eL_Jay schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:32:
Ik vrees dat je op AMD niet hoeft te wachten. (ongeacht met wat ze komen, wat AMD voornamelijk doet is technisch oninteressante (vaak ook achterhaalde) chips verkopen met zo weinig marge zodat de Bang/Buck beter is dan bij Nvidia/Intel maar onvoldoende om de continuiteit te waarborgen en een hoog verbruikt tot gevolg)
Marktaandeel van Nvidia is dusdanig dat je alleen maar meer optimalisatie voor Nvidia kan verwachten in de toekomst. Tel daarbij op dat AMD met 1 voet in de grafkist staat en ik had het wel geweten.
Dit is natuurlijk grote onzin.
AMD verkeert in zware tijden. En lopen op CPU gebied enorm achter op intel (praying for zen!)
Echter is de GPU markt een compleet andere markt.
Nvidea levert meer performance op de meest recente titels. Globaal kunnen we stellen dat bijna alle DX11 games beter draaien op Nvidea. Dit heeft (excuse me if I'm wrong) voornamelijk te maken met de vele optimalisaties die het driverteam van Nvidea heeft uitgevoerd.
AMD is in GPU land zeker nog niet achterhaald, en met DX12 in zicht zou de wind in GPU wereld nog wel is wat meer voor AMD kunnen gaan waaien. (Nvidea's vele optimalisaties vallen hier grotendeels weg).
En nee ben geen fanboy. Game momenteel op een Intel(iris) of AMD(6850) gpu, maar ik kan de recente feiten niet negeren. Ik heb liever dat je AMD steunt en AMD hardware koopt, maar weet wel dat je technisch inferieure hardware koopt.
Technisch inferieur ?? AMD loopt over het algemeen juist voorop met de techniek.. Nvidea komt erachteraan en brengt recent de nieuwe technieken zeer goed uit op de markt.
De Fury's zijn imo een uitzondering.
Daarnaast voegen AMD vendor locked features als HD audio, Mantle en TressFX zo goed als niets toe omdat niemand ze toepast. Ik ben tegen vendor locked features, maar Physx wordt tenminste nog af en toe toegepast.
Vendor locking bij AMD ?
AMD is juist niet vendor locked.. AMD ontwikkeld en brengt afaik bijna alles open naar buiten...
Nvidea daarintegen draait een boel op slot..
Dat de features van Nvidea meer gebruikt worden heeft wellicht voor een groot deel met marketshare te maken.. Maar de sponsoring die Nvidea aan developers geeft zal dit effect ook grotendeels beinvloeden.
Laten we wel proberen de feitjes correct te houden....
Anyways... Wil je een DX11 game spelen en heb je een verreikend budget.. 980TI !
Wil je de tijd overbruggen en afwachten wat Nvidea / Amd volgend jaar voor toffe kaarten uitbrengen.. Koop dan lekker een 280x/290/290x waarmee je het prima red... En kijk tegen de tijd dat de 14/16nm kaarten er zijn opnieuw naar wat voor mogelijkheden er zijn.
verder is het natuurlijk nog zeer interesant om te vermelden op wat voor resolutie je gamed.. en welke games je speelt.