Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tweakers en www.nu.nl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar staat het woord Tweakers ook al weer voor ?

Ik zie verschillende nieuws berichten op Tweakers Die compleet niks te maken hebben
Met het Tweaken .

Deze website gaat steeds meer lijken op een nieuws site gelijk aan NU.NL enzovoort.

Al dat gezeur over mobieltjes Enso.

Hier een voorbeeldje over een topic wat volgens mij niks heeft te maken met tweaken :

http://tweakers.net/nieuws/106441/audi-kwart-van-onze-autos-is-binnen-tien-jaar-hybride-of-elektrisch.html
Hier nog 1 :
http://tweakers.net/nieuws/106439/cda-wil-inlichtingendiensten-meer-bevoegdheden-geven-voor-afluisteren.html

Kunt u mij uitleggen waar het woord tweakers ook al weer voor staat ?

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Tweakers heeft - ondanks de naam - altijd nieuws gebracht dat weinig met tweaken te maken heeft gehad. Het allereerste nieuwsartikel ging over wat AOL ging doen met opensource na de overname van Netscape nieuws: AOL, Netscape en Open Source, dit bericht gaat bijvoorbeeld over een mogelijke jaarlijkse bijdrage voor het gebruik van Windows nieuws: 'Jaarlijkse bijdrage' voor Windoos of deze, over eveneens een politieke uitspraak nieuws: D66 wil Linux op school uit 1999.

Ook over mobieltjes schrijven we al heel lang. Hier bijvoorbeeld een bericht uit 2002 met als strekking dat de release van een telefoon is uitgesteld nieuws: Sony Ericsson P800 uitgesteld naar december en de umts-veiling uit 2000 nieuws: UMTS veiling update: KPN en Libertel verhogen bod, beide berichten die toch niet heel veel met tweaken te maken hebben.

We maken vaak - meer dan toen - eigen verhalen die echt over tweaken gaan. Wat dacht je bijvoorbeeld van Hardware 112, waarin tweaker Sebastius probeert om kapotte hardware nieuw leven in te blazen? reviews: Hardware 112: een opgevoerde HP Vectra 386 of de serie Polderpioniers, over mensen zoals Guido van Rossum die programmeertaal Python bedacht. Of wat dacht je van nieuws over deze casemodster? geek: Nederlandse casemodster bij laatste ronde Intel NUC-ontwerpwedstrijd

Kortom: we schreven toen al over dezelfde onderwerpen als nu en we hebben de laatste tijd juist veel 'tweakers'-dingen gepubliceerd die we toen niet konden produceren. Tweakers is sinds jaar en dag een site met nieuws voor mensen met een interesse in technologie, waar die interesse ook heengaat; in 1998 ging het veel over pc's bouwen en daar het maximale uithalen, nu gaat het ook veel over smartphones en daar het maximale uithalen en in de toekomst is dat wellicht weer iets anders - smart home/domotica bijvoorbeeld (om daar dan weer het maximale uit te halen, lees hier bijvoorbeeld een awesome verhaal van onze oprichter Femme Taken daarover reviews: Doe-het-zelf-domotica: het nieuwe tweaken).

Tl;dr Tweakers is meer dan tweaken alleen en is dat altijd al geweest.

Verwijderd

Topicstarter
in 1998 ging het veel over pc's bouwen en daar het maximale uithalen

Kijk dat bedoel ik .
En voor het forum kom ik en mijn vrienden ook al tijden niet meer bij jullie want elk topic wat wij openen
word meestal binnen 5 min weer gesloten lol

Wij zijn eigenlijk wel een beetje klaar met jullie.
Voor het nieuws ga ik naar www.nu.nl en voor het forum naar FOK.NL en voor computers neer www.hardware.info en voor de drivers en programmatjes ga ik naar www.guru3d.com

Ik vind dit echt heel jammer want jaren lang waren jullie mijn nummer 1 pagina die elke ochtend werd bekeken .
Ook zijn jullie erg laat met de nieuwste drivers en programmatjes.

Vandaar :(

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:46
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:14:

Kijk dat bedoel ik .
En voor het forum kom ik en mijn vrienden ook al tijden niet meer bij jullie want elk topic wat wij openen

Voor het nieuws ga ik naar www.nu.nl en voor het forum naar FOK.NL en voor computers neer www.hardware.info en voor de drivers en programmatjes ga ik naar www.guru3d.com

Ik vind dit echt heel jammer want jaren lang waren jullie mijn nummer 1 pagina die elke ochtend werd bekeken .

In 1998 had je ook geen Full-HD, Quad-core's en 16GB DDR3 ram. Dat moet je ook niet gebruiken!!!

Dit vertelt meer over jou en je inzet voor tweakers dan over tweakers zelf. Je verwacht namelijk veel maar je input is minimaal tot niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Khayma op 23-11-2015 11:19 ]

Verwijderd

Even dat ik het goed heb. 1998 is 17 jaar geleden. Dan is het toch niet gek dat Tweakers veranderd is?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kijk dat bedoel ik .

Je mening is persoonlijk, maar je valt wat zaken af terwijl je zelf maar 106 posts hebt in al die jaren. Jouw bijdrage aan de community waar je over klaagt is dus nihil..
Dat zorgt ervoor dat jouw input hierover niet veel gewicht in de schaal legt....

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:08

glashio

C64 > AMIGA > PC

... en voor computers neer www.hardware.info en voor de drivers en programmatjes ga ik naar www.guru3d.com
Vergeet YouTube: LinusTechTips niet ;)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 23:11
Ik heb je een duimpje gegeven MartinBora.
voor je oprechtheid.

"tweakers" is inmiddels ook volwassenen geworden met meerdere kinderen en soms saaie verplichtingen wat dat met zich meebrengt.

Dat verklaart een hoop.
Gelukkig zijn er genoeg andere opties voor onze "fix"

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:18

MsG

Forumzwerver

Ik vind het altijd zo bekrompen dat een bepaalde Tweaker moet bepalen wat "waarlijke" tweakeronderdelen zijn. Iedereen heeft weer een andere associatie bij Tweakers, en daarom zijn de onderwerpen ook redelijk uiteenlopend. In 1998 zetten we misschien nog potloodstreepjes om te overklokken, nu gaan er topics over het tweaken van je CV-ketel. Ik denk dat er bredere markten zijn gekomen en er nu meer ontwikkelingen zijn waarbinnen IT ook een component is. Logisch dat de onderwerpen dan ook breder worden toch? Je hoeft toch ook niet elk nieuwsbericht interessant te vinden? Ik heb liever meer onderwerpen waarbinnen ik zelf selectief klik, dan heel erg smal, bijvoorbeeld enkel overklokken en verder niks, waardoor ik naar tientallen andere websites moet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:28:
[...]

