Toon posts:

Dringend advies nodig voor nieuwe scanner

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net eens even onder de search gekeken maar er worden zoveel verschillende scanners genoemd dat ik nog niet veel wijzer ben. Daarom vraag ik zelf maar even voor jullie advies.

Ik wil dus een nieuwe scanner kopen, maar ik kan maar niet besluiten welke.
Waar heb ik hem voor nodig?

- inscannen van foto's ed voor gebruik in websites.
- inscannen van foto's in het algemeen.
- scannen van bladmuziek

De prijs categorie, onder de Fl 400,-

Waar het mij dus om gaat is dus vooral de kleurechtheid / zuiverheid en de helderheid / scherpte (ivm bladmuziek en teksten).

Hopelijk kan iemand me helpen met een goeie keuze te maken. Alvast bedankt :)

Verwijderd

Als je op zoek bent naar een goede scanner voor weinig geld, dan zou ik zeker gaan voor de epson 640U die scanner is gewoon heel goed, spreek uit ervaring, kleurechtheid is heel goed, hier op de search is ook ergens een review te vinden over die scanner, er zwerft bij hardware info ook een test rond van diverse scanners. Succes

Verwijderd

De Epson Perfection 1240U is ook verkrijgbaar over de grens voor DM375,- ,
maar de 640U is ook erg goed. Kleur echt en goede resolutie, anders de Canon 6xxu.

http://www.hiqcomputer.de/download-endkunden/endkunden.txt

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hele snelle antwoorden :)

Verwijderd

Ik heb zelf een HP en ik raad het eigenlijk NIET aan. Driver ondersteuning is slecht. En je MOET die HP software gebruiken om te scannen. En die is niet altijd al te best.

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 20 juni 2001 12:30 schreef Xaran het volgende:
Ik heb zelf een HP en ik raad het eigenlijk NIET aan. Driver ondersteuning is slecht. En je MOET die HP software gebruiken om te scannen. En die is niet altijd al te best.
Ik heb al jaren een HP scanner en nog nooit driver problemen gehad en ik de sw van hp heb ik echt niet nodig om te scannen.
Ik ben zeer tevreden over de scanners van hp.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Je hebt de software alleen nodig voor de drivers want die zitten daarin gebakken.

Maar je hoeft het niet te gebruiken hoor want de scanners van HP kunnen ook gewoon Twainen.

There is no art to find the minds construction in the face

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:00
Ja, inderdaad, ik heb ook de scanner van m'n zus (HP 4300) met m'n eigen progje aangestuurd, geen enkel probleem.

Maar kijk eens op http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=156, daar staat een roundup.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor die test. Ik zie dat hier de Epson het beste in is getest.

Er staat alleen een opmerking in de replies op de test dat er geen Canon scanners bij zitten. Ik heb zelf gehoord dat die erg goed moeten zijn.

Klopt dit, oftewel heeft er iemand ervaring met Canon scanners?

• Muppet

Muppet

Zelf alleen ervaring met Hp's persoonlijk vind ik voor veel geld de 6300 series HEEEEEl goed maar voor een wat kleiner prijsje een goede scanner zou ik de 5300c nemen of voor nog minder geld de 4300c.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik in iedergeval al een heel stuk verder ben. Ik weet nu tenminste waar ik zo ongeveer naar moet kijken.

Bedankt allemaal voor jullie spontane hulp en verdere reacties zijn natuurlijk altijd welkom :)

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

ik heb voor mijn werk demo's gedaan met allerlei HP's op allerlei verschillende computers en altijd bleef het hard hopen of je het allemaal aan de praat zou krijgen.
De driverondersteuning is of perfect (het werkt) of waardeloos (als je erg veel geluk hebt werkt het na enorm veel gekloot).

De kwaliteit van die dingen was wel altijd prima, niet alleen qua scannen maar ook qua uithoudingsvermogen; ze hadden altijd veel te verduren maar sloegen zich daar dapper doorheen!

Great minds think alike!

Verwijderd

Ik heb goede ervaringen met Microtek. Dat is een van de beste merken op scanner gebied naar mijn mening. Ook komt de microtek er altijd goed uit. Vooral in prijs kwaliteit verhouding. Verder zijn de HP scanner ook erg goed.

Verwijderd

Epson en Agfa (snapscan) scanners.
Dit zijn echt de betere merken scanners die vaak als een v/d besten uit de bus komen.
Zelf heb ik een USB scanner en dit gaat als de brandweer.

• Stroker
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb zelf een Canon N650U. Dit bevalt prima, hij is lekker klein en toch redelijk snel. De kleuren zijn echt helder. Verder heb je er geen aparte voeding voor nodig want dat loopt via USB. Hij was geloof ik rond de 250,-

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

K heb zelf n Acer, 1200 DPI hardwarematig en uit ervaring weet ik dat ie in ieder geval beter is dan menig HP scannertje, prijs was geloof ik 200 piek (of 299,- maar da's ook nie veel)

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
Jullie zijn geweldig :)

Zaterdag ga ik shoppen en ik vertel wel wie er van jullie heeft gewonnen met zijn/haar advies :)

• fibertje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08-2017
hallo ben zeer tevreden over mijn nieuwe canon 650 en een zeer uitgebreid pakket software nu bij deze scanner scant zeer goed
kwam ook goed uit de comp totaal test van feb of mrt geloof ik en usb aansluitinf zeer duidelijke handleiding in het nederlands
twee sikke boekjes werkelijk perfect heb het wel eens anders mee gemaakt
llaat nog weten andre canon users please

Verwijderd

Misschien nog een handige tip, in de pc magazine geloof ik staat een best wel uitgebreide scannertest en ook daar komt de epson als beste uit de bus, zowel wat betreft snelheid als kwaliteit, als goede 2e en een stukkie goedkoper heb je de agfa snapscan e25 die is iets minder, maar een stuk goedkoper. Laat maar even weten wat het geworden is

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik heb de Epson Perfection 1240U gekocht.

Wat ik geprobeerd heb ziet er errug goed uit dus ik ben tot nu toe heel erg tevreden. Een minpuntje is wel (kwam hier thuis pas achter) is dat ze in dit tijdperk van digitale technieken schijnbaar een aan/uitknop niet meer nodig vinden. Er staat zelfs in de handleiding "als u de scanner niet gebruikt, trek dan de kabel uit het stopcontact" DUH !!!!!!

Maar voor de rest, toppie scanner.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp :)

• Muppet

Muppet

Zet er een knippertje tussen ben je daar ook weer vanaf :)

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Als je in Photoshop gaat scannen (TWAIN), dan gebruikt Photoshop gewoon de scanner drivers, dus ook de scanner software.

Verwijderd

Ik heb zelf de hp4300c en hij bevalt prima, niets geen gekloot met drivers en die software valt ook best wel mee! Een fijn scannertje voor weinig geld!

Verwijderd

Topicstarter
Yup, dat knijpertje was ik inderdaad van plan om er tussen te zetten :)

Ik moet zeggen, de twain drivers die bij deze EPSON worden geleverd zijn zeer goed. Alles wat je nodig hebt zit erin dus ik denk dat ik hier nog wel even mee kan klooien om nog betere resultaten te krijgen.

De installatie was ook uitstekend. Binnen 2 minuten had ik alles aan het werk zowel onder win98 als onder win2000 pro :)

Ik ben weer een tevreden persoon ;)
Pagina: 1