Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Iets wat ik al eens eerder had met mijn iPhone 5. Na een jaar begint de batterij vreemd gedrag te vertonen:

* iPhone valt uit bij 20% batterij of soms wel 35%. Dit is vaak te "triggeren" wanneer je 4G gebruikt i.c.m. bijv. FaceTime, Spotify of YouTube. De iPhone sluit ineens af en geeft aan dat hij opgeladen moet worden. Enkele minuten later kan je hem dan vaak weer opstarten door home+sleep buttons gelijktijdig ingedrukt te houden. De iPhone laat dan vervolgens vaak een batterijpercentage zien van 20% en je vraagt je af waarom hij dan uitviel... toch valt hij dan later alsnog weer uit.

* iPhone geeft een batterijpercentage aan van 1%, wanneer je hem snel aansluit aan je laptop of 5v adapter, schiet het percentage gelijk naar de 10%

De algehele accuduur is ook erg slecht. Hij is binnen no-time leeg.

Nu moet ik zeggen dat ik hem het afgelopen jaar intensief heb gebruikt. Ik doe heel veel op 4G en laad hem veel op.

Zie volgende info:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PCpxUtK.jpg

611 load cycles in 440 dagen is best veel, zeker. Maar toch, is dit normaal?

Wat betreft garantie, weet iemand of Apple er een nieuwe batterij in zet?

Ben benieuwd of jullie hier ook last van hebben. Ik overweeg anders zelf een batterij te bestellen bij iFixit en het zelf te vervangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Heb je de accu wel eens gecalibreerd? Dat zou nog iets kunnen oplossen.
Het kan natuulijk een issue zijn. Als je nog garantie hebt zou ik eens een afspraak maken bij de geniusbar.