Je mening is persoonlijk, maar je valt wat zaken af terwijl je zelf maar 106 posts hebt in al die jaren. Jouw bijdrage aan de community waar je over klaagt is dus nihil..
Dat zorgt ervoor dat jouw input hierover niet veel gewicht in de schaal legt....
Nee hoor, hij komt al een stuk langer
mmxmmx

Als échte Tweaker heeft hij natuurlijk ook de registratievoorwaarden gelezen die slechts één account per persoon toestaat voor hij zijn nieuwe account aanmaakte :X

Maar serieus: als het je hier niet meer bevalt, dan dwingt niemand je om hier te komen. Constructieve input is welkom, maar we kunnen hier gewoon weinig mee. Als we alleen maar over overclocken zouden schrijven was er weinig meer te beleven, want die wereld is nu wel héél klein.
Techniek verandert, tijden veranderen, Tweakers groeit mee met de mensen. De hobbyist ging met digitale camera's aan de slag en zo ontstond het fotografie-topic. Hij ging aan het werk, een huis kopen, en zo ontstond Werk en Inkomen.

Er is niet de illusie dat we het iedereen naar de zin kunnen maken. Maar zeker is dat als het nog steeds zo gedaan zou worden als in 1999, Tweakers waarschijnlijk niet meer bestaan had.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2015 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Khayma schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:18:
[...]

In 1998 had je ook geen Full-HD, Quad-core's en 16GB DDR3 ram. Dat moet je ook niet gebruiken!!!

Dit vertelt meer over jou en je inzet voor tweakers dan over tweakers zelf. Je verwacht namelijk veel maar je input is minimaal tot niet.
Mijn inzet ?
Ik vertel net dat op het forum mijn topics telkens werden gesloten en ook op de
FrontPage werden de reacties altijd met -1 en zo weg gemodereerd en de onderwerpen
zijn niet meer wat het geweest is.
Dus vind je het raar dat mijn inzet voor deze website naar 0 is gedaald ?

Ik heb trouwens het ontstaan van het internet nog meegemaakt dat begon met het inloggen op een BBS
Via de PTT koper draden met peper dure telefoon rekeningen lol dus ja ik ken jullie website ook al een tijdje.

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-11 14:43
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:51:
[...]

Mijn inzet ?
FrontPage werden de reacties altijd met -1 en zo weg gemodereerd en de onderwerpen
Dit verteld meer over jou dan over de website. Je mag gerust je mening geven overal, maar als dit gewoon weg klakkeloze onzin dan kan je dit verwachten. Ook als je topics gesloten worden is dit met een rede. En met een bezoeker meer of minder kan Tweakers het ook wel doen hoor :)
[...]
Ik heb trouwens het ontstaan van het internet nog meegemaakt dat begon met het inloggen op een BBS
Via de PTT koper draden met peper dure telefoon rekeningen lol dus ja ik ken jullie website ook al een tijdje.
Wat heeft dit er nou mee te maken?....
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:58:
Al dat gezeur over mobieltjes Enso.
elk topic wat wij openen
Vind jouw taalgebruik uiterst vreemd voor iemand van jouw leeftijd.

[ Voor 13% gewijzigd door Zenety op 23-11-2015 11:57 ]

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:05
[...]

Mijn inzet ?

Ok, dus blijkbaar sluiten jouw interesses en reacties niet (meer) aan bij de doelgroep van Tweakers. Dat kan, dat mag. Maar wat is precies het probleem daarvan?

Verwijderd

Topicstarter
[...]

mmxmmx

Als échte Tweaker heeft hij natuurlijk ook de registratievoorwaarden gelezen die slechts één account per persoon toestaat voor hij zijn nieuwe account aanmaakte :X

Maar serieus: als het je hier niet meer bevalt, dan dwingt niemand je om hier te komen. Constructieve input is welkom, maar we kunnen hier gewoon weinig mee. Als we alleen maar over overclocken zouden schrijven was er weinig meer te beleven, want die wereld is nu wel héél klein.
Techniek verandert, tijden veranderen, Tweakers groeit mee met de mensen. De hobbyist ging met digitale camera's aan de slag en zo ontstond het fotografie-topic. Hij ging aan het werk, een huis kopen, en zo ontstond Werk en Inkomen.

Er is niet de illusie dat we het iedereen naar de zin kunnen maken. Maar zeker is dat als het nog steeds zo gedaan zou worden als in 1999, Tweakers waarschijnlijk niet meer bestaan had.
Inderdaad ja dat ben ik ook :)

Verwijderd

[...]

Mijn inzet ?
Het is aan ieder om zelf te oordelen, maar het spijt me toch echt dat ik vooral iemand zie die hier kwam om met weinig inzet hier antwoorden te halen...
Daar ben je altijd vriendelijk bij geholpen om de zelfredzaamheid te verhogen.

Geen probleem ook, niet iedereen draagt veel bij, maar ik begrijp dan andersom het geschop niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2015 11:59 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:58:
[...]

Het is aan ieder om zelf te oordelen, maar het spijt me toch echt dat ik vooral iemand zie die hier kwam om met weinig inzet hier antwoorden te halen...
^^ Dat is precies wat ik ook zie als ik door zijn historie ga.

Ik denk dat hij vooral teleurgesteld is dat men hem hier niet meer helpt met simpele vragen of met weinig inzet...

Maar ik zie ook vooral topics uit 2006/2007 waar dat ook niet gebeurde, dus vanwaar hij er nu opeens weer verbaasd om is?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 14:10
[...]

Mijn inzet ?

