Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Hoi allen,

Mijn plan is om volgend jaar te gaan emigreren voor onbepaalde tijd, maar eigenlijk wil ik mijn telefoonnummer niet kwijt. Ik heb op dit moment een 40 euro abonnement bij Vodafone, maar om dat door te blijven betalen lijkt me niet het beste plan.

Wat is de beste manier om er voor te zorgen dat ik mijn nummer niet kwijt raak? Ik heb bij Simpel een abonnement van 2.50 gezien, daar zou ik wellicht naar over kunne stappen, maar zijn er betere manieren om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kunt je nummer ook meenemen naar een prepaid. Dan moet je alleen in de gaten houden dat je je simkaart en nummer actief houdt door een paar keer per jaar een keer kort te bellen/smsen geloof ik. Maar dat laatste verschilt weer per provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
prepaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:29
Satch schreef op zondag 22 november 2015 @ 23:34:
Je kunt je nummer ook meenemen naar een prepaid. Dan moet je alleen in de gaten houden dat je je simkaart en nummer actief houdt door een paar keer per jaar een keer kort te bellen/smsen geloof ik. Maar dat laatste verschilt weer per provider.
Daarnaast moet je tegenwoordig toch ook vaak iedere 90 dagen opwaarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05 17:42
Een prepaidkaart van Simyo hoef je maar eens in de zes maanden te gebruiken. Je krijgt na 5 maanden inactiviteit een email om je eraan te herinneren dat de simkaart bijna verloopt. Snel even een sms ermee sturen en je kunt weer een half jaar vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Jumbo prepaid is 1x per jaar.

Precieze voorwaarden zelf ff checken....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vodafone kan je abo omzetten naar een "time out abonnement". Geen kosten, geen maandeljks bedrag, alleen wanneer je daadwerkelijk gebruik maakt van diensten maar dan betaal je wel direct de hoofdprijs. Advies: Leg je SIM apart en nooit in een telefoon, ook niet als die telefoon uit staat.

Gewoon even bellen naar de helpdesk.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

De voorwaarden voor een time out abonnement zijn:
•Je betaalt eenmalig € 20,84 om je abonnement tijdelijk stop te zetten
•Alle acties, promoties en/of kortingen op je abonnement zullen vervallen
•Je contractperiode wordt verlengd met de duur van deze pauze
•Heb je een Vodafone Garant verzekering of Vervangende Toestel Service? Dan wordt deze beëindigd op de startdatum van deze pauze. Je kunt namelijk geen schadeclaim indienen als je het toestel meer dan 2 maanden niet gebruikt in combinatie met de simkaart.
•Je kunt minimaal 3 maanden en maximaal 9 maanden je abonnement stopzetten
•Vul het formulier minimaal 1 maand voor de ingangsdatum in. Als we je verzoek te laat ontvangen, kunnen we je abonnement een maand later pas stopzetten.
Een aanvraag of meer informatie is hier te vinden.

Zo op het eerste gezicht wordt je onnodig op kosten gejaagd doordat alle promoties en acties komen te vervallen, terwijl het contract zelf niet ontbonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:18
Wat is het idee dan, gaat het alleen om het nummer of wil je ook nog gebeld kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05 19:19
nachtnet schreef op zondag 22 november 2015 @ 23:54:
[...]

Daarnaast moet je tegenwoordig toch ook vaak iedere 90 dagen opwaarderen.
KPN is volgensmij 1x per jaar bellen/sms'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Nee, met KPN prepaid moet je tegenwoordig 1 x per zes maanden bellen/smsen. Vergeet je dat, kun je je aansluiting opnieuw activeren, door op te waarderen, het 'oude' beltegoed is dan wel weg, maar je behoudt je nummer.
Vodafone prepaid moet 1 x per jaar opgewaardeerd worden, tientje volstaat.

Van de vele andere prepaid providers weet ik 't niet, maar, naast vergeten, is 't gevaar natuurlijk ook, dat deze voorwaarden weleens wijzigen. Daar krijg je dan vaak wel een sms over, maar die ontvang je natuurlijk niet, wanneer je je sim niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Het plan is om wel langer weg te blijven dan 9 maanden, dus de timeout lijkt niet echt een optie te zijn.

Of ik gebeld wil worden op het nummer weet ik nog niet. Het lijkt me wel handig om in ieder geval een voicemail (waarop mensen niets kunnen inspreken) te hebben. En het plan is om naar Australie te gaan. Ik weet niet of het daar voordelig is om 1 keer x maanden te bellen met het prepaid nummer.

Ik ga even kijken wat handiger is, de Simyo of bijvoorbeeld een 2.50 abonnement. Bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Voice in het buitenland aanzetten is DUUUR!

Eerst schakelt het gesprek door op jouw kosten naar Australie, om vervolgens daar er achter te komen dat je mobiel uitstaat, en op jouw kosten weer terug naar Nederland wordt geschakeld. Dus die kosten reizen de pan uit zonder uberhaupt je voicemail af te luisteren, wat ook behoorlijk in de kosten papieren loopt.

Sowieso dus altijd Voicemail aanzetten in Nederland, dan het toestel niet meer aanzetten in het buitenland, anders krijg je die giga hoge kosten voor je kiezen. Dus dan is 1x per half jaar een SMS sturen of een belletje iets wat je dus niet moet doen als voicemail aan staat.

Eigenlijk komt het er op neer dat voicemail gewoon gigantisch duur grapje wordt als je in het buitenland zit, zeker buiten de EU. Men adviseerd dan ook al jaren om voicemail in Nederland al uit te zetten voor je naar het buiteland gaat om die dubbele bounce-kosten te besparen, die zijn immers voor jouw rekening.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09-2024
Choozze zero
Eenmalig 25 euro daarna blijft het joue nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:18
zero_cool89 schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:05:
Choozze zero
Eenmalig 25 euro daarna blijft het joue nummer
Da's ook een goeie ja.
Heb je geen omkijken meer naar (zo lang die toko tenminste blijft bestaan)

Voicemail moet je inderdaad in NL instrellen en dan nooit die sim meer gebruiken in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03:44
En een simpel abonnement van 3 euro bij Simyo? Is dat dan niets? De kosten zijn niet zoveel en je hebt er geen omkijken naar?
Pagina: 1