Toon posts:

Game PC 1440p ~1500 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal! Mijn oude PC is echt aan vervanging toe en zou graag een nieuw leuk en snel systeem willen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwste games spelen, Fallout is helaas erg traag op mijn huidige pc :(

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1500 vind ik een mooie prijs maar iets erboven zou geen probleem zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Apple Cinema Display LED 27", muis/toetsenbord

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na de benchmarks op te zoeken leek mij deze videokaart het beste voor mijn beeldscherm, het budget is er om naar een betere video kaart te gaan, maar ik betwijfel of dat het echt waard is. De rest heb ik samengesteld door wat research op deze site.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een leuk high end system maar ik wil wel waar voor mijn geld. Mijn vorige PC heb ik kant en klaar bij een bekende website laten maken, en mij eigenlijk laten vertellen wat het beste zou zijn. Achteraf toch wel spijt van gehad want het bleek veel goedkoper te kunnen voor dezelfde prestaties.Dit wil ik graag voorkomen door het samen met jullie samen te stellen =)

Ga je overklokken?
nee, want ik denk dat het niet veel nut heeft voor wat ik wil. Ik laat de PC ook assembleren dus zelf heb ik ook niet het verstand om dat te doen

Wat verwacht je van ons?
Ik denk dat ik na wat uurtjes lezen en onderzoeken een aardig systeem heb samengesteld, wat ik het lastigste vond is een passend moederbord vinden, is er een beter moederbord? Kan ik nog besparen op mijn moederbord? En natuurlijk zijn andere tips/upgrades of besparingen welkom.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 237,99€ 237,99
1MSI H170 GAMING M3€ 117,95€ 117,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 364,50€ 364,50
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 67,95€ 67,95
1Fractal Design Define R5 Titanium€ 108,50€ 108,50
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,95€ 39,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 107,95€ 107,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 90,-€ 90,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 162,50€ 162,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.297,29

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Aangezien dat nieuwe gameworks het wel een beetje verpest voor AMD kaarten tegenwoordig, denk ik dat nvidea interessanter is. De 980 is dan wel de eerste kaart die 1440p echt aankan, maar dan profiteer je wel van de voorkeur van platflform van developers

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Als moederbord zou je ook een B150 kunnen nemen zoals:
pricewatch: MSI B150 GAMING M3
Het verschil zit hem dacht ik alleen in de interfaces echter ben ik zelf ook niet zo'n moederbord wonder. Je bespaart dan €10-20 maar je hebt natuurlijk het budget om wat luxers te nemen.

De R9 390 zal waarschijnlijk de meeste bang voor je buck geven betreft 2K gaming, En bijvoorbeeld een 980 nemen zal je weinig fps increase geven eerder een wat stabielere fps. Als je dus echt verschil wilt merken en wat meer future proof wil zitten betreft 2K gaming zul je toch al snel voor een 980Ti moeten gaan.
Het is dus een overweging die je zelf moet maken aan de hand van benchmarks die je overal op het internet wel kunt vinden.

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 14:25

MarvinJames

Theatermaker

Ik zat zelf ook nog te kijken naar een stapje snellere processor (Intel i7) en videokaart (390X of 980ti). Heb je misschien 10% - 15% prestatiewinst? (Andere Tweakers daar een concreter beeld bij?)
Maar ja, dan betaal je makkelijk €400 meer.
Is dat het waard... Mja... Als ik jou zo hoor waarschijnlijk niet.

• T-homas
Tsux schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:59:
Ik zat zelf ook nog te kijken naar een stapje snellere processor (Intel i7) en videokaart (390X of 980ti). Heb je misschien 10% - 15% prestatiewinst? (Andere Tweakers daar een concreter beeld bij?)
Maar ja, dan betaal je makkelijk €400 meer.
Is dat het waard... Mja... Als ik jou zo hoor waarschijnlijk niet.
CPU upgrade puur voor hogere resolutie (2k of 4k bijvoorbeeld) zal weinig doen omdat in dit geval de GPU een bottleneck vormt. Een i7 hier voor aanschaffen is zonder van het geld (mijn mening) omdat je vooral betaald voor de hyperthreading waar je geen profijt van hebt bij gamen of minimaal. Alleen omdat de basis van de i7 iets sneller is zal het verschil maken.