Ook daar evolutie. Van C64 naar 286 met 2400/9600 modem naar nu 200 Mbit/sec. Waarmee je zelf al aangeeft dat alles veranderd. Wat niet veranderd is onze nieuwsgierigheid naar technologie. Het overclocken van PC-hardware was ooit bittere noodzaak. Tegenwoordig is dat niet echt meer nodig, dus de interesse daarvoor is dalend. Dat zien we niet alleen in het forum, maar ook op andere onderdelen van de site (Pricewatch bijvoorbeeld). Natuurlijk is er een harde kern die er altijd mee bezig blijft. En die faciliteren we graag.

Tegelijkertijd zie je dat het 'tweaken' nog gewoon bestaat. Het onderwerp veranderd. Van telefoon met custos ROMs gaan we langzamerhand naar Starthome/domotica. Dat is een heel nieuwe domein voor Tweakers die graag bezig zijn met het maximale halen uit de technologische mogelijkheden. Ik zie het dus niet zo zwart/wit en dramatisch als jij. ;)

• CorbataGames
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-11 19:09
Tweakers is tegenwoordig inderdaad meer 'tech' dan 'tweak'. En eerlijk gezegd ben ik daar heel blij mee. Zelf interesseert nieuws over hardwarecomponenten mij steeds minder, maar andere onderwerpen die Tweakers aansnijdt (Domotica, Android, games, de review van de nieuwe Mac) juist steeds meer.

Ik denk ook dat Tweakers juist super goed bezig is. Steeds professioneler, prachtige filmpjes (de enige filmpjes op internet waar ik geduld voor op kan brengen), en hoewel niet alles perfect is in mijn ogen, is het de website die ik toch meerdere keren per dag bezoek.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ach, ik ben het wel met TS eens, dat Tweakers veranderd is. Maar dat is maar goed ook: de wereld verandert ten slotte ook. :)
Ik vind persoonlijk het wel jammer, dat Tweakers veel meer "main stream" geworden is en je af en toe vragen voorbij ziet komen als "waar kan ik het geheugen in mijn PC vinden" of "mijn Windows doet het niet"... (wat gechargeerd gesteld hoor! ;) ): het toont aan dat Tweakers veel meer voor het grote publiek geworden is en niet meer zo voor de nerds en geeks is.

Maar dat heeft dan wel weer het voordeel dat Tweakers weer ruimte heeft voor andere zaken, zoals GoT: dat breidt natuurlijk ook navenant uit en wordt op die manier wel interessanter.
Ook heb ik het idee dat de PW beter bijgehouden wordt (niet alleen door Tweakers, maar dus ook door de community bijgehouden wordt), wat volgens mij het toch een stuk betrouwbaarder maakt als de pricewatch van de concullega's.

Kortom: ja, Tweakers verandert. En nee, ik sta niet bij alle veranderingen te juichen.
Maar Tweakers is nog steeds de belangrijkste bron van informatie voor een fors aantal IT zaken voor mij :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 13:56
CorbataGames schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:21:
Tweakers is tegenwoordig inderdaad meer 'tech' dan 'tweak'. En eerlijk gezegd ben ik daar heel blij mee. Zelf interesseert nieuws over hardwarecomponenten mij steeds minder, maar andere onderwerpen die Tweakers aansnijdt (Domotica, Android, games, de review van de nieuwe Mac) juist steeds meer.
Vind ik ook. Aangezien auto's steeds meer technologie in zich hebben past auto nieuws (technologie gericht nieuws) ook steeds meer bij een website als Tweakers.
CorbataGames schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:21:
Ik denk ook dat Tweakers juist super goed bezig is. Steeds professioneler, prachtige filmpjes (de enige filmpjes op internet waar ik geduld voor op kan brengen), en hoewel niet alles perfect is in mijn ogen, is het de website die ik toch meerdere keren per dag bezoek.
Persoonlijk vind ik dat de reviews wat dieper mogen. Ik merk dat de verbreding van technologie, bij Tweakers, er ook toe leidt dat er oppervlakkiger gerapporteerd wordt. Echte hardware reviews ga ik steeds vaker naar een concurrent. Tweakers moet in mijn ogen een keuze maken en dingen "afstoten", bijvoorbeeld het reviewen van games. Gaming is zelf geen technologie maar een gevolg ervan. Het reviewen van hardware is prima maar laat het inhoudelijk reviewen van games bij andere websites.

• zeef
maniak schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:25:
Persoonlijk vind ik dat de reviews wat dieper mogen. Ik merk dat de verbreding van technologie, bij Tweakers, er ook toe leidt dat er oppervlakkiger gerapporteerd wordt. Echte hardware reviews ga ik steeds vaker naar een concurrent. Tweakers moet in mijn ogen een keuze maken en dingen "afstoten", bijvoorbeeld het reviewen van games. Gaming is zelf geen technologie maar een gevolg ervan. Het reviewen van hardware is prima maar laat het inhoudelijk reviewen van games bij andere websites.
Wij zien aan de statistics juist het tegenovergestelde. De 'diepere' reviews, van meer dan 4 pagina's scoren hoog op de eerste en laatste pagina. Men leest de intro en de conclusie en dat is het dan wel. Een minderheid leest de hele review. Ook de cijfers op gaming laten het tegenovergestelde zien qua impressies. Dat doet niets af aan jouw persoonlijke voorkeur, begrijp me goed. :)
Pietervs schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:24:
Maar dat heeft dan wel weer het voordeel dat Tweakers weer ruimte heeft voor andere zaken, zoals GoT: dat breidt natuurlijk ook navenant uit en wordt op die manier wel interessanter.
Ook heb ik het idee dat de PW beter bijgehouden wordt (niet alleen door Tweakers, maar dus ook door de community bijgehouden wordt), wat volgens mij het toch een stuk betrouwbaarder maakt als de pricewatch van de concullega's.
De Pricewatch wordt al een paar jaar bijgehouden door mijn collega's op HQ. Natuurlijk ook met aanvulling van de zeer waardevolle community content. En dat heeft zo z'n resultaat gehad: http://www.emerce.nl/nieu...ch-wint-website-jaar-2014 ;)

[ Voor 38% gewijzigd door zeef op 23-11-2015 13:29 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
zeef schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:27:
[...]

De Pricewatch wordt al een paar jaar bijgehouden door mijn collega's op HQ. Natuurlijk ook met aanvulling van de zeer waardevolle community content. En dat heeft zo z'n resultaat gehad: http://www.emerce.nl/nieu...ch-wint-website-jaar-2014 ;)
'Website van het jaar' zegt niets over de kwaliteit van een website, puur een populariteitswedstrijd.

