Goedemorgen Tweakers,
Mn ouders willen graag een nieuwe PC, ze internetten en werken met veel met Office. Mn vader kan redelijk met computers ovwerweg en wil graag een redeljke toekomstbestendige computer. De computer die ze nu hebben is ook al 6 of 7 jaar oud.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetten, Office, af en toe wat videobewerking. Moet snel, toekomstbestendig en veel opslag hebben voor fot's en video's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb hieronder een systeem staan. Eigenlijk is dat wel de limiet. Kost 450 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb alleen maar een computer nodig. Monitor, muis, toetsenbord en speakers hebben ze al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Redelijk wat rekenkracht en veel opslag. Veel grafische kracht is niet nodig. Sowieso een SSD (128GB) voor Windwos en programma's + 2TB HDD (De WD Green in de lijst) puur voor opslag van foto's en videos. Iets bijzonders: Mn vader wil per sé 8GB RAM. Niet minder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hou het graag bij bekende (non-el-cheapo) merken. Voor de CPU graag Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein systeem, redelijk stil maar hoeft niet speciaal opgelet te worden,
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?
Wat feedback over onderstaand systeem zou fijn zijn. Ben vooral benieuwd of de cardreader op het moederbord aangesloten kan worden, kan het op de USB2 aansluiting op het moederbord? Ik denk zelf dat ik hier een redeljik goed systeem heb, als de cardreader in de behuizing aangesloten kan worden.
pricewatch: Intel Core i3 4130 Boxed
pricewatch: MSI B85I
pricewatch: WD Green HDD, 2TB
pricewatch: Chieftec FI-02BC-U3
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
pricewatch: Crucial BX100 120GB
Mn ouders willen graag een nieuwe PC, ze internetten en werken met veel met Office. Mn vader kan redelijk met computers ovwerweg en wil graag een redeljke toekomstbestendige computer. De computer die ze nu hebben is ook al 6 of 7 jaar oud.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetten, Office, af en toe wat videobewerking. Moet snel, toekomstbestendig en veel opslag hebben voor fot's en video's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb hieronder een systeem staan. Eigenlijk is dat wel de limiet. Kost 450 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb alleen maar een computer nodig. Monitor, muis, toetsenbord en speakers hebben ze al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Redelijk wat rekenkracht en veel opslag. Veel grafische kracht is niet nodig. Sowieso een SSD (128GB) voor Windwos en programma's + 2TB HDD (De WD Green in de lijst) puur voor opslag van foto's en videos. Iets bijzonders: Mn vader wil per sé 8GB RAM. Niet minder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hou het graag bij bekende (non-el-cheapo) merken. Voor de CPU graag Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein systeem, redelijk stil maar hoeft niet speciaal opgelet te worden,
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?
Wat feedback over onderstaand systeem zou fijn zijn. Ben vooral benieuwd of de cardreader op het moederbord aangesloten kan worden, kan het op de USB2 aansluiting op het moederbord? Ik denk zelf dat ik hier een redeljik goed systeem heb, als de cardreader in de behuizing aangesloten kan worden.
pricewatch: Intel Core i3 4130 Boxed
pricewatch: MSI B85I
pricewatch: WD Green HDD, 2TB
pricewatch: Chieftec FI-02BC-U3
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
pricewatch: Crucial BX100 120GB