Echter zal een 980Ti wel zichtbare prestatie winst opleveren wat terug te vinden is in de benchmarks, maar je betaald het dubbele van bijvoorbeeld R9 390. En de vraag is of je nu wel zoveel in 2k wil investeren. Want een R9 390 zal de alle games prima draaien misschien dat je ultra iets terug moet schroeven naar high, maarja dan heb je €350 makkelijk mee verdient. En waarschijnlijk als je 2 jaar verder bent heb je voor €350 een GPU die beter presteert dan een 980Ti. Ze zeggen wel eens dat future proof niet bestaat :).

Tenzij je budget hebt en het leukt vindt zo veel mogelijk uit je computer/games te halen zou ik lekker voor een 980Ti. En anders gewoon lekker een R9 390 nemen.

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 14:25

MarvinJames

Theatermaker

T-homas schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:31:
[...]

Tenzij je budget hebt en het leukt vindt zo veel mogelijk uit je computer/games te halen zou ik lekker voor een 980Ti. En anders gewoon lekker een R9 390 nemen.
Helemaal eens met je verhaal hoor, zo sta ik er zelf ook in.

Ik kon alleen niet helemaal ontcijferen wat de topic starter exact wil en hij heeft ruimte in het budget. Al zou ik zelf zeggen: waaorm €1.500 uitgeven als je voor €1.200 helemaal tevreden kunt zijn?

In ieder geval, mocht de TS bijvoorbeeld 1440p op ultra settings met minstens 60 FPS wil draaien dan is die 980Ti geen gek idee. Bovendien heeft hij wel een verrekt mooi schermpje staan! :) Als 1080p al genoeg is, dan is dat overbodig, dan zit je met de R9 390 ook al helemaal goed.

• Clemens123
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-08 18:48
Ik zou eventueel gaan voor de k versies (i5 6600k) en een z170 moederbord. Kost zo'n 100€ meer (ruim gerekend), maar je kan toch mooiere CPU resultaten halen.
Een 980 (zonder Ti) is misschien ook een optie. De 970 zeker niet want voor 1440 kan het daar met geheugen nipter worden, dus dan eerder een AMD kaart (380 of 390) of toch de 980, al dan niet Ti.
Qua voeding ben ik minder fan van de cooler master semi modular door de beperktere mogelijkheden (de full modulars van cooler master vind ik wel top qua aansluitingen, maar kosten wat meer (ca. 15 €)). Voor ca. 90 € prefereer ik persoonlijk de Seasonic G 550.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties. T-homas heeft eigenlijk precies mijn gedachte over de videokaarten omschreven, Ik voel er meer voor om nu rond de 350-400 uit te geven en dan over een paar jaar deze voor een nieuwe te vervangen. De meeste benchmarks wijzen erop dat deze kaart (r9 390) het beste is binnen deze prijsklasse.

Het gaat mij nu voornamelijk om de rest of alles goed bij elkaar past en of ik idd met een 6600k en een beter moederbord echt zoveel meer krijg? (ik dacht te lezen dat dat voornamelijk voor overclocken is wat ik niet van plan ben om te doen)

Voeding vond ik ook nog best een lastige omdat dat voor mij allemaal best op elkaar lijkt, als ik voor een paar euro extra een betere krijg is dat geen probleem.

• Clemens123
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-08 18:48
Als je echt niet wilt overclocken, dan zou ik ook gaan voor de 6600 (of de 6500).
De rest past mooi bij elkaar :)

• T-homas
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:09:
Het gaat mij nu voornamelijk om de rest of alles goed bij elkaar past en of ik idd met een 6600k en een beter moederbord echt zoveel meer krijg? (ik dacht te lezen dat dat voornamelijk voor overclocken is wat ik niet van plan ben om te doen)
Als je niet van plan bent te overclocken gewoon kiezen voor de 6600, dat beetje extra dat je krijgt met de k variant is te verwaarlozen. De Z170 chipset moederborden zijn uiteraard wat luxer, maar hier zal in jou geval weinig van terug zien in de praktijk. En je zou zelfs voor een B150 chipset kunnen gaan. Zoals de onderstaande B150 variant van jou Z170.
pricewatch: MSI B150 GAMING M3
Echter kun je met dit budget prima een wat luxer mobo nemen :)

[ Voor 3% gewijzigd door T-homas op 23-11-2015 13:32 ]

• petjax
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
Mischien moet je gewoon even in dit topic kijken voor de beste voeding voor jou: Voeding advies en informatie topic - Deel 31

Of "the mask" even vragen wat voor jou de beste voeding is of wat de beste voedingen zijn, hij is de king of voedingen hier[en beyond? LOL] en antwoord in het algemeen snel.
Pagina: 1