TP-link archer c7 AC1750 probleem met beide bandbreedtes aan

Pagina: 1
Acties:
  • 892 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenb1990
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-08-2022
Heren,

Ik heb een klein probleempje waar ik met google ook echt niet uit kom. (Ik ben geen held met routers)
Al enige tijd heb ik een TP-link archer c7 AC1750 router met 2,4ghz en 5ghz.

Als ik de 2,4ghz aanzet met een wachtwoord doet deze het goed (5ghz uit).
Als ik de 5ghz aanzet met een wachtwoord doet deze het goed (2,4ghz uit).
Als ik beiden aanzet met een wachtwoord, herkent hij het wachtwoord bij de 5ghz elke keer niet (en nee ik typ niet het verkeerde wachtwoord want ik heb echt al vanalles geprobeerd).

Als ik 2,4ghz aanzet met een wachtwoord en tegelijk ook 5ghz aanzet zonder wachtwoord doen ze het wel beiden goed maar dit is natuurlijk niet wenselijk ivm veiligheid en prive.

Nu heb ik laatst ook een TP-Link router geïnstalleerd bij mijn ouders (een duurdere variant van de archer c7) waarbij ik precies hetzelfde probleem heb.

Weten jullie hoe ik dit kan oplossen?
De handleiding van TP-Link geeft ook geen beschrijving hoe ik beiden signalen tegelijk kan aanzetten met wachtwoord.

Alvast heel erg bedankt!

Groeten,

Jurgen

http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/JurgenB-2785

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:25

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Welek hardware versie heb je van de AC1750? De V1 is niet bijzonder stabiel (heb hem hier ook liggen). Een V2 zou een stuk beter zijn.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:10
1) Al naar de laatste firmware geupdate?

2) Heb je toevallig beide banden het zelfde SSID?

Dit mag geen probleem zijn maar kan wel issues opleveren wanneer de encryptie afwijkend staat ingesteld. Bijvoorbeeld WPA2 AES op 5 GHz en WPA2 Mixed mode op 2.4GHz. Beste is om ze beide op WPA2-AES only te zetten.

Edit: heb even voor je in de emulator van TP-Link gecheckt hoe je dit kunt instellen

Encryptie (zowel 2.4 als 5 idem instellen):
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/7ekf0mqt3/Untitled1.jpg

Check ook even deze instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/lo5izqhl9/Untitled2.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door andy88 op 23-11-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnijskens
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-06-2022
ik heb ook zo'n (rot)ding .. waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mnijskens schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:54:
ik heb ook zo'n (rot)ding .. waardeloos
Je hebt je speciaal op ons forum aangemeld om dat in verschillende topics te roepen :?

Geef in ieder geval aan welke hardwareversie je draait (van de v1 is bekend dat het brain-dead is), en welke firmwareversie(s) je geprobeerd hebt. Anders hebben anderen erg weinig aan deze constatering van je :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceLarooy
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-09-2020
Hallo allemaal, sinds een paar dagen heb ik een wifi repeater gekocht ( tp link ac1750), aangezien ik in mijn kamer geen tot weinig wifi verbinding kreeg.

Ik heb hem gekocht zodat mijn ps4 ook verbinding met internet kan hebben.

Wanneer ik een tijdje online ben, dan valt de verbinding weg met het netwerk.
Wanneer ik dan met mijn (samsung s8) probeert te connecten met de repeater, staat er "ip adres nier verkrijgbaar". Als ik daarna met de normale wifi probeert te connecten heb ik opeens hetzelfde probleem.

Als ik de modum reset doet die het weer even, maar daarna krijg ik hetzelfde probleem.

Dit probleem ontstaat altijd als ik connect met de repeater en daarna wil overschakelen met de normale wifi.

Weet iemand wat ik daaraan kan doen?
Gr vince

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@VinceLarooy welkom op Tweakers.

Het is niet toegestaan om topics van andere over te nemen (kapen), maak dus eventjes een eigen topic aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.