Gaat een lange post worden.
MsG schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:43:
Ik vind het altijd zo bekrompen dat een bepaalde Tweaker moet bepalen wat "waarlijke" tweakeronderdelen zijn. Iedereen heeft weer een andere associatie bij Tweakers, en daarom zijn de onderwerpen ook redelijk uiteenlopend. In 1998 zetten we misschien nog potloodstreepjes om te overklokken, nu gaan er topics over het tweaken van je CV-ketel. Ik denk dat er bredere markten zijn gekomen en er nu meer ontwikkelingen zijn waarbinnen IT ook een component is. Logisch dat de onderwerpen dan ook breder worden toch? Je hoeft toch ook niet elk nieuwsbericht interessant te vinden? Ik heb liever meer onderwerpen waarbinnen ik zelf selectief klik, dan heel erg smal, bijvoorbeeld enkel overklokken en verder niks, waardoor ik naar tientallen andere websites moet.
Ik vind het zo bekrompen dat bepaalde staff moet bepalen aan welke acties een gebruiker mag mee doen of niet en moet bepalen dat bepaalde abonnementsvormen geen tot niets extras bijdragen
Dat gezegd hebbende, ik snap dat met de digitalisering van onze wereld de techniek ook steeds verbreed. Tegenwoordig hebben we zelfs slimme thermometers ala Toon waarmee techniek en computing echt in de huiskamer terecht komt. Vroeger was dat inderdaad anders, daarbij geholpen door het gegeven dat PC's je nog niet overal bij het handje vasthielden en je nog zelf moest nadenken voor bepaalde oplossingen. Vandaag de dag is dat nu eenmaal anders. Ik denk dat je dat gegeven niet Tweakers moet aanrekenen, maar de maatschappij om ons heen. Tweakers is slechts een meeloper binnen die maatschappij en verandert dus gewoon mee.
Beetje flauw om dat in dit topic te gaan betrekken, de relevantie ervan ontgaat mij. Omdat hij een tweede account heeft verschaffen we onszelf het recht om dan neerbuigend hem een ''echte Tweaker!'' te gaan noemen? Valt mij toch tegen (En de users die dan zijn historie gaan door zitten spitten om als argument te gaan gebruiken dat hij hier helemaal niet actief is is al helemaal teleurstellend te noemen)
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:51:
[...]
Ik vertel net dat op het forum mijn topics telkens werden gesloten en ook op de
FrontPage werden de reacties altijd met -1 en zo weg gemodereerd en de onderwerpen
zijn niet meer wat het geweest is.
Dus vind je het raar dat mijn inzet voor deze website naar 0 is gedaald ?
Moderatiegezeur/Schoolmeester spelen is sowieso een no-go op de FP. Daar zijn de bekende topics voor. Dus is het raar dat je geen inzet toont? Op basis van je gegeven argument zeg ik ja.
Omdat er een ietwat bozig topic wordt geopend gaan we maar even kijken wat de gebruiker in spe op zijn kerfstok heeft?

maniak schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:25:
Persoonlijk vind ik dat de reviews wat dieper mogen. Ik merk dat de verbreding van technologie, bij Tweakers, er ook toe leidt dat er oppervlakkiger gerapporteerd wordt. Echte hardware reviews ga ik steeds vaker naar een concurrent. Tweakers moet in mijn ogen een keuze maken en dingen "afstoten", bijvoorbeeld het reviewen van games. Gaming is zelf geen technologie maar een gevolg ervan. Het reviewen van hardware is prima maar laat het inhoudelijk reviewen van games bij andere websites.
Hier sluit ik mij bij aan. To be fair lees ik Tweakers in zijn geheel niet voor de games reviews. Daarvoor zijn de reviews niet gedetailleerd genoeg. Ik prefereer grotendeels voor technische performance wat Digital Foundry doet.
Ik deel ook de mening van Sander als hij zegt dat nieuws toch een ondergeschoven kindje is. Er moeten te vaak worden aangepast en dat gaat gewoon ten koste van de kwaliteit. De .geek snap ik ook niet zo. Voorbeeld -
geek: Seiko brengt horloge uit Aliens-film opnieuw op de markt - Dit kan ik met de beste wil niet onder iets plaatsen wat ook maar enigzins Tweaker gerelateerd is (Misschien smartwatches?)
Ter nuance - Een inzending zoals deze, wat mij inziens veel meer geschikt is voor de .geek -
http://www.atari-forum.com/viewtopic.php?t=26775 - wordt simpelweg niet geplaatst. Zoiets heeft toch meer relevantie? (En het is volgens mij ook veel meer het ''tweaken'' waar OP een gemis van heeft).
Zoiets doen ze in de politiek ook (En dus ook niet verwonderlijk dat jij het hier ook doet): Verwijzen naar hoe ''goed'' jullie zijn door even te opmerken dat Tweakers al een aantal Website van het Jaar is. Nou, mooi hoor, de pluijm die je aan jezelf geeft is verdiend. Website van het Jaar is natuurlijk niets meer dan een stem wedstrijd over wat het populairst is. Het zegt niets over de daadwerkelijke kwaliteit van de site. Jammer dat je dat niet vermeldt (Maar ja, dan wordt het winnen van zon prijs natuurlijk in een ander daglicht gesteld, en dat kan natuurlijk ook niet)
Offtopic: Die +1 duimpjes bij elke post vind ik niet zo denderend. Vooral om meningen te promoten + afgekeken van FB. Waarom dan ook geen duimpje omlaag?