• rapptor13
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-10 19:47
Beste medetweakers, ik ben onlangs naar een paar festivals geweest onder het genre Hardstyle,Rawstyle,Hardcore etc.

Nu heb Ik dit altijd gefilmd met mijn telefoon(One plus One) maar vind de geluidskwaliteit zeer slecht(verwacht ook niet beter van een telefoon). Dus vandaar ben ik opzoek naar een geschikte Goedkopecompacte camera met goede opname kwaliteit zowel in beeld als in audio.

Ik heb al rondgezocht op de forums en op google maar Heb nog niet echt iets kunnen vinden waar ik dus naar opzoek ben.

Ik weet niet of een van jullie zelf ervaring heeft met dergelijke camera's en soortgelijke festivals,

Als iemand mij zou kunnen helpen om te zoeken naar de juiste camera zou ik het heel erg waarderen mvg Sander

Hier is linkje van video van mijn One plus.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-10 18:19
Geluid ga je op zo'n festival nauwelijks goed kunnen opnemen zonder dat je naar een externe microfoon toe gaat, of een rec out hebt van het geluidssysteem zelf. Ik zou me dus vooral focussen op camera's waarop je een externe microfoon kunt plaatsen. Of die microfoon nu via XLR of 3.5mm aangesloten word maakt dan niet echt uit.

• rapptor13
En wat zou dan voor een degelijke prijs een oplossing Zijn? Of zou ik ook een externe microfoon op mijn mobiel kunnen aansluiten?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:50
Las laatst ergens de tip om een plakbandje over het microfoongaatje van je telefoon te plakken, dat scheen het geluid te dempen en daardoor een stuk beter te maken.

Wel opletten met lasers trouwens, kameraad heeft ooit eens met z'n telefoon gefilmd op een feest en toen een laserstraal op z'n camera viel leverde dat een aantal dode pixels in de camera op :S Zou in principe niet moeten kunnen, die lasers staan zo afgesteld dat ze nooit lang op dezelfde plek stil staan (i.v.m. schade aan je ogen), maar blijkbaar genoeg om een telefooncamera te slopen.

En vergeet de gehoorbescherming niet op zo'n feest :X (*pieeeeeeeep*)

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 23-11-2015 09:02 ]

• rapptor13
Haha ik weet het over die oordopjes😂 en over die camera Wist ik niet, maar wat is een beetje een goede camera om te filmen met bijpassende microfoon?

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Je gebruikt de termen "goedkoop" en "compact".
Kun je dat verder specificeren?
Want dit is allemaal erg relatief.
En welke kwaliteit zoek je?

[ Voor 11% gewijzigd door leendertv op 23-11-2015 10:46 ]

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:27
Hi Sander,

Kijk eens naar de Sony MV1, die neemt prima audio op. Sterker nog, de Bass Modulators (en vele andere artiesten) hebben die gekregen van Sony om video's op te nemen tijdens hun zet.

En hier nog een voorbeeld van de audio en video kwaliteit van de camera (toevallig ook raw hardstyle ;) )

• rapptor13
Rond de 100/150€ en compact als in dat ik niet een normale video camera mee heb .
wil graag zoiets als de Sony mv1 alleen is hij me iets te duur, eventueel andere suggesties? En kwaliteit 1080p is voldoende
Pagina: 1