Desondanks ben ik het niet eens met TS, ik denk dat Tweakers een professionaliseringsslag heeft gemaakt die onoverkoombaar was, en er wel in geslaagd om de community te behouden waar nog steeds uitgebreid kan worden gediscussieerd kan worden over de beste tweaks en mods. Een goede mix tussen mainstream-tech en af en toe een geeky onderwerp. :)

Nog geen 5% van de mensen die de frontpage van tweakers bezoekt geeft iets om de zoveelste OC-wereldrecord of waterkoelblokje. De rest niet, maar zorgen wel er voor dat het platform Tweakers/GoT kan blijven draaien met alle voordelen van dien.

Ik denk dus dat de TS het niet meer op de frontpage moet zoeken, maar gewoon op het forum. Waar alles wel gewoon kan, mits dat je er wel effort in steekt. En met de lazy-google-cultuur is dat voor de meeste helaas te veel werk.

Verwijderd

Tweakers is inderdaad ook veranderd van layout tot aan info, maar zo zijn wij ook veranderd! "Vroegah" had ik mijn 486 dx2 overgeclocked als een dx4 om duke nukem 3D te kunnen spelen.

Nu heeft iedereen wel een console of game pc. Voor dat soort dingen. Daarnaast heb je l3pd3sk die dingen maakt wat ik ook als tweaking beschouw.

Dat met Audi en hun wagenpark is ook een vorm van technologie wat in mijn optiek absoluut past bij tweakers. De auto's van nu zijn ook rijdende multimedia systemen met 4 rubbers en blik eromheen dus het past wel.

Daarnaast zijn veel tweakers werkzaam in ICT met misschien auto van de zaak dus ook voor hun is dat soort nieuws van toepassing.

Je kan niet stil blijven staan in de huidige tijd en terug naar basics gaan. Tweakers=technologie=wetenschap=iets wat nooit stilstaat dus tweakers en hun lijn qua nieuws klopt als een bus en staat als een huis.

Kijk, zolang tweakers maar niet veranderd naar een viva! Of Libelle, Beau Monde achtige pagina vind ik het best. Ik hoef echt niet te weten welke kleur voeding mooi matcht bij een moederbord of zo alhoewel ik het wel grappig zou vinden als er een topic kwam van : kan deze relatie nog gered worden maar dan met pc onderdelen of zo 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2015 13:57 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:49
Als je het lijntje tweakers.net/nu.nl wilt maken zou ik dat vooral willen doen op de snelheid. Je ziet daar regelmatig artikelen eerder voorbij komen dan hier. Wat ik hier lees heb ik vaak ongeveer een dag eerder op een andere site al gelezen.

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-11 14:43
jip_86 schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:20:
Als je het lijntje tweakers.net/nu.nl wilt maken zou ik dat vooral willen doen op de snelheid. Je ziet daar regelmatig artikelen eerder voorbij komen dan hier. Wat ik hier lees heb ik vaak ongeveer een dag eerder op een andere site al gelezen.
Snelheid is ook niet alles. De artikels op nu.nl over tech zijn diep triest. Clickbait titels en enorme fouten zijn daar heel normaal. Andere websites doen het over het algemeen niet veel beter. De artikels hier op Tweakers zijn sowieso van hoger niveau, plus word er een stuk beter geluisterd naar de communitie.

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:46
Ik lees liever nieuws een dag later als ik de zekerheid heb dat er ook echt is nagegaan of de bron betrouwbaar is of niet. Hoeveel onzin op Nu.nl terechtkom waarvan de bron echt rammelt aan alle kanten.

• zeef
Kun je een paar voorbeelden geven? Want als het al een dag op Nu staat, dan brengen wij het eigenlijk niet meer.

Verwijderd

Wellicht moet je je definitie van "nieuws" eens onder de loep nemen. :')

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

zeef schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:38:
[...]

Kun je een paar voorbeelden geven? Want als het al een dag op Nu staat, dan brengen wij het eigenlijk niet meer.
Wat wel jammer is. Nu.nl kan veel sneller artikelen brengen maar juist op Tweakers komt de inhoud meer naar voren en zijn vooral de comments zeer waardevol. Vaak sceptisch/kritisch en met een goede inhoudelijke discussie waardoor het nieuws veel beter te plaatsen is.

En dan bedoel ik niet reacties zoals die van TS. Inhoudelijk zwak, formulering zwak en van kennelijk binnen een puber die niet constructief kan bijdragen. Doei :w

[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 23-11-2015 16:43 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 108% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:05 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Daar lees ik gelukkig makkelijk overheen :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:49
zeef schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:38:
[...]

Heb het zo nu even geen concreet lijstje paraat. Misschien dat het ook met weekend te maken heeft of einde van de dag binnen dat het dan net wel op nu komt en pas de volgende dag op tweakers.

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 13:56
[...]

Wij zien aan de statistics juist het tegenovergestelde. De 'diepere' reviews, van meer dan 4 pagina's scoren hoog op de eerste en laatste pagina. Men leest de intro en de conclusie en dat is het dan wel. Een minderheid leest de hele review. Ook de cijfers op gaming laten het tegenovergestelde zien qua impressies. Dat doet niets af aan jouw persoonlijke voorkeur, begrijp me goed. :)
Het is ook niet zo dat ik er een groot probleem mee heb, lees nog met veel plezier de topics. Al blijf ik erbij dat game reviews echt niet bij Tweakers horen ondanks wellicht goeie statistieken. Vooral bij games zijn reviews erg subjectief en nemen relatief veel tijd in beslag. Sommige games moet je 10-tallen uren spelen om ook maar iets zinnigs te kunnen zeggen, die tijd had je ook anders kunnen invullen :)

• zeef
We zijn daar echt heel strikt in. Dus of Nu.nl heeft de plank misgeslagen en we vertellen hoe het wel zit, of we plaatsen het niet.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:05
[...]

Wij zien aan de statistics juist het tegenovergestelde. De 'diepere' reviews, van meer dan 4 pagina's scoren hoog op de eerste en laatste pagina. Men leest de intro en de conclusie en dat is het dan wel. Een minderheid leest de hele review. Ook de cijfers op gaming laten het tegenovergestelde zien qua impressies.
Datsoort statistieken moet je mee oppassen! Dat betekent namelijk absoluut niet dat het middenstuk minder relevant is. Ik lees reviews vaak in zijn geheel, en dan kom je nog een paar keer terug omdat je 'm toevallig aanklikt of om de reacties te lezen. Dat betekent niet dat ik daarom het midden minder interessant vind.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb wel wat reacties gezien van mensen die me wel begrijpen daarvoor dank.

Ik gebruik pricewatch heel erg veel.
Ben ook niet hellemaal weg hoor.

Ik snap inderdaad wel dat de tweakers mee moet gaan met de tijd :)
Dat is een goed argument.
Vind het jammer dat sommige gebruikers heel hard in de verdediging schieten want ik bedoelde het niet als een aanval.

Ik zie alleen tweakers veranderen inderdaad en als dat het beste is voor de website dan moet dat maar :)

Nog ff over mijn andere account MMXMMX
Die staat nog op het oude mail adres wat ik in Almere had maar ik ben dus verhuist naar groningen en moest toen overgaan van UPC naar Ziggo dus toen kon ik niet meer bij dat email adres komen.
Dus heb ik dit account aangemaakt :)

Er was ook nog iemand die klaagde over mijn taalgebruik ? daarvoor mijn excuus . Weet niet echt wat ik verkeerd doe.

Heb een paar berichten gezien die een duidelijke uitleg geven over wat er nu precies gaande is met tweakers
daarvoor dank !!

Verwijderd

Tweakers.net heeft qua nieuws steeds vaker meerdere updates nodig omdat het verhaal vaak maar half af is of later aangevuld wordt. Hier heb ik het niet over updates waar er pas later meer informatie beschikbaar is. En ja Tweakers was toen ik net op Tweakers kwam (ruim 10 jaar geleden) de snelste site qua nieuws. Toentertijd zat ik veel op ZDNet, CNET en consorten en die waren toch wel traag.

Maar door de komst en groei van Social Media, merkspecifieke websites (bv iculture.nl, nintendolife.com, etc.) modernere nieuwssites (nu.nl, geenstijl.nl) loopt Tweakers regelmatig achter de feiten aan ipv voorop. In 2003 was dat echt anders.

Tweakers blijft voor mij mijn favoriete community, maar qua nieuws zit ik nu veel meer op The Verge, Nintendolife, Pushsquare, iculture, macrumors, geenstijl en nu.nl. En Tweakers heeft nu eigenlijk het probleem wat ZDnet/CNet voor mij in 2003 had. Het loopt achter de feiten aan, niet alleen qua nieuws, maar ook qua techniek. Bv. geen liveblogs van gamebeurzen / Nintendo Directs, geen liveblogs van Apple/Microsoft/Google events. Geen goede social media intergratie. Geen user content. (erg groot gemis, je kan een nieuwstip insturen en dat is het wel zo'n beetje)

GoT is nog steeds geweldig echter. Ook de Pricewatch is handig als je in de winkel staat. Maar qua nieuws, tja, is het gewoon jammer.

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:26

matroosoft

Lone Christian

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:10:
Tweakers.net heeft qua nieuws steeds vaker meerdere updates nodig omdat het verhaal vaak maar half af is of later aangevuld wordt. Hier heb ik het niet over updates waar er pas later meer informatie beschikbaar is. En ja Tweakers was toen ik net op Tweakers kwam (ruim 10 jaar geleden) de snelste site qua nieuws. Toentertijd zat ik veel op ZDNet, CNET en consorten en die waren toch wel traag.

Maar door de komst en groei van Social Media, merkspecifieke websites (bv iculture.nl, nintendolife.com, etc.) modernere nieuwssites (nu.nl, geenstijl.nl) loopt Tweakers regelmatig achter de feiten aan ipv voorop. In 2003 was dat echt anders.

Tweakers blijft voor mij mijn favoriete community, maar qua nieuws zit ik nu veel meer op The Verge, Nintendolife, Pushsquare, iculture, macrumors, geenstijl en nu.nl. En Tweakers heeft nu eigenlijk het probleem wat ZDnet/CNet voor mij in 2003 had. Het loopt achter de feiten aan, niet alleen qua nieuws, maar ook qua techniek. Bv. geen liveblogs van gamebeurzen / Nintendo Directs, geen liveblogs van Apple/Microsoft/Google events. Geen goede social media intergratie. Geen user content. (erg groot gemis, je kan een nieuwstip insturen en dat is het wel zo'n beetje)

GoT is nog steeds geweldig echter. Ook de Pricewatch is handig als je in de winkel staat. Maar qua nieuws, tja, is het gewoon jammer.
Ik denk dat dit altijd een keus is tussen volledig / genuanceerd en snel. Nu.nl lees ik voor het snelle nieuws en Tweakers.net voor de genuanceerde en volledige berichten, en natuurlijk de comments. Als ik zou moeten kiezen tussen één van de twee websites zou ik niet lang hoeven nadenken. Dan heb ik veel liever Tweakers. Hoewel er de laatste tijd wel wat vaker foutjes of onvolledigheden in de artikelen zitten naar mijn idee. Dat zou wel een aandachtspuntje kunnen zijn.

Verwijderd

Goed uitgewerkte nieuwsitems zie je best veel op Tweakers, idd, maar ze zouden ook best wat kunnen halen met kleine nieuwsstukken welke ze op een hogere snelheid kunnen uitbrengen. Er zijn meerdere sites die dat doen. Eerst de bulk verwerken en dan rustig even alles / groot deel netjes uitwerken. Markeer die artikelen met "uitbreiding volgt" en ik heb een extra reden om dat nieuwsitem nogmaals te lezen.

Zo ook zouden ze wat met liveblogs kunnen doen.

Tweakers is volwassen geworden, maar ook erg stijf. En dat is jammer.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2015 19:22 ]

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 22:22

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:10:

Bv. geen liveblogs van gamebeurzen / Nintendo Directs, geen liveblogs van Apple/Microsoft/Google events.
Ik zie liever een 3 tal goede artikelen met alle relevante details aan het eind van een presentatie ipv elke sheet livebloggen, dat livebloggen is de zoveelste middel in de race van wie is de snelste.
Geen goede social media intergratie.
:? De delen knop is er gewoon, en Tweakers is aanwezig op Twitter, Facebook en zelfs Google+

(En Tweakers laad gelukkig niet al die JavaScript troep)
Geen user content. (erg groot gemis, je kan een nieuwstip insturen en dat is het wel zo'n beetje)
Wat mis je dan precies? Gebruikerreviews en tweakblogs zijn er namelijk ook.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Verwijderd

_David_ schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:22:
[...]

Ik zie liever een 3 tal goede artikelen met alle details aan het eind van een presentatie ipv elke sheet livebloggen, dat livebloggen is de zoveelste middel in de race van wie is de snelste.
Opzich denk ik dat Tweakers veel van liveblogs (het liefst met video streams) kan winnen. Helemaal als ze het netjes in de site verwerken. Het zou voor mij een reden extra zijn om zulke dingen op Tweakers te volgen. En met mij, vermoed ik, vele anderen.
[...]

:? De delen knop is er gewoon, en Tweakers is aanwezig op Twitter, Facebook en zelfs Google+

(En Tweakers laad gelukkig niet al die JavaScript troep)
Dat is één kant op. Er is geen mogelijkheid om iets van een social media outlet te delen met Tweakers.
[...]

Wat mis je dan precies? Gebruikerreviews en tweakblogs zijn er namelijk ook.
Reviews zijn puur voor producten, en een nette toevoeging!, tweakblogs zijn een beetje het ondergeschoven kindje. En is op een kleine vermelding op de FP, en tracker na geheel onzichtbaar. Daarbij heb ik het over nieuws. Je kan nu een nieuwssubmit doen, waar je geen status van hebt. Je weet niet wat de redactie er mee doet. Of het genegeerd wordt. Of ze het overnemen. Waar het gepost is. Wanneer. Ook kan je niet bepaalt veel info kwijt. Ik zou daar graag wat verbeteringen in willen zien.

Zodat je bv "Mijn nieuws submits" kan bekijken en je met de gebruikelijke tools zelf je nieuwssubmit kan aanmaken, en eventueel later inzien/aanpassen (voordat het geplaatst is).

Verwijderd

Topicstarter
http://nl.hardware.info/ heeft ook hardware.info TV dat is soms wel leuk.

Misschien ook wat voor jullie.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:36
Hee dat is heel snel ik heb mijn oude account terug gekregen dankzij de zeer snelle reactie van tweakers :)

Account is al 15 jaar oud :)

Ik denk ik trek de stoute schoenen aan en probeer het gewoon :)

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:21
Tsja, ieder zijn mening. Ik beleef nog altijd veel plezier aan Tweakers.net en ik volg ze vanaf dag 1 (niet perse met dit account).

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
JCE schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:32:
Wat ik persoonlijk veel erger vind, en waar niet echt tegenop te modden valt, zijn de mensen die bij lange onderzoeken, nieuwe technieken en interessante patenten er gelijk allerlei gaten in proberen te schieten.
Dat is omdat ze vaak ook vol met gaten zitten. Veel van die onderzoeken zijn gewoon interessante onderzoeken, waarbij de onderzoekers maar een hypothetische toepassing erbij bedenken waarbij het zou helpen, de persdienst van de universiteit dat overdreven naarbuiten brengt, en de nieuws bronnen dat nog verder aandikken. En zo is een leuke techniek die zorgt dat een versterker zuiniger kan opgeblazen tot "Nieuwe vinding kan energieverbruik telefoons halveren".

En hoewel ik het niet eens ben met TS, vraag ik me wel één ding af: Wat is de grens om het nog op Tweakers te plaatsen? Wat er aan onderzoeken wordt geplaatst lijkt compleet random. En ook vaak genoeg zijn er andere zaken waarbij ik me afvraag waarop de keuze is gebaseerd.

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:50

Redneckerz

A place to be.

Gaat een lange post worden.
MsG schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:43:
Ik vind het altijd zo bekrompen dat een bepaalde Tweaker moet bepalen wat "waarlijke" tweakeronderdelen zijn. Iedereen heeft weer een andere associatie bij Tweakers, en daarom zijn de onderwerpen ook redelijk uiteenlopend. In 1998 zetten we misschien nog potloodstreepjes om te overklokken, nu gaan er topics over het tweaken van je CV-ketel. Ik denk dat er bredere markten zijn gekomen en er nu meer ontwikkelingen zijn waarbinnen IT ook een component is. Logisch dat de onderwerpen dan ook breder worden toch? Je hoeft toch ook niet elk nieuwsbericht interessant te vinden? Ik heb liever meer onderwerpen waarbinnen ik zelf selectief klik, dan heel erg smal, bijvoorbeeld enkel overklokken en verder niks, waardoor ik naar tientallen andere websites moet.
Ik vind het zo bekrompen dat bepaalde staff moet bepalen aan welke acties een gebruiker mag mee doen of niet en moet bepalen dat bepaalde abonnementsvormen geen tot niets extras bijdragen :+

Dat gezegd hebbende, ik snap dat met de digitalisering van onze wereld de techniek ook steeds verbreed. Tegenwoordig hebben we zelfs slimme thermometers ala Toon waarmee techniek en computing echt in de huiskamer terecht komt. Vroeger was dat inderdaad anders, daarbij geholpen door het gegeven dat PC's je nog niet overal bij het handje vasthielden en je nog zelf moest nadenken voor bepaalde oplossingen. Vandaag de dag is dat nu eenmaal anders. Ik denk dat je dat gegeven niet Tweakers moet aanrekenen, maar de maatschappij om ons heen. Tweakers is slechts een meeloper binnen die maatschappij en verandert dus gewoon mee.
mmxmmx

Beetje flauw om dat in dit topic te gaan betrekken, de relevantie ervan ontgaat mij. Omdat hij een tweede account heeft verschaffen we onszelf het recht om dan neerbuigend hem een ''echte Tweaker!'' te gaan noemen? Valt mij toch tegen (En de users die dan zijn historie gaan door zitten spitten om als argument te gaan gebruiken dat hij hier helemaal niet actief is is al helemaal teleurstellend te noemen)
[...]
Moderatiegezeur/Schoolmeester spelen is sowieso een no-go op de FP. Daar zijn de bekende topics voor. Dus is het raar dat je geen inzet toont? Op basis van je gegeven argument zeg ik ja.
Hooglander1 schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:59:
[...]
^^ Dat is precies wat ik ook zie als ik door zijn historie ga.
Omdat er een ietwat bozig topic wordt geopend gaan we maar even kijken wat de gebruiker in spe op zijn kerfstok heeft? :/
maniak schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:25:
Hier sluit ik mij bij aan. To be fair lees ik Tweakers in zijn geheel niet voor de games reviews. Daarvoor zijn de reviews niet gedetailleerd genoeg. Ik prefereer grotendeels voor technische performance wat Digital Foundry doet.

Ik deel ook de mening van Sander als hij zegt dat nieuws toch een ondergeschoven kindje is. Er moeten te vaak worden aangepast en dat gaat gewoon ten koste van de kwaliteit. De .geek snap ik ook niet zo. Voorbeeld - geek: Seiko brengt horloge uit Aliens-film opnieuw op de markt - Dit kan ik met de beste wil niet onder iets plaatsen wat ook maar enigzins Tweaker gerelateerd is (Misschien smartwatches?)

Ter nuance - Een inzending zoals deze, wat mij inziens veel meer geschikt is voor de .geek - http://www.atari-forum.com/viewtopic.php?t=26775 - wordt simpelweg niet geplaatst. Zoiets heeft toch meer relevantie? (En het is volgens mij ook veel meer het ''tweaken'' waar OP een gemis van heeft).
Zoiets doen ze in de politiek ook (En dus ook niet verwonderlijk dat jij het hier ook doet): Verwijzen naar hoe ''goed'' jullie zijn door even te opmerken dat Tweakers al een aantal Website van het Jaar is. Nou, mooi hoor, de pluijm die je aan jezelf geeft is verdiend. Website van het Jaar is natuurlijk niets meer dan een stem wedstrijd over wat het populairst is. Het zegt niets over de daadwerkelijke kwaliteit van de site. Jammer dat je dat niet vermeldt (Maar ja, dan wordt het winnen van zon prijs natuurlijk in een ander daglicht gesteld, en dat kan natuurlijk ook niet)

Offtopic: Die +1 duimpjes bij elke post vind ik niet zo denderend. Vooral om meningen te promoten + afgekeken van FB. Waarom dan ook geen duimpje omlaag?

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb de topicstart en de reacties doorgelezen en moet zeggen dat ik dezelfde reactie had als de TS. Het gaat me er niet zozeer om dat er wat minder 'tweakers' naar de website zijn gekomen of dat de layout veranderd is, maar voornamelijk de berichten die als nieuws worden bestempeld én wat tweakers-waardig is. Met name aan de inhoud van de artikelen, de manier van schrijven stoor ik me. Vaak zie je toch dat ook terug in de reacties in de vorm van een essentiele toevoeging of fouten die er zijn gemaakt in de overname van informatie.

Is het dan gelijk zaak om er bij ieder nieuwsbericht over te klagen? Nee. Dat lijkt me onzinnig. Moet ik Tweakers een negatieve beoordeling geven bij de website van het jaar? Nee.

Ik ben gek op Tweakers. Ondanks dat ik nog niet zo lang een account heb en weinig posts, ben ik al wel 10 jaar actief op deze website en vorm ik deze mening die je niet terug gaat zien in de cijfertjes. Snap je waar ik op doel tweakers?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Redneckerz schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:22:
[...]

Omdat er een ietwat bozig topic wordt geopend gaan we maar even kijken wat de gebruiker in spe op zijn kerfstok heeft? :/
Nee hoor, ik ga dan kijken wat die gebruiker drijft om opeens dit topic te maken. Welk deel stond hem toen wel aan en nu niet meer?

Dat antwoord kon ik niet vinden, omdat hij ook toen al niet echt een goede draai kon vinden als regular naar wat ik zag en las.

Dat is toch niet zo vreemd?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Mja, ik bedoelde vooral dat het in iemands historie vroeten omdat het een wat verwijtende OP is wat maf is. Als Wildhagen een topic zou aanmaken (Doet hij dat wel eens? XD) dan ga ik ook niet in zijn historie kijken om te zien of zijn argument hypocriet is of niet. Maar goed, weet wel dat het niet zwaar bedoeld was en is :)

• zeef
Zoiets doen ze in de politiek ook (En dus ook niet verwonderlijk dat jij het hier ook doet): Verwijzen naar hoe ''goed'' jullie zijn door even te opmerken dat Tweakers al een aantal Website van het Jaar is. Nou, mooi hoor, de pluijm die je aan jezelf geeft is verdiend. Website van het Jaar is natuurlijk niets meer dan een stem wedstrijd over wat het populairst is. Het zegt niets over de daadwerkelijke kwaliteit van de site. Jammer dat je dat niet vermeldt (Maar ja, dan wordt het winnen van zon prijs natuurlijk in een ander daglicht gesteld, en dat kan natuurlijk ook niet)
Bedankt voor de gratuite jij-bak. Daarmee is de toon meteen weer gezet. :/

Website van het jaar is een wedstrijd met een populariteitsstem én een kwaliteitsstem. De prijzen van Tweakers zitten in de kwaliteit, niet in de populariteit. Sterker nog, daar waar we populairste zijn, winnen we ook de kwalitatieve toets. Zoals bij nieuws.
Dit zijn alle Websites van het Jaar. De onderstaande sites zijn uitblinker in hun categorie. De prijs voor de Beste Website gaat naar de sites met de hoogste gemiddelde score voor inhoud, navigatie en ontwerp. De Populairste Sites zijn de sites met het hoogste aantal stemmen.
Dus het doet me juist veel genoegen om dat onderdeel nog eens extra te belichten. Zie hier de totale uitslag over 2014.

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 24-11-2015 01:49 ]

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

arnoudwokke schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:13:
dit bericht gaat bijvoorbeeld over een mogelijke jaarlijkse bijdrage voor het gebruik van Windows nieuws: 'Jaarlijkse bijdrage' voor Windoos
Mikroschoft ;) Er is sinds die tijd een hoop veranderd, journalistiek gezien.

Ik ben er zelf al sinds die tijd bij (onder verschillende noemers) en kan beamen dat het toen al vrij divers was wat betreft topics. Het 'tweaken' was vooral iets wat 'soortgenoten' naar de site trok, maar niet het enige wat er te vinden was.

Verwijderd

zeef schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 01:48:

[...]
Dus het doet me juist veel genoegen om dat onderdeel nog eens extra te belichten. Zie hier de totale uitslag over 2014.
Ja, maar daar zit het hem juist. Hoe wordt de kwaliteit getoetst? Op navigatie en ontwerp staat Tweakers makkelijk boven nu.nl. Al is die site laatst daar een stuk in verbeterd. En hoe testen ze inhoudelijke kwaliteit? Daarbij kijken ze alleen naar genomineerde websites. Hoe worden die gekozen? Niets van dit proces staat op de website uitgelegd.

Wel leuk dat je dit nu zegt. Want morgen volgen de uitslagen voor 2015.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2015 07:45 ]

• zeef
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 07:40:
[...]

Ja, maar daar zit het hem juist. Hoe wordt de kwaliteit getoetst? Op navigatie en ontwerp staat Tweakers makkelijk boven nu.nl. Al is die site laatst daar een stuk in verbeterd. En hoe testen ze inhoudelijke kwaliteit? Daarbij kijken ze alleen naar genomineerde websites. Hoe worden die gekozen? Niets van dit proces staat op de website uitgelegd.
Dat zit in de weging die de stemmers geven. Je kiest dus voor je favoriete site en je geeft een aantal sterren (ik geloof tussen de 1 en 5). Niet veel, maar beter dan de 'like' knop die het vroeger was. Hoe ze precies tot hun oordeel komen, dat is het geheim van de smid. Ook voor ons.
Wel leuk dat je dit nu zegt. Want morgen volgen de uitslagen voor 2015.
We kunnen er morgen ook naast grijpen he. Leuk is dus relatief. ;)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gaat een lange post worden.

[...]

[...]

Nee, omdat TS dit post:

Kijk dat bedoel ik .

Daarom ga je dus kijken waarom zijn topics gesloten worden, en dan zie je dat hij helemaal niet veel post... Dan ga je je dus afvragen wat dit zegt over TS qua bijdrage aan de community.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Bedankt voor de gratuite jij-bak. Daarmee is de toon meteen weer gezet. :/
Het pluggen van die site heeft toch niets met het topic te maken? Of is dat bij ''toeval'' gedaan omdat morgen de resultaten voor dit jaar volgen?

Mijn inziens is het niet nodig om elk jaar de leden te verzoeken om te gaan stemmen voor een website van het jaar verkiezing, een beetje zoals met de Televizierring. Als je echt zo goed bent, dan hoef je ook niet aan zon verkiezing mee te doen (Tenzij je gewoon graag bevestigd wilt zien dat je de beste bent op basis van kliks)
Website van het jaar is een wedstrijd met een populariteitsstem én een kwaliteitsstem. De prijzen van Tweakers zitten in de kwaliteit, niet in de populariteit.
En voor GoT en zeker Pricewatch geldt dat dan ook. Maar moet je dat bevestigd willen zien? Juist de Pricewatch scoort hoog omdat deze een sterke basis heeft waar weinig tot niets aan veranderd hoeft worden. De veranderingen focussen zich vooral op het verbeteren van het gebruikersgemak.
zeef schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 01:48: Sterker nog, daar waar we populairste zijn, winnen we ook de kwalitatieve toets. Zoals bij nieuws.
Juist Nieuws is iets waar steeds meer mensen het mee oneens zullen zijn als het om kwaliteit gaat. En eerlijk gezegd zou ik het ook niet terecht vinden als die categorie morgen wordt gewonnen. (Al zou dat wel suggereren dat die prijs wordt gevonden op basis van populariteit en niet kwaliteit)
Kom nou, je belicht het voornamelijk omdat morgen de uitslag van dit jaar volgt. Anders had je een maand geleden ook wel kunnen pluggen in een ander topic ;)
zeef schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:15:
Dat zit in de weging die de stemmers geven. Je kiest dus voor je favoriete site en je geeft een aantal sterren (ik geloof tussen de 1 en 5). Niet veel, maar beter dan de 'like' knop die het vroeger was. Hoe ze precies tot hun oordeel komen, dat is het geheim van de smid. Ook voor ons.
Wat let mensen om gelijk de volle 5 sterren te geven? Ik bedoel, er zitten niet veel stappen tussen. Beter naar mijn inziens zou zijn dat er wordt geargumenteerd waarom Tweakers de beste is. Maar ja, dat vergt veel typen, sterretjes geven is dan wel zo makkelijk :)
zeef schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:15:
We kunnen er morgen ook naast grijpen he. Leuk is dus relatief. ;)
Wordt er Defcon 1 afgekondigd en voor straf 24 uur onafgebroken Tweak Battle streamen bij verlies? :+

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-11 17:34
In een post over tweakers zeggen dat als ze echt zo goed zijn ze niet mee hoeven te doen aan die verkiezing.
Maar tegelijkertijd wel dit posten:
Juist Nieuws is iets waar steeds meer mensen het mee oneens zullen zijn als het om kwaliteit gaat. En eerlijk gezegd zou ik het ook niet terecht vinden als die categorie morgen wordt gewonnen. (Al zou dat wel suggereren dat die prijs wordt gevonden op basis van populariteit en niet kwaliteit)
Ook lijkt het er op in deze laatste quote dat jij denkt dat wanneer iets naar jou mening niet goed is het niet van kwaliteit is.

8)7

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:36
KillerAce_NL schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:22:
[...]

Nee, omdat TS dit post:

[...]

Daarom ga je dus kijken waarom zijn topics gesloten worden, en dan zie je dat hij helemaal niet veel post... Dan ga je je dus afvragen wat dit zegt over TS qua bijdrage aan de community.
Na ja ben der al 15 jaar (Dit is trouwens mijn oude account) en hoef toch niet duizenden topics te openen
om er bij te horen ?
Ik mag nu eenmaal graag lezen en leren van wat andere mensen posten.

Groetjes van MartinBora :) Bora is mijn hond :) Die is ook 15 jaar lol

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Pagina: 1