 11:39 ]

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:07
Nvidiot schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:36:
Als je de Nederlandstalige Excel gebruikt moet je AANTAL.ALS hebben (http://www.piuha.fi/excel...p?page=english-dutch.html)
Even off-topic: Bedankt voor die link! Excel in het Nederlands is zo 8)7 Ik werk meestal in andere tooling (SPSS, SAS, Python, R) en ben dus niet zo'n Excel-expert, daarom moest ik iedere keer naar Google...

Edit: andere gripes van Excel zijn inderdaad , vs ; in functies, scheidingsteken voor decimalen, CSV met punt-komma i.p.v. komma en automatische conversies naar datums bij importeren :) Vooral bij klanten heb je helaas weinig controle over de (taal-) instellingen.

[ Voor 20% gewijzigd door Morrar op 23-11-2015 11:47 ]

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:35
Hann1BaL schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:39:
[...]

PUNT-KOMMA!
Hoe simpel. Alle websites geven aan komma, maar de punt-komma doet het m voor mij

code:
1
=COUNTIF(A1:A100;"*Optiplex*")

Ik heb een Engelse Excel, omdat ik niet om kan gaan met de vertaalde formules en we internationaal werken.
Fijn!

Ik heb een tijd terug moeten switchen naar Engelstalige instellingen op mijn PC omdat sommige software mijn Excel CSV bestanden niet kon uitlezen. Ik heb toen de switch moeten maken van ; naar ,

mocht je graag met de komma werken, dan kun je er dus ook voor kiezen om je taal instellingen naar US te zetten.

Werken met de Nederlandse Excel is voor mij ook niet te doen, daarnaast is er bij foutmeldingen veel minder informatie snel beschikbaar bij het googlen, omdat je eerst op zoek moet naar de vertaling.

[ Voor 12% gewijzigd door tritimee op 23-11-2015 11:53 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
tritimee schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:51:
[...]

Fijn!

Ik heb een tijd terug moeten switchen naar Engelstalige instellingen op mijn PC omdat sommige software mijn Excel CSV bestanden niet kon uitlezen. Ik heb toen de switch moeten maken van ; naar ,

mocht je graag met de komma werken, dan kun je er dus ook voor kiezen om je taal instellingen naar US te zetten.

Werken met de Nederlandse Excel is voor mij ook niet te doen, daarnaast is er bij foutmeldingen veel minder informatie snel beschikbaar bij het googlen, omdat je eerst op zoek moet naar de vertaling.
Thanks,
Dat is wel een goede tip aangezien ik het meeste werk met mijn Amerikaanse directe collega.
Pagina